INOVACE VE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Zdenko Reguli Lucie Mlejnková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Charakteristika řízení
Řídící struktury.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Historické etapy vývoje managementu
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Didaktické prostředky
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Didaktický výzkum v ekonomickém vzdělávání © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
 obsah vyučování nebo vzdělávání  Tento obsah potom můžeme rozdělit do tří základních skupin:  vědomosti,  dovednosti,  hodnotová orientace žáka.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Skupinové interview (Focus group)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Teorie vzdělávání dospělých
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Teorie ES a jejich aplikace Biskup Jiří, Fakulta stavební, ČVUT Praha, Květen 2004.
Metoda ohniskových skupin
Didaktický proces Androdidaktika.
FSpS MU Androdidaktika Mgr. Lucie Mlejnková. Literatura Hroník, F.: Rozvoj a vzdělávání zamestnancu. Praha, GRADA 2007 Koubek,J.: Řízení lidských zdroju.
Mgr. Kateřina Lojdová  odlišná organizační forma od hromadného vyučování  záměrně vytváří takové didaktické situace, v nichž žáci.
Postavení pedagogiky mezi vědami
Pedagogická diagnostika
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
aneb Assessment Centre a Development Centre
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_15 Název materiáluObsah, rozdělení.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Pedagogika předmět disciplíny výzkum metody. předmět Pedagogiky = výchova (záměrné působení na rozvoj jedince) výchova = celoživotní proces rozvoj jedince.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Didaktické formy.
Pedagogické disciplíny
Rozhodování jako manažerská funkce
PROFESE UČITELE Radek Šír.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Teorie vzdělávání dospělých
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Didaktické metody Androdidaktika.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Metody pedagogiky.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

INOVACE VE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Zdenko Reguli Lucie Mlejnková

ÚROVNĚ INOVACÍ  1) úroveň poznatková (informace o změně zdůvodnění a pochopení inovace)  2) úroveň názorová (přijetí potřeby změny)  3) racionální a emocionální úroveň míry změny inovace  4) úroveň chování (směřující a zaměřená na podoby implementace inovace)

INOVACE JAKO EXPERIMENT  1) pedagogické experimenty přirozené – v přirozených podmínkách vzdělávacího procesu  2) pedagogické experimenty laboratorní - probíhá s výběrovým vzorkem jednotlivě ve zprostředkovaných podmínkách.  Roviny experimentu  1) andragogická: zkoumání výchovných a vzdělávacích prostředků, metod, pomůcek a forem se záměrem poznat příčiny a zvláštnosti jevu, podmínek účinnosti, stejně jako poznat podstatné souvislosti a vlastnosti se současným ověřováním výchovně-vzdělávacích hypotéz a vytvářením nových.  2) Filozofická: zkoumání jevů tím, že se na ně aktivně působí, a to buď vytvářením podmínek, které odpovídají cílům výzkumu, nebo změnou průběhu procesu v žádaném směru; jedna ze stránek společensko- historické praxe s důsledkem, že je východiskem poznání a kritériem pravdivosti hypotéz, teorií a filozofických konceptech.  3) Všeobecné: pokus jako vědecká metoda zkoumání, zjišťování příčinných a zákonitých souvislostí a závislostí s kontrolou všech podmínek včetně výběru prostředí, zkoumaných subjektů a následně pozorované a měřené změny a reakce.  4) Ověřování a získávání empirických poznatků v plánování a výzkumníkem (experimentátorem) řízení situace.

PŘIPRAVENOST K INOVACÍM  1) teoretické základy řídící práce (plánování, rozhodování, vedení lidí, organizování, motivování)  2) systémové přístupy (logická formulace rozhodujících úkolů)  3) základy technologie zpracování informací pro rozhodovací procesy tvořivé práce (expertní systémy, využití a malé integrace, heuristické přístupy)  4) základy psychologie a sociologie řídící práce (metody řízení a komunikace)  5) předpoklady pro účinnou formální i neformální mezinárodní spolupráci (včetně cizojazyčné přípravy)  6) poznatky z hygieny duševní práce  7) sociální kvalifikace pro týmovou práci

INOVATIVNÍ METODY  Paralelní řízení  Pověření úkolem  Assessment center  Outdoor training  Workshop  Superlearning

INOVATIVNÍ METODY  Paralelní řízení  Ustanovení poradních orgánů managementu  Senior manageri  Junior manageri  Nemá řídící pravomoci  Používá se i k výběru vyššího managementu

INOVATIVNÍ METODY  Pověření úkolem  Zadání pracovního úkolu  pozorování,  hodnocení,  přenesení zodpovědnosti  podpora samostatnosti u zaměstnance

INOVATIVNÍ METODY  Assessment center (diagnosticko-výcvikový program)  Celodenní hodnocení/vzdělávání s řadou různých úkolů  Posuzuje soft skills  Časová tíseň  Sebehodnocení  Hodnocení jiných členů skupiny  Nesplnitelné úkoly  Prezentace a obhajoba názorů

INOVATIVNÍ METODY  Outdoor training, škola hrou, teambuilding  Využití pohybových aktivit ve vzdělávání  Potřeba překonat neochotu hrát  skupinové zadání úkolu, sestavení skupin, vytvoření hierarchie, vedení skupiny a zpracovávání zadání

INOVATIVNÍ METODY  Workshop  1) práce ve skupinách  2) práce na určitém úkolu  3) práce mimo běžnou pracovní činnost  4) účastníci pracovního setkání jsou specialisté nebo zainteresovaní  5) vedení setkání přejímá moderátor, jakožto expert pro metodiku organizování skupinové dynamiky  6) časový rozvrh není příliš přesně definován  7) výsledný efekt (závěry workshopu) působí i nadále po ukončení pracovního setkání

INOVATIVNÍ METODY  Superlearning  Georgi Lozanov:  princip řeky v úzkém korytě  princip opozice vědomí a podvědomí  princip převodu zjišťovací paměti na zpětně poznávací  1) krok první – meditace  2) procvičování představivosti – okamžitě po sestoupení do hladiny Alfa  3) návrat do bdělého stavu - čtení a studium učebních textů  4) sestup do hladin Alfa – čtení učebních textů v hladině Alfa  5) vybavení si učební látky v hladině Alfa – při zavřených očích – využití vnitřních zobrazovacích metod  6) vybavení učební látky v hladině Beta – využití látky a vědomostí v normálním bdělém stavu