Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
On-line komunikace, sociální sítě a propagace vědy
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Návod pro práci s internetovými stránkami společnosti Acros • Produkty Acros/Fisher je možno nalézt na internetových stránkách nebo na stránkách.
Nastartuj svou kariéru u nás, pozemšťane.
ÚVOD DO MARKETINGU.
Propagace a reklama na facebooku
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
SEO pro novou firmu Bartošová Lenka 3MA
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
ZOOT – finální řešení Prezentace týmu D Předmět: Optimalizace podnikových procesů.
 Search engine optimization  Jeden z prvních kroků při tvorbě obsahu webových stránek  Výrazně ovlivňuje dohledatelnost, návštěvnost a tím i úspěšnost.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Informační systémy podnikové systémy CRM
SEO SEO Optimalizace webových stránek pro vyhledávače Jan Nemrava, KIZI, FIS VŠE
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Efektivní internetový marketing David Špinar, H1.cz s.r.o.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
PPC workshop Lukáš Pokorný RobertNemec.com. PPC audit Podle struktury účtu: kampaně, sestavy, slova, inzeráty První věc po převzetí účtu nebo při zjišťování.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
Nové funkce v novém Skliku
WWW – hypertextový informační systém
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Jak vyhledávat informace na Internetu?
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Marketing v sociálních sítích Cíle a působení marketingu na internetu
8. Marketing.
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
SEO – optimalizace pro vyhledávače Tereza Balabánová
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
1 Adresář exportérů. 2 Bezplatná, ale značně omezená prezentace firmy:  základní identifikační a kontaktní údaje  Anotace (max. 250 znaků)  popis činnosti.
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
SEO konzultant 3 pilíře úspěchu SEO pro B2B v praxi Sova Konference,
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
Marketing v sociálních sítích Copywriting v marketingu Ing. Pavel Rosenlacher
Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech Ing. Pavel Rosenlacher
FINANČNÍ GRAMOTNOST INFLACE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Tribuna českého obchodu TZB
Content marketing Hripsime Zohrabyan
Vysoká škola technická a ekonomická
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Propagace nových výrobků firmy Kloida a jejich zavádění na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Aplikace nových forem marketingu
Využití sociálních sítí pro propagaci regionálních potravin
Autor práce: Michaela Janová
Informační systémy podnikové systémy CRM
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Reklama na sociálních sítích
Transkript prezentace:

Marketing v sociálních sítích SEO, SEM a marketing v PPC systémech Ing. Pavel Rosenlacher pavel.rosenlacher@vsfs.cz 1

Obsahový marketing tedy znamená: Krátké shrnutí Obsahový marketing je pravidelná tvorba a distribuce obsahu různými digitálními cestami za účelem zlepšování obchodních výsledků firmy Obsahový marketing tedy znamená: Strategie produkování a publikování informací Způsob budování vztahů s komunitou Součást marketingové strategie Prodej bez „nucených“ technik Zahrnuje proces plánování, vytváření, koordinace, propagace, měření Mezi základní druhy obsahu patří: Obsah zaměřený na začátečníky Rozhovor s oborovou autoritou Infografiky Videopříspěvky Online prezentace Podcast 2.

Persona = profil lidí, pro které píšeme obsah Krátké opakování Obsahový kalendář umožňuje až na několik měsíců naplánovat publikování a dát ji jasnou podobu Tabulka Software Plánovací kalendář Persona = profil lidí, pro které píšeme obsah Vychází z kvalitní znalosti zákazníků, cílových skupin Další z možností tvorby obsahu: Odkaz na jiné stránky Informace o novinkách Reakce na jiný obsah Anketa Recyklace obsahu 3.

Optimalizace stránek Co si představit pod pojmem optimalizace webových stránek nebo pro vyhledávače? 4.

Optimalizace webových stránek Často se uvádí pojem „SEO“ (Search Engine Optimization) = „optimalizace pro vyhledávače“ Spočívá v lepším zobrazování stránek ve výsledcích vyhledávání na vyhledávačích Výsledkem je zobrazení relevantního obsahu V užším smyslu znamená přivedení návštěvníků na stránky, v širším smyslu jejich přeměnu na zákazníky Prakticky tedy znamená: Zadání dotazu/klíčového slova do vyhledávače Slovo odpovídá našemu produktu/firmě Zobrazí se naše stránky v předních pozicích ve vyhledávači, aniž by se jednalo o přednostní výpis 5.

Důvody optimalizace… Hyperkonkurenční prostředí Turbulentní prostředí Algoritmus vyhledávačů Přivedení návštěvníků na web 6.

Jedním ze základních a nejpoužívanějších nástrojů jsou klíčová slova SEO Jedním ze základních a nejpoužívanějších nástrojů jsou klíčová slova Slovo spojené s produktem, značkou anebo s webovou stránkou Jsou vytvářena tak, aby přiváděla návštěvníky na webové stránky Používá se například i pro obrázky V souvislosti s tím se hovoří souhrnně o SEM (Search Enginge Marketingu) Využívá potenciálu vyhledávačů k: Zobrazování online reklamy K vypisování webových stránek při vyhledávání SEM má tři základní části: SEO PPC systémy Přednostní výpisy 7.

PPC systémy a přednostní výpisy 8.

Základní proces vytváření SEO Analýza webu Analýza klíčových slov Linkbuilding Popis stránky Copywriting 9.

Jedná se o analýzu nejen vlastního webu, ale také konkurenčního Analýza webu Jedná se o analýzu nejen vlastního webu, ale také konkurenčního V případě vlastní firmy se jedná především o obsah webu: Názvy produktů, produktových řad Zobrazení produktu Klíčová slova Označení ceny a měny Možnost hodnocení produktu Vlastní komentáře „hvězdičky“ Průměrné hodnocení Tyto údaje lze dále využívat v další propagaci SEM 10.

V případě analýzy konkurenčního webu z pohledu SEM se jedná o: Analýza webu V případě analýzy konkurenčního webu z pohledu SEM se jedná o: Analýza klíčových slov konkurence jak byste ji provedli? Týká se nejen obsahu webu, ale i obrázků, blogů, videí… Zjišťování odkazů (linků) Kdo odkazuje na jejich stránky Existují nástroje pro zjišťování odkazů Dají se využít i „našeptávače“ Historie webových stránek Je možnost zjistit další podrobnosti o stránkách konkurence Neznalost konkurence neomlouvá! 11.

Analýza webu 12.

Analýza klíčových slov Nejprve je potřeba si odpovědět na dvě otázky: Jaký „problém“ řeší náš produkt? Jaký je „opak problému“, který řeší náš produkt? Dotaz uživatele: „Jak dostat lyže do malého auta?“ Co může být výsledkem vyhledávání na tento dotaz? Výsledkem jsou základní klíčová slova 13.

Analýza klíčových slov Řešením předchozího příkladu může být Střešní nosič Střešní box (lze zadat i „rakev na střechu“ ) Auto s větším kufrem!!! Případně se sklopitelnou opěrkou zadní prostřední sedačky V návaznosti na základní klíčová slova jsou vytvořena: Synonyma Homonyma Antonyma Nesmí se zapomínat ani na: Slang Nářečí Používat či nepoužívat lehké vulgarizmy? 14.

Jak se dá nazvat „bramborák“? Nářečí a klíčová slova Jak se dá nazvat „bramborák“? 15.

Jak se dá nazvat „bramborák“? Nářečí a klíčová slova Jak se dá nazvat „bramborák“? Cmonda (Haná) Bramborka (Náchodsko) Kramflek (Orlicko) Báč (Prostějov) Křapanec (Choceňsko) Nalešnik (Slovensko) Prskanec (Benešov) Stryk (Těšínské Slezsko) Škramplata (Pardubicko) 16.

Příprava klíčových slov Správným klíčovým slovem je slovo, které nejen přivede návštěvníky, ale udělá z něj zákazníka Přesto je možné rozlišovat tři typy dotazů: Hledání informací Hledání informací o produktech a značkách Hledání za účelem nákupu Při tvorbě klíčových slov například k produktu je důležité znát chování spotřebitele při vyhledávání informací… 17.

Příprava klíčových slov Obecný název Benzinová sekačka Zpřesnění dotazu diskuze Test Benzinová sekačka recenze Konkrétní dotaz Oleo-mac G48TBG Konkrétní poptávka prodloužená záruka Oleo-mac G48TBG sleva 18.

Příprava klíčových slov Při přípravě klíčových slov je nutné respektovat a uvažovat: Proces hledání a práce s informacemi spotřebitele Různou míru informovanosti spotřebitele o produktech a produktových řadách Zda spotřebitel zná, jaké jsou běžné vlastnosti produktů v produktové řadě Běžnou cenovou hladinu Odborné terminologii Užitné vlastnosti a použitelnost našeho produktu Specifika cílové skupiny Komunikační a marketingovou strategii Pozor na nekonkrétnost či název pouhých kategorií 19.

Nástroje pro návrh klíčových slov Existuje řada PPC systémů, např. Adwords, Sklik, AdFox… Zpravidla není žádná minimální útrata, platí se většinou za proklik Lze nastavit maximální finanční stropy k určitým časovým obdobím Umožňují provádění, sledování a vyhodnocování online kampaní Včetně geografického zacílení Zobrazení na mapách Úpravu klíčových slov Přednostní výpisy Bannerové reklamy 20.

Nástroj pro návrh klíčových slov 21.

Nástroje pro realizaci kampaně 22.

Nástroj pro realizaci kampaně 23.

Měření odezvy na sociálních sítích Úspěch příspěvků na sociální síti – WordPress a doplněk Social Media Včetně konverzí ze sociálních sítí Obrat objednávek ze sociálních sítí 24.

Součástí optimalizace a SEM Linkbuilding Součástí optimalizace a SEM Cílem je budování dostatečného množství tzv. zpětných odkazů (backlink) Odkaz na jiné webové stránce vedoucí na sledovanou webovou stránku Smyslem je nasměrovat uživatele na určitou stránku Výrazně zlepšují pozici webu ve vyhledávačích Ovlivňují pořadí výsledků vyhledávání Hodnotí především stáří odkazu, počet odkazů, text Výsledkem je rank Používají se například PageRank, S-Rank Vyhledávač je používá ke zpřesnění výsledků vyhledávání 25.

Jak anebo kde byste propojili svou „síť“ pomocí zpětných odkazů? Linkbuilding Jak anebo kde byste propojili svou „síť“ pomocí zpětných odkazů? 26.

Linkbuilding 27. LB Internetové diskuze Blogy PR články Výměna odkazů Nákup Sociální sítě 27.

Pro určení pozice ve vyhledávači má minimální dopad Popis stránky Pro určení pozice ve vyhledávači má minimální dopad Avšak při zobrazení výsledků má značný vliv na formu zobrazení výsledku Konkurenční výhoda oproti jiným webům, které to nepoužívají 28.

Popis stránky <div itemscope itemtype="http://schema.org/Product"> <h1 itemprop="name">Feel Eco prostředek na nádobí­, ovoce a zeleninu 500ml</h1> <meta itemprop="url" content="http://www.iqenergy.cz/e-shop/prani-a-cisteni/cistici-prostredky/myti-nadobi/sortiment/feel-eco-prostredek-na-nadobi-ovoce-a-zeleninu-500ml-v450500950/" /> <meta itemprop="image„ content="http://www.iqenergy.cz/data/2014/04/29/14/_x600/187.jpg" /> <meta itemprop="description" content="Ekologicky šetrný a vysoce účinný prostředek na ruční mytí- nádobí je vhodný˝ také k mytí­ ovoce a zeleniny." /> <div itemprop="offers" itemscope itemtype="http://schema.org/Offer"> <meta itemprop="priceCurrency" content="CZK" /> <span itemprop="price">49 Kč</span> <link itemprop="availability" href="http://schema.org/InStock"/>Skladem </div> <div itemprop="aggregateRating" itemscope itemtype="http://schema.org/AggregateRating"> HodnocenĂ­: <span itemprop="ratingValue">4.7</span>/5 PoÄŤet hodnotĂ­cĂ­ch: <span itemprop="reviewCount">2</span> </div> 29.

Jak by měl vypadat poutavý text? Copywriting Jak by měl vypadat poutavý text? Co je to „Copywriting“? 30.

Nepleteme se slovem Copyright Copywriting Nepleteme se slovem Copyright Činnost, během které se vytváří čtivé a poutavé texty Pravidla úspěšného copywritingu: Stylistická a gramatická správnost Jedinečný přínos pro čtenáře (proč mají číst zrovna váš článek) Pozitivní nádech (i při negativním zaměření) Důvěryhodnost Přesvědčivost Čtivost Aplikuje se, jak na sociálních sítích, tak na webu 31.

Pravidla řešení kritiky Copywriting Pravidla řešení kritiky Nelze se zavděčit všem Kritika je konstruktivní a nekonstruktivní Brát si ponaučení První negativní reakce neznamená konec Kritika neopravňuje k útoku Vést si „knihu pochval“ 32.

Souhrnně hovoříme o SEM má tři základní části: Krátké shrnutí SEO spočívá v lepším zobrazování stránek ve výsledcích vyhledávání na vyhledávačích Souhrnně hovoříme o SEM má tři základní části: SEO PPC systémy Přednostní výpisy Proces tvorby SEO zahrnuje Analýzu webu Analýzu klíčových slov Linkbuilding Popis stránky Copywriting V klíčových slovech je vhodné zohlednit i nářečí či slang 33.

SEO, SEM a marketing v PPC systémech Děkuji za pozornost 34.