1 ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
IISPP ■ pojem definován v letech v rámci přípravy výzkumných záměrů NPÚ na roky ■ dlouhodobý projekt na vybudování nového komplexního.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
E-learning ve výuce na SŠ
e-learning Lucie Rohlíková
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
NÁRODNÍ SOUSTAVA POVOLÁNÍ. Národní soustava povolání (NSP) je otevřená soustavně aktualizovaná databáze informací o potřebách trhu práce, vytvářená zaměstnavateli.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Tvorba e-learningových kurzů v LMS Moodle
Znalostní a vzdělávací databáze pojmů pro energetiku Praha, 20. ledna 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha.
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
Tvorba e-learningové aplikace pro výuku obchodního práva na oborech s ekonomickým zaměřením Jindřiška Šedová a kol. Masarykova universita Ekonomicko-správní.
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
Veřejná zakázka na realizaci projektu MPSV NÁRODNÍ SOUSTAVA POVOLÁNÍ ing. Jaromír Janoš, Trexima spol. s r.o. Zlín 2. Národní konference projektu NSK,
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Adaptace on-line David Kunssberger Miroslav Lupač Agentura Koniklec, o. p. s.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 eLearningový systém ELIS Roman Malo
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Vzdělávací Databáze KHP EUROVOC "BANKA ZNALOSTÍ"
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Volba povolání-ISTP 8.ročník VY_32_INOVACE_04.2/11
Transkript prezentace:

1 ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

2 SPUSTIT PREZENTACI Firma vytvořila projekt vzdělávacího portálu - “KHP – EUROVOC“ jako EUROBÁZI na níž je provozována „Banka znalostí“ se znalostními databázemi postavenými na třídění a vyhledávání s využitím selekčního jazyka EUROVOC a agregací 21 tematických polí thesauru eurovocu do 6-ti skupin gramotností. Záměrem je postupně vyrobit a udržovat živý, dynamicky se rozvíjející systém, plně využitelný pro praktické použití. Bude provozován ve všech aktuálních jazycích EU, případně doplněný o další cizojazyčné verze s ohledem na potřeby uživatelů. Ve srovnání s jinými systémy jej takto lze s výhodou využít jak v zemích EU, tak i v jiných zájmových lokalitách. SPUSTIT ODKAZ EUROVOC KnowHowPort Databáze gramotností VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

3 Banka znalostí SPUSTIT PREZENTACI SPUSTIT ODKAZ Firma vytvořila návrh projektu Banka znalostí, která je soustavou odborně vybraných a srozumitelně definovaných klíčových (základních) pojmů, jejichž osvojení a znalost je pro chápání kterékoliv zájmové oblasti a její problematiky nezbytná. Pokud tato není zvládnuta nebo nelze znalost v reálném čase získat, je proces rozhodování neefektivní. Provozování „Banky znalostí“ je postaveno na soustavě znalostních databází vybudovaných na třídění, vyhledávání, transformaci a přeměně informací ve znalosti. Znalostní databáze jsou vyráběny s využitím všech dostupných zdrojů, jejich utříděné informace jsou strukturovány do 3 úrovní - elementární, pokročilé a vyšší. Po výběru všech znalostí je provedena jejich autentizace týmem expertů. VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

4 SPUSTIT PREZENTACI SPUSTIT ODKAZ EDUCATION KnowHowPort VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010 Firma vytvořila zkušební verzi projektu KnowHowPort – Education jako aplikaci KnovHowPortu a Banky znalostí pro použití při uplatnění nových forem výuky v základním a středním školství. Podstatou projektu, který bezprostředně rozvíjí KnowHowPort – Education pro základní školu je zpracování soustavy odborně vybraných a srozumitelně definovaných klíčových (základních) pojmů pro jednotlivé vyučované maturitní předměty (a ročníky), jejichž osvojení a znalost je pro chápání kterékoliv oblasti a její problematiky nezbytná. Vzájemná provázanost a interaktivita i rychlá dostupnost komplexní informace, umožňuje jak efektivní přípravu k maturitám a studiu, tak jeho tématické opakování, pokud není jejich znalost zvládnuta. Provozování je možné on-line nebo off-line. Pravidelná aktualizece, popřípadě rozšiřování klíčových pojmů je reali- zováno v pravidelných periodách opět skupinami expertů a odborníků v daném předmětu.

5 SPUSTIT PREZENTACI SPUSTIT ODKAZ MATURITA KnowHowPort VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010 Firma současně vytvořila návrh pracovní verze projektu KnowHowPort – Education – MATURITA, která je aplikací KnovHowPortu a Banky znalostí pro použití při uplatnění nových forem výuky se zaměřením na střední školství – konkrétně přípravu studentů na maturity. Podstatou projektu, který bezprostředně rozvíjí KnowHowPort – Education pro základní a střední školu je zpracování soustavy odborně vybraných a srozumitelně definovaných klíčových (základních) pojmů pro jednotlivé maturitní předměty, jejichž osvojení a znalost je pro chápání kterékoliv oblasti a její problematiky nezbytná. Vzájemná provázanost a interaktivita i rychlá dostupnost komplexní informace, umožňuje jak efektivní přípravu k maturitě, tak jeho tematické opakování, pokud není daná znalost zvládnuta. Provozování je možné on-line nebo off-line. Pravidelná aktualizace, popřípadě rozšiřování klíčových pojmů je rea- lizováno v pravidelných periodách opět skupinami expertů a odborníků v daném předmětu. EDUCATION PROJEKT NEMÁ OTEVŘENOU INTERNETOVOU APLIKACI

6 SPUSTIT PREZENTACI SPUSTIT ODKAZ VIRTUALSTUDYSPACE VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010 Projekt VIRTUALSTUDYSPACE firma vytvořila jako návrh komfortního pracovního prostředí, umožňujícího uživateli integrovat jednotlivé části projektů - KnowHowPort – Education, KnowHowPort – Education MATURITA a elektronických učebnic. Projekt řeší vytvoření virtuálního studijního prostředí, ve kterém bude uživatel využívat pro studium nástroje, které mu umožní rozvíjet kompetence a zásadním způsobem zefektivnit studium. VIRTUALSTUDYSPACE poskytuje uživateli řadu efektivních nástrojů pro vlastní interaktivní činnost, jako je plánování, hodnocení výuky, práce se soubory, vytváření vlastních souborů, textů a poznámek, poskytuje komunikační připojení, zajišťuje uchovávání dat a práci s nimi (od tisku a komunikace až po sdílení s ostatními uživateli). Zdroje znalostí budou umístěny na serverech, nebo mediálních nosičích a za pomocí Internetu (nebo mobilních technologií) budou pomocí specializovaného SW přístupné kdekoliv a kdykoliv bude klient požadovat. To umožní klientovi vlastní kreativní činnost, komunikaci a sdílení poznatků s ostatními účastníky prostředí. PROJEKT NEMÁ OTEVŘENOU INTERNETOVOU APLIKACI

7 SPUSTIT PREZENTACI SPUSTIT ODKAZ ENERGoPort je znalostní a vzdělávací databáze klíčových pojmů z oblasti energetiky a příbuzných oborů v multijazyčném glosáři. Každý obsažený klíčový pojem je doplněn autentizovanou, odborně zpracovanou definicí, popří- padě doplňujícím komentářem, schématem nebo obrázky. Vyhledávání je jak pomocí slovního zadání klíčového pojmu do příkazového řádku, tak hledáním v abecedním rejstříku ve všech zařazených jazycích. Zobrazuje se klíčový pojem s definicí a ostatními doplňky ve zvoleném jazyce nebo alternativně ve voleném dvojjazyčném zobrazení, v schématu co to je a kam to patří. ENERGoPort má tyto doplňkové moduly: - výukový text, - elektronické verze zákonů a norem, vztahují- cích se k energetice, jednotných provozních předpisů, norem, manuálů, či jiných zvolených textů v jednotném formátu a volených jazycích, - kurzy a e-learningové výukové texty v LMS Moodle, - on-line a of-line provoz, - HW řešení pomocí speciál- ního of-line terminálu. VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

8 Firma vytvořila projekt výukového serveru s ukázkou výuky ve výcvikovém program základní přípravy zaměstnanců ČEZ v oblasti jaderných aktivit. E-learningová výuka navazuje na projekt Energoportu. LMS (Learning Management Systems) je on-line systém pomocí kterého lze realizovat a řídit vzdělávání. Naše firma se, po zkušenostech z projektu bakalářského studia, vydala cestou open source LMS Moodle. Moodle je softwarový balíček pro tvorbu a výuku elektronických kurzů. Jednoduchým způsobem lze vytvářet portály vzdělávání s řadou výukových kurzů a programů, v našem případě ve využití LMS Moodle pro vzdělávání a školení zaměstnanců v oblastech specializovaných požadavků (řízení výroby, investiční činnosti, účetnictví), zákonů, směrnic,podnikových řádů a vyhlá- šek, znalostí vycházejících ze zákona (BOZP, PO, školení řidičů, techniků, atp.) a další. Co umí LMS Moodle? Studovat lze kdekoliv a kdykoli, pokud není řízeno (časově, předmětově), výukové kurzy lze vytvořit ze stávajících zdrojů s doplněním testů a pomoc- ných, kontrolních a zkušebních mechanizmů zajišťujících zázemí výuky, obsah kurzu může být využit u různých výukových skupin, přihlašování a autorizace studentů je jednoduchá a bezpečná, zapojení studenta do kurzu je aktivní, umožňuje interaktivní komunikaci s tutorem, popř. autorem. SPUSTIT PREZENTACI SPUSTIT ODKAZ INERGO výukový server VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN

9 SPUSTIT PREZENTACI KnowHowBox Firma vytvořila projekt KnowHowBox, jako hardwarovou a softwarovou podporu vzdělávání s využitím KnowHowPortu a Banky znalostí, což je soustava odborně vybraných a srozumitelně definovaných klíčových (základních) pojmů, jejichž osvojení a znalost je pro chápání kterékoliv zájmové oblasti a její problematiky nezbytná. Projekt řeší systém elektronické výuky nové generace ve školství na úrovni třída-škola, včetně vazby na centrum a možnost domácího studia. Zahrnuje produkci elektro- nických studijních opor a vzdělávacích programů zasaze- ném do centrálního zpracování a šíření vědomostí pro žáky a učitele. Lze jej použít rovněž pro celoživotní vzdělávání. Výhodou HW a SW řešení je vygenerování, v průběhu studia i po něm, osobní vědomostní databáze z poznatků, které se získávají v průběhu celého studia. SPUSTIT ODKAZ PROJEKT NEMÁ OTEVŘENOU INTERNETOVOU APLIKACI VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

10 SPUSTIT PREZENTACI SPUSTIT ODKAZ Firma vytvořila návrh projektu PROFIPEDIE, jako součást podpory vzdělávání občanů při hledání, získávání a dalším rozvoji kvalifikace jedince v pracovním procesu. Projekt úzce navazuje na projekt Národní soustavy povolání a Kartotéky typových pozic, realizovaný Ministerstvem práce a sociálních věcí a Správou služeb zaměstnanosti. Projekt využívá KnowHowPort a Banku znalostí, což je soustava odborně vybraných a srozumitelně definovaných klíčových (základních) pojmů, jejichž osvojení a znalost je pro chápání kterékoliv zájmové oblasti a její problematiky nezbytná. Projekt řeší formou portálu zpřístupnění základních a systémo- vých informací o profesních pojmech podle jednotlivých povolá- ní včetně výkladů klíčových pojmů. Záměr je vytvoření příle- žitosti pro uživatele získat veškeré dostupné informace o dané profesi, ať již pro vlastní vzdělávání nebo pro splnění podmínek kvalifikační způsobilosti. Lze jej rovněž použít i pro celoživotní vzdělávání. Výhodou řešení je veřejná dostupnost požadovaných informací. PROJEKT NEMÁ OTEVŘENOU INTERNETOVOU APLIKACI VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

11 SPUSTIT PREZENTACI KnowHowText Firma vytvořila projekt Živá čítanka - KnowHowText, jako rozšiřující softwarovou podporu vzdělávání s využitím znalostních databází Banky znalostí. Živá čítanka umožňuje: - prohlížet neznámé texty a porozumět jim pro libovolný jazyk obsažený ve Znalostní databázi - program využívá "jazyk obrázků", předškolní děti mohou zkoušet "číst" texty a porozumět jim - stejný "jazyk obrázků" může zprostředkovat porozumění výrazům nepřeložitelným do jazyka uživatele - zjistit encyklopedické, slovníkové i gramatické informace o slovním výrazu. - pro každý výraz zjistit i výrazy podobné a příbuzné. - studovat pojmy v prohlíženém textu na obrázcích - mapách (tj. obrázcích polohově citlivých na klik myši) ať bitmapových nebo generovaných z vektorových popisů ve Znalostní databázi. - překládat víceslovné termíny - překládat do vhodného gramatického tvaru (skloňovaní a časo- vání) SPUSTIT ODKAZ VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

12 SPUSTIT PREZENTACI Firma vytvořila záměr projektu vzdělávacího portálu - “KHP-WIKI-GOOGLE“, který je aplikačním rozšířením stávajícího projektu KnowHowPort o doplňkové možnosti vyhledávání a porovnávání znalostí a informací dostupných v provozované „Bankce znalostí“ s informačními a znalostními databázemi dostupnými na internetu. Pro třídění a vyhledávání v Bance znalostí je použito selekčního jazyka EUROVOC s agregací 21 tematických polí thesauru eurovoc do 6-ti skupin gramotností. Záměrem je rozšířit a doplnit námi vyvinutý systém o pohled na informace pomocí zvolených vyhledávačů. SPUSTIT ODKAZ KHP - WIKI - GOOGLE KnowHowPort Databáze gramotností PROJEKT NEMÁ PŘÍSTUPNOU PREZENTACI VZHLED VSTUPNÍ STRÁNKY ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010

13 SPUSTIT PREZENTACI OBČANSKÝ PORTÁL SPUSTIT ODKAZ PROJEKT NEMÁ OTEVŘENOU INTERNETOVOU APLIKACI Firma zpracovala návrh projektu OBČANSKÝ PORTÁL, jako rozšiřující aplikaci pro podporu celoži- votního vzdělávání s využitím znalostních databází Banky znalostí a znalostního portálu KnowHowPort. Projekt vychází z vazeb občana na jeho okolí, respektuje jeho přání, to co jej omezuje, reguluje a ovlivňuje – tedy jeho okolí a interakce na aktéry. Současně reaguje na jeho priority v řetězci občan – práce – mzda – uspoko- jování potřeb. Kombinací přístupů k Bankce znalostí a KnowHowPortu umožňuje srozumitelně a bez větších časových nároků získaz odpověď na požadované informace z definova- ných klíčových (základních) pojmů, pro priority v daném řetězci a struktuře svět – Evropa-evropská unie – Česká republika. Jejich osvojení a znalost je v občanském životě pro kteroukoliv zájmovou oblast a její chápání nezbytná. ZPRACOVAL: INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s Praha BŘEZEN 2010