Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
X EXEL.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Malování ve Windows Počítačová grafika
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Grafický editor GIMP (3)
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Inovace bez legrace CZ / /01
INKSCAPE Vektorová grafika.
MALOVÁNÍ.
Vkládání kreslených útvarů
Nástroj guma Guma se používá k odstranění barvy z aktivní vrstvy, výběru nebo obrázku. Pokud je Guma použita tam, kde není podporována průhlednost (v kanálu,
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Malování.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
Grafický editor GIMP (2)
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA ÚPRAVA FOTOGRAFIÍ - RETUŠE ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Grafický editor GIMP (2)
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
Základy retuše v Adobe Photoshop
OŘEZ VY_32_INOVACE_GR_796. Oříznutí obrázku Oříznutí snímku provádíme nejčastěji pří použití nástrojů Rotace a Perspektiva nebo chceme-li změnit poměr.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Přemístění části obrázku klonováním VY_32_INOVACE_GR_797.
Vyrovnání horizontu VY_32_INOVACE_GR_794. Vyrovnání horizontu obrázku Pokud se nám při expozici snímku nepodařilo srovnat fotoaparát s vodorovnou linií.
Změna velikosti obrázku
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Převod na černobílou fotografii VY_32_INOVACE_GR_792.
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Perspektiva VY_32_INOVACE_GR_790.
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (3)
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Grafický editor GIMP (9)
Zoner Callisto – křivky
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Grafický editor GIMP (5)
Odstranění drátů VY_32_INOVACE_GR_793.
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Malování - nástroje grafického editoru
(malování štětcem, nástroj plechovka, tužka, kapátko, guma)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Grafický editor GIMP (5)
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786

KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně je nastaven normální Krytí (0-100) nastavuje průhlednost vytvořeného přechodu. Standardně je nastaveno plné krytí (100 ). Hodnota 0 je průhledné krytí. Typ vyplňování - standardně je nastaveno vyplňování barvou popředí. Příklad: Vyplnění objektu pomocí nástroje Plechovka 1.1. Nástrojem Výběr obdélníku nakreslíme libovolný obdélník

1.2. Zvolíme nástroj Plechovka, nastavíme oblast na Vyplnit celý výběr 1.4. Pokud totéž provedeme, ale změníme hodnotu Krytí = 50, pak výsledek je: 1.3. Klepnutím do výběru se vyplní výběr nastavenou barvou.

1.5. Pomocí nástroje Výběr eliptických oblastí nakreslíme elipsu, vybereme plechovku, nastavíme Vyplňování vzorkem a klepneme do elipsy:

2. Mísení - vyplňování barevným přechodem - vyplní oblasti různými přechody - např. lineární, radiální atd. Nastavení: Režim a Krytí - viz Plechovka Posun posouvá začátek přechodu: 0 - přechod od kraje 50 - přechod začne v polovině objektu Tvar - určuje typ přechodu, např. lineární, radiální, čtvercový atd. Přiklad: Vyplnění objektu pomocí nástroje Mísení - varianta A: 2.1. Nakreslíme obdélník

2.2. Zvolíme nástroj Mísení, ponecháme základní nastavení - varianta A (Krytí … 100% Posun … … 0) 2.3. Klepneme do obdélníku tam, odkud má začít přechod, držíme levé tlačítko myši a táhneme do místa, kde má přechod skončit.

Varianta B: stejný postup, ale v kroku 2.2 nastavíme posun na hodnotu 70:

3. Tužka - je vhodná pro kreslení tvrdých tahů s ostrými hranami Nastavení: Režim, Krytí - viz Plechovka Stopa - klepneme na ikonu Stopa a vybereme vhodnou stopu Škála - jezdcem nastavíme velikost stopy Použít barvu z přechodu - otevře se nám nabídka různých typů přechodu a když si jeden vybereme, tužka bude kreslit barvou (nebo více barvami) tohoto přechodu Rovnou čáru - kreslíme tak, že vybereme počáteční bod, stiskneme a držíme Shift a vybereme koncový bod 4. Štětec - je vhodný ke kreslení neostrých tahů, stop s prolnutým okrajem. Nastavení: viz Tužka

Příklad - porovnání čáry tužkou a štětcem - je zřejmé, že tužka má ostré hrany a štětec ne: tužka štětec

5. Guma - odstraňuje části malby z aktivní vrstvy nebo výběru a nahrazuje je barvou pozadí [nebo je nahradí průhledností - pouze v případě, že upravovaná oblast podporuje průhlednost] Nastavení: Režim, Krytí, Stopa, Škála - viz předešlé nástroje Příklad použití: Ve vybarveném obdélníku vymažeme část pomocí gumy:

Pokud chceme mazat přesné hrany použijeme funkci Ostré hrany. Volba Opak gumy - [funguje pouze v případě, že upravovaná oblast podporuje průhlednost] - umožní vrátit zpět, co jsme vymazali. 6. Rozprašovač - nástroj, který emuluje tradiční sprej. Nastavení: Režim, Krytí, Stopa, Škála - viz předešlé nástroje Přeběh - jezdcem nastavíme rychlost aplikace barvy Tlak - jezdcem nastavíme množství barvy, které sprej nanáší 7. Inkoust - nástroj, který simuluje psaní (kreslení) perem. Umožňuje kreslit jednobarevné čáry s vyhlazenými okraji, je vhodný pro majitele tabletu. Nastavujeme Velikost (šíře stopy) a Úhel pera (úhel sklonu pera). Citlivost - udává, jak má reagovat myš na pohyb ruky. Typ - určuje tvar hrotu - kruh, čtverec, nebo kosočtverec. Tvar - pokud myší klepneme na bílý čtvereček uprostřed obrázku Tvar, můžeme nastavit tvar špičky pera podle vlastních představ. 8. Klonování - umožňuje přemalování části obrázku na jiné místo - můžeme tedy zkopírovat zdrojovou oblast do jiné části obrázku. Nastavení: Režim ponecháme Normální

Krytí - 100% znamená plné krytí, nižší hodnota znamená průhlednější stopu štětce. Stopa, Škála - viz předchozí nástroje Citlivost na tlak - nastavuje se při připojeném tabletu Slábnout - označením této volby můžeme nastavit hodnotu Délka a klonovat po tuto nastavenou vzdálenost Aplikovat chvění - přidává do procesu náhodnou odchylku Zdroj - pokud označíme volbu obrázek, bude jako zdroj pro klonování použit obrázek. Pokud označíme volbu vzorek, bude vykreslován vybraný vzorek. Zarovnání: ▪ Nic - výchozí nastavení  klonujeme standardním způsobem ▪ Sledující - klonujeme z místa, kde jsme skončili, stále se udržuje vzdálenost i směr mezi zdrojem a cílem ▪ Registrující - klonuje původní obrázek do nového ▪ Pevné - zdroj zůstává na místě, cíl vykresluje stále stejnou oblast pevného zdroje

Klonujeme tak, že ▪ vybereme zdrojovou oblast, stiskneme CTRL a klepneme LM (levým tlačítkem myši), pak uvolníme CTRL ▪ klepneme do zdrojové oblasti, stiskneme LM a pohybujeme kurzorem  vykresluje se klonovaná oblast; myš uvolníme. Ukázka klonování obrázku nebo jeho části: Vytvoříme zdrojový obrázek (který bude následně klonován): Výběr  Elipsa  Plechovka  vybarvit červeně Výběr  Obdélník  Plechovka  vybarvit žlutě zrušíme výběr (Vybrat  Nic) Tím jsme nakreslili zdrojový obrázek: Zdrojový obrázek naklonujeme do jiného místa:

zadáme příkaz Vybrat – Vše vybereme nástroj Klonování stiskneme Ctrl, klepneme do žlutého obdélníku a uvolníme Ctrl  tím jsme určili zdroj klonování klepneme do místa, kde chceme umístit klon, se stisknutým levým tlačítkem posouváme myší  pohybem myši vytváříme klon:

9. Rozostření - nástroj pro rozostření nebo zaostření části obrázku. Nastavení : Krytí, Stopa, Škála, Aplikovat chvění, Přeběh - viz předchozí nástroje Slábnout - označením této volby můžeme nastavit hodnotu Délka a ovlivňovat oblast po tuto nastavenou vzdálenost Ostré hrany - označením této volby skupinu pixelů zcela odstraníme Při fotomontáži má vložený obrázek do jiného pozadí ostré okraje: Po použití nástroje Rozostření není rozhraní mezi oběma obrázky patrné:

10. Rozmazání - slouží k rozmazání části obrazu, vytváří šmouhy a skvrny na obrázku Nastavení - viz Rozostření Postup práce je takový, že levým tlačítkem myši a táhnutím po určité oblasti vytváříme šmouhy. 11. Zesvětlení / Ztmavení - pomocí štětce můžeme zesvětlit nebo ztmavit požadovanou část obrázku. Nastavení : Krytí, Stopa, Škála, Slábnout, Aplikovat chvění, Ostré hrany - viz předchozí nástroje Typ - zvolíme zesvětlení / ztmavení Rozsah - určíme, jaký rozsah obrázku má být ovlivněn - stíny, střední tóny nebo světla.

PRACOVNÍ LIST - úkoly 1.Vybarvěte obdélníkový výběr libovolnou barvou ve dvou variantách: a) při plném krytí (100) b) při krytí Vybarvěte eliptické výběry dvěma různými vzorky 3. Která část obrázku je kreslená štětcem a která tužkou? Vyzkoušejte.

4.Vybarvěte obdélník libovolnou barvou a použitím nástroje Guma vymažte část obdélníku. 5.Vyzkoušejte nástroje Rozostření a Rozmazání - na přiloženém souboru Fotomontaz rozpracovana.xcf.

Literatura: VYBÍRAL Josef: GIMP uživatelská příručka, Computer Press, Brno, 2004 MODR Vlastimil: 333 tipů a triků pro GIMP, Computer Press, a. s., Brno, 2010 Fotografie: vlastní