Analýza průchodu studentů kurzem Vzdělávací technologie 1 Bc. Milan Pastyřík Vedoucí práce: RNDr. Ingrid Nagyová PhD.
Cíle práce Analyzovat aktivity studentů v kurzu VTEC1. Zjistit základní statistické údaje o využívání studijních materiálů a aktivitě studentů. Zjistit rozdíly ve studiu mezi kombinovanou (KS) a prezenční (PS) formou studia. ? Bc. Milan Pastyřík
Co bylo analyzováno Data z LMS Moodle: Log protokoly Protokoly známek Protokoly testů Souhrnné údaje (aktivity, závěrečný dotazník, statistiky činnosti) 2012 2013 Studentů Záznamů (1 student) PS 384 227 463 (590) 348 180 927 (520) KS 212 124 302 (586) 118 51 959 (440) Bc. Milan Pastyřík
Předzpracování dat Výběr atributů Odstranění duplicit Nahrazení údajů Formáty atributů Odvození údajů Kategorizace údajů Popisem předzpracování všech dat z Moodlu byla vytvořena metodika obecně použitelná na data z ostatních kurzů. Bc. Milan Pastyřík
Aktivita dle IP adresy Bc. Milan Pastyřík
Odevzdávání úkolů (měsíc) Říjen Listopad Prosinec Leden Únor Březen Bc. Milan Pastyřík
Aktivita studentů (dny v týdnu) Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Neděle Bc. Milan Pastyřík
Odevzdávání úkolů (dny v týdnu) Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Sobota Neděle Bc. Milan Pastyřík
Aktivita dle času Bc. Milan Pastyřík
Vypracováno činností Bc. Milan Pastyřík
Vypracováno činností podrobně Bc. Milan Pastyřík
Úspěšnost studentů Analýza protokolů známek Bc. Milan Pastyřík
Úspěšnost v testech Bc. Milan Pastyřík
Analýza testových otázek Příliš lehké otázky (FI = 95–100 %) Název úlohy FIP FIZ DIP DIZ Formát videa 96% 98% 23% 14% Formát webu 97% 95% 26% 22% Komprimace 32% 38% Program pro zvuk 100% 6% Příliš těžké otázky (DI = 0–20 %) Název úlohy FIP FIZ DIP DIZ Služba publikování 14% 7% 49% 47% Změna velikosti 4% 10% 63% 52% Bc. Milan Pastyřík
Aktivita po kapitolách kurzu Bc. Milan Pastyřík
Oblasti analýz Log protokoly Protokoly známek Protokoly testů Aktivita dle IP adresy, dnů v týdnu a času Odevzdávání úkolů dle měsíců a dnů v týdnu Protokoly známek Celkový zisk bodů Vypracováno testů úkolů a dotazníků Úspešnost studentů Protokoly testů Úspěšnost v testech Analýza testových otázek Kompletní statistiky Aktivita v kapitolách kurzu a po měsících Bc. Milan Pastyřík
Závěr Bylo prokázáno, že v akademickém roce 2013/2014 byli studenti v kurzu úspěšnější a vyvíjeli menší aktivitu pro úspěšné zvládnutí kurzu oproti předchozímu roku. Změnou přístupu ke studentům a tvorbě výukových materiálů lze pozitivně ovlivnit průchod studenta kurzem. Práce může sloužit jako podklad pro inovace v kurzu Vzdělávací technologie. Práce může být použita jako metodika pro možnou statistickou analýzu kurzů v LMS Moodle. Bc. Milan Pastyřík
Děkuji za pozornost