ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Management kontinuity činností organizace
1.Management? 2.Management jakosti?
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Management systému řízení kvality
Definice managementu.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ŘÍZENÍ KVALITY ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY V Praze – leden 2015
ŘÍZENÍ KVALITY STRUČNĚ Z HISTORIE 2. část V Praze – leden 2015 Zpracoval: Ing. Karel Kolář Mgr. Helena Mitwallyová 1.
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
POŽADAVKY NA SYSTÉM MANAGEMENTU – VOLBA STANDARDŮ
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Metodika řízení projektů
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu jakosti
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Systém managementu 4.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu SSHR
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část ŘÍZENÍ KVALITY ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část V Praze – leden 2015 Zpracoval: Ing. Karel Kolář Mgr. Helena Mitwallyová

Obsah prezentací Úvod a stručně z historie 1. část Základy systémů managementu 1. část Základy systémů managementu 2. část Požadavky na systém managementu – volba standardů Budování systémů managementu Zlepšování kvality

ÚVOD Systémy managementu mohou pomoci organizacím při: Zvyšování spokojenosti zákazníků; Plnění legislativních požadavků; Plnění požadavků třetích zainteresovaných stran.

ÚVOD Organizace jsou nuceny neustále zlepšovat své produkty a procesy a to s ohledem na: Měnící se potřeby a očekávání zákazníků; Konkurenční tlaky; Technický a technologický pokrok; Vývoj legislativy. Přístup k systémům managementu pobízí organizace, aby analyzovaly tyto požadavky všech stran - zákazníků, státní správy a třetích zainteresovaných stran.

ÚVOD Organizace mají stanovit procesy, které přispívají k: Dosažení produktu přijatelného pro zákazníka; Za využití přijatelných technologií a výrobních postupů. Podmínkou je neustálé řízení těchto procesů. Systém managementu poskytuje organizaci, zákazníkům a všem stranám důvěru o: Schopnosti poskytovat produkty, které v plné míře splňují požadavky; Fungování, které je v souladu s ostatními požadavky společnosti.

Úvod Definice jakosti dle ISO 9000:2005 „Jakost je stupeň splnění požadavků souborem inherentních charakteristik.“ http___www.komora-khk.cz_business_documents__soubor=moduly_5-jakost_03-pojem-jakost-a-zasady-managementu_03-01-pojem-jakost

Úvod Inherentní charakteristiky: Jsou vnitřní vlastnosti produktu, procesu, zdroje nebo systému, které mu existenčně patří; Názor na jakost si tvoří uživatel na základě užitku, který mu produkt poskytuje; Produkt musí ve svých vlastnostech požadavky uživatele vycházející z očekávaného užitku obsahovat.

Stručně z historie W. EDWARDS DEMING „Bohu věříme, všichni ostatní musí předkládat fakta.“ William Edwards Deming (1900-1993), narozen v USA, jedna z největších osobností v oblasti řízení jakosti; Proslul svou průkopnickou prací statistického řízení jakosti v Japonsku po druhé světové válce; Dle Deminga byla nazvána jedna z celosvětově nejuznávanějších cen udělovaných za jakost, tzv. Demingova cena.

Stručně z historie Demingův cyklus Rozhodněte o záměrech týmu: Rozhodněte o žádoucích změnách; Jaká data jsou k dispozici; Naplánujte využití dat. Proveďte změnu v malém měřítku nebo zkoušku. Sledujte efekt změny v malém měřítku nebo při zkoušce. Studujte výsledky. Co jsme poznali? Co dokážeme předvídat?

Stručně z historie Metodika PDCA Jedná se o cyklus označovaný jako Shewhartův nebo Demingův. Jde o aktivity vedoucí k odhalení příčin, jejich eliminaci a dosažení způsobilosti. Je to návod k systematickému postupu při zlepšování procesu, který předpokládá čtyři na sebe navazující etapy: Shewhartův cyklus: Demingův cyklus: P - plánuj akci na zlepšení procesu P - plánuj akci na zlepšení procesu D - proveď experiment D - proveď experiment C - kontroluj výsledky experimentu S - studuj výsledky experimentu A - proveď opatření A - proveď opatření

P S D A C Stručně z historie Shewhartův cyklus: Demingův cyklus: Rozdíl mezi oběma cykly není jen formální - „kontroluj x studuj“, ale i významový. Deming doporučuje, aby se řešitel neomezoval pouze na kontrolu výsledků, ale aby analyzoval všechny možné souvislosti. Zlepšovací cykly na sebe plynule navazují podle zásady neustálého zlepšování po malých krocích.

Stručně z historie OTÁZKY Co je kvalita/jakost? Jaký je přínos systémů managementu na firemní úrovni? Popište Demingův cyklus. Popište metodu PDCA.

Stručně z historie POUŽITÁ LITERATURA Fiala, A. a kol., Management jakosti, Dashöfer 2002, ISBN 808622919X Studijní texty QM Manažer, ČSJ Technické normy řady 9000 Veber, J., Hůlová, M., Kořánová, H., Plášková, A., Řízení jakosti a ochrana spotřebitele, Grada Publishing a.s., 2007, ISBN 8024717824 http___www.komora-khk.cz_business_documents__soubor=moduly_5-jakost_03-pojem-jakost-a-zasady-managementu_03-01-pojem-jakost