Identifikace partnera Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Znojmo, Dvořákova 19 Číslo partnera: 3 Adresa: Dvořákova 19, 66902 Znojmo Statutární zástupce: Ing. Josef Brouček Kontaktní údaje: telefon 515225280 Webová adresa www.sos-znojmo.cz Email: sekretariat@sos-znojmo.cz
SOŠ a SOU, Znojmo, Dvořákova 19
Projektový záměr Zkvalitnění výuky v technickém a přírodovědném vzdělávání na SOŠ a SOU Rozvoj klíčových a odborných kompetencí absolventů SŠ Vybavení odborných učeben moderní technikou a zařízením Zapojení odborníků z praxe a vědeckých pracovníků do vzdělávání a výchovy žáků SŠ
Zapojení vědeckých pracovníků do výuky Doc. Ing. Patrik Burg, Ph. D. Prof. Ing. Pavel Zemánek, Ph.D.
Zapojení odborníků z praxe Bula Karel
Cílové skupiny Žáci střední školy: - učební obor Opravář zemědělských strojů-KA 1 - maturitní obor Přírodovědné lyceum – KA 2 Žáci 7 spolupracujících ZŠ - 8. a 9. ročník - 3 ZŠ ze Znojma: Přímětice, Václavské nám., Klášterní ul. - 4 ZŠ z okolí Znojma: Kravsko, Višňové, Prosiměřice, Hrušovany n/J.
Spolupracující subjekty Technický obor v KA 1: Agrall Bantice a.s., zemědělská technika Fronius Česká republika s.r.o. Přírodovědný obor v KA 2: .A.S.A.EKO Znojmo, s.r.o. Znovín Znojmo a.s. Mendelova univerzita v Brně
Zhodnocení naplňování MI (k 1. 6. 2015) Podpoření žáci v počátečním vzdělávání: plán: 400 realita: 903 Pedagogičtí pracovníci další vzdělávání (CLIL) plán: 10 realita: 10 Poskytovatelé služeb (výukové týmy, tvorby slovníků a výukových materiálů, odborníci z praxe apod.) plán: 36 realita: 31 (do konce VI 36) Nově vytvořené produkty (cizojazyčné slovníky) plán: 3 realita: 0 (do konce VI 3)
Realizované aktivity žáků ZŠ v KA 1 Školní rok: 2013 – 2014 a 2014 – 2015 Povinná výuka: 5 aktivit /rok Zájmový kroužek Opravárenské činnosti ZŠ: 3 aktivity/rok Závěrečná odborná exkurze: návštěva firmy AGRALL Bantice a.s. a Fronius Česká republika, s. r. o. Jednotlivé aktivity byly určeny pro žáky 7 základních škol
Novinky ve výuce u žáků SŠ – obor Opravář zemědělských strojů Nově vybavené odborné učebny pro výuku (dílny) - diagnostická technika - drobné ruční nářadí - svářecí agregáty Zapojení odborníků z praxe do výuky prostřednictvím kroužku Opravář
Panel zapojení elektroinstalace Zetor
Výroba plechové krabičky
Vyvrtání orýsovaného materiálu
Práce s plechy – žáci ZŠ
Práce s ručním nářadím
Nýtování – žáci ZŠ
Svařování
Realizované aktivity žáků ZŠ v KA 2 Školní rok: 2013 – 2014 a 2014 – 2015 Povinná výuka: 10 aktivit /rok Zájmový kroužek Přírodní vědy ZŠ: 3 aktivity/rok Závěrečná odborná exkurze: návštěva firmy Znovín Znojmo a.s., .A.S.A.EKO Znojmo, s.r.o. Jednotlivé aktivity byly určeny pro žáky 7 základních škol.
Odborná exkurze .A.S.A.EKO Znojmo, s.r.o.
Akademická zahrada Mendelovy univerzity v Lednici
Novinky ve výuce u žáků SŠ – obor Přírodovědné lyceum Vybavená chemická laboratoř - přístroje a zařízení, chemické sklo a chemikálie Zapojení odborníků z praxe do výuky prostřednictvím kroužku Přírodní vědy SŠ Zapojení vědeckých pracovníků do výuky prostřednictvím spolupráce s Mendelovou univerzitou v Brně Výuka odborných předmětů v cizím jazyku /metoda CLIL/ s využitím vytvořených cizojazyčných slovníků
pH-metr, elektromagnetické míchadlo
Sklopná pipeta = „špaček“ pístoventilový dávkovač
Spektrofotometr
Laboratorní váhy
Příprava kalibračních řad: kolorimetrie a fotometrie
Odpady a člověk
Vyzdobíme si byt rostlinami a Podzimní dekorace
Pokožka rostlin
Anatomie kapra a Základy pitevní práce
Suroviny v pekařství
Zalaminovaná krása přírody
Výroba ručního papíru
Vytvořené výstupy KA 1 Nové vybavení učeben Podpořeni žáci ZŠ a SŠ Výukové materiály pro spolupracující ZŠ: - 6 ks z povinné výuky /textová a digitální forma pro jednotlivé ZŠ, umístění na školní stránky www.sos-znojmo.cz/
Samostmívací kukly pro svařování
Vytvořené výstupy KA 2 Nové vybavení učeben – chemická laboratoř a odborná učebna Podpořeni žáci ZŠ a SŠ Výukové materiály pro spolupracující ZŠ: - 20 ks z povinné výuky /textová a digitální forma pro jednotlivé ZŠ, umístění na školní stránky www.sos-znojmo.cz/ Pro žáky SŠ 3 soubory pro jazykové vzdělávání - 3 ks výukových materiálů pro metodu CLIL - cizojazyčné odborné slovníky v ANJ a NEJ -8 témat
Přínosy pro kvalitu výuky v KA 1 v oboru Opravář zemědělských strojů modernizace vybavení odborné učebny učebního oboru Opravář zemědělských strojů zvýšený zájem o přijetí do učebního oboru Opravář zemědělských strojů a zlepšení technické vybavenosti žáků ZŠ aplikace moderních technologických postupů z praxe do výuky na SŠ
Přínosy pro kvalitu výuky v KA 2 v oboru Přírodovědné lyceum moderní vybavení nově vybudované chemické laboratoře a odborné učebny zlepšení úrovně znalostí a dovedností v přírodovědném vzdělávání na ZŠ rozvoj získaných dovedností a znalostí žáků SŠ a obohacení o poznatky odborníků z praxe a výzkumu zvýšení jazykové připravenosti žáků v odborných předmětech
Nová laboratoř chemie
Přínosy pro žáky ZŠ zvýšení zájmu o přírodovědné a technické vzdělávání rozšíření přehledu o náplni práce a pracovních možnostech konkrétních společností uvědomění si nutnosti dodržování pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci zlepšení znalostí a praktických dovedností v přírodovědné a technické oblasti na ZŠ
Přínosy pro žáky SŠ lepší připravenost na vstup na trh práce a zvýšení informovanosti o pracovních příležitostech v regionu lepší technická zručnost a znalost moderních technologií lepší odborná jazyková připravenost
Pozitivní zkušenosti Žáci ZŠ i SŠ vítali praktické činnosti, kdy mohli sami - tvořit nové věci - provádět žákovské pokusy v chemické laboratoři Došlo ke zvýšení zájmu žáků ZŠ o studium v oboru Opravář zemědělských strojů Postupně došlo ke zvýšení zájmu žáků ZŠ o nabízenou spolupráci Podařilo se propojit jednotlivé stupně vzdělávání vzájemně a s praxí
Spokojený žák-nejlepší zkušenost
Negativní zkušenosti Vysoký počet hodin aktivit povinné výuky u žáků ZŠ a narušování výuky na ZŠ a SŠ Někteří žáci se těšili na aktivity x část z nich to bere pouze jako únik z výuky Nepřipravenost žáků ZŠ na činnosti v rámci projektových aktivit Nízká úroveň přírodovědných a technických znalostí žáků ZŠ a jejich motivovanost
Zkušenosti s vedením projektu Vysoký objem administrativní činnosti V počátku nejasně stanovené požadavky na vedení dokumentace a pravidla realizace projektu Ochota a vstřícnost pracovníků odboru regionálního rozvoje při konzultacích pro řešení problémů
Odborná práce budoucích vědců