ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální profil společnosti Czasch spol. s r.o.
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
2 Termíny a definice Systémy řízení jakosti
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Změny požadavků podle nové normy
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
Management kontinuity činností organizace
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Systémy managementu jakosti
1.Management? 2.Management jakosti?
SYSTÉMY MANAGEMENTU JAKOSTI Základní charakteristiky norem ISO ř. 9000
Úvod do systémů řízení. Co to je Systém managementu jakosti Stanovení souboru zásad a pravidel pro koordinování všech vzájemně souvisejících činností.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Požadavky ISO/DIS 9001:2014 a ISO/DIS 14001:2014
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ŘÍZENÍ KVALITY STRUČNĚ Z HISTORIE 2. část V Praze – leden 2015 Zpracoval: Ing. Karel Kolář Mgr. Helena Mitwallyová 1.
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
POŽADAVKY NA SYSTÉM MANAGEMENTU – VOLBA STANDARDŮ
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Systém managementu jakosti 3
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Management a řízení hotelu
Procesní řízení (management)
Ekonomika malých a středních podniků
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST ŘÍZENÍ KVALITY ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST V Praze – leden 2015 Zpracoval: Ing. Karel Kolář Mgr. Helena Mitwallyová

ZÁKLADY SM Zásady managementu Bylo identifikováno osm zásad managementu, které může vrcholové vedení používat pro vedení organizace ke zvýšení výkonnosti. Těchto osm zásad managementu tvoří základ norem pro systémy managementu v rámci souboru norem ISO 9000. Zaměření na zákazníka - organizace jsou závislé na svých zákaznících a proto mají rozumět současným a budoucím potřebám zákazníků, mají plnit jejich požadavky a snažit se předvídat jejich očekávání; Vedení a řízení zaměstnanců - vůdčí role, vedoucí osobnosti „lídři“ prosazují soulad účelu a zaměření organizace. Mají vytvářet a udržovat interní prostředí, v němž se mohou zaměstnanci plně zapojit při dosahování cílů organizace;

ZÁKLADY SM 1. Zásady managementu Zapojení zaměstnanců - zaměstnanci na všech úrovních jsou základem organizace a jejich plné zapojení umožňuje využít jejich schopnosti ve prospěch organizace; Procesní přístup - požadovaného výsledku se dosáhne mnohem účinněji, jsou-li činnosti a související zdroje řízeny jako proces; Systémový přístup managementu - identifikování, porozumění a řízení vzájemně souvisejících procesů jako systému přispívá k efektivnosti a účinnosti organizace při dosahování jejích cílů;

ZÁKLADY SM 1. Zásady managementu Neustálé zlepšování - celkové výkonnosti organizace má být trvalým cílem organizace; Přístup k rozhodování zakládající se na faktech - efektivní rozhodnutí jsou založena na analýze údajů a informací; Vzájemně prospěšné dodavatelské vztahy - organizace a její dodavatelé mají vzájemně závislý a vzájemně prospěšný vztah, který zvyšuje jejich schopnost vytvářet hodnotu.

ZÁKLADY SM Požadavky na systémy managementu kvality a požadavky na produkty V normách souboru ISO 9000 se rozlišuje mezi požadavky na systémy managementu kvality a požadavky na produkty. Požadavky na systémy managementu kvality jsou specifikovány v normě ISO 9001. Požadavky na systémy managementu jsou generické a jsou vhodné pro organizace v jakémkoli odvětví průmyslu nebo hospodářství bez ohledu na kategorii nabízeného produktu. V samotné normě ISO 9001 nejsou požadavky na produkty stanoveny;

ZÁKLADY SM Požadavky na systémy managementu kvality a požadavky na produkty Požadavky na produkty mohou specifikovat zákazníci nebo organizace, která předvídá požadavky zákazníků, nebo mohou být specifikovány v předpisech. Požadavky na produkty a v některých případech požadavky na související procesy mohou být obsaženy například v technických specifikacích, v normách produktů, v normách procesů, ve smluvních dohodách a požadavcích předpisů.

ZÁKLADY SM Přístup k systémům managementu kvality Přístup k vývoji a uplatňování systému managementu kvality sestává z několika kroků, které zahrnují: Určování potřeb a očekávání zákazníků a jiných zainteresovaných stran; Stanovení politiky kvality a cílů kvality organizace; Určování procesů a povinností nezbytných pro dosažení cílů kvality; Určování a poskytování zdrojů nezbytných pro dosažení cílů kvality; Zavádění metod k měření efektivnosti a účinnosti každého procesu; Aplikování těchto měření při určování efektivnosti a účinnosti každého procesu;

ZÁKLADY SM Přístup k systémům managementu kvality Určování prostředků pro zabránění vzniku neshod a pro odstraňování jejich příčin; Zavádění a aplikování procesu pro neustálé zlepšování systému managementu kvality. Organizace, která přijme výše uvedený přístup, vzbuzuje důvěru ve způsobilost svých procesů a v kvalitu svých produktů.

ZÁKLADY SM Procesní přístup Za proces lze považovat jakoukoli činnost nebo soubor činností, které využívají zdroje k přeměně vstupů na výstupy. Aby organizace fungovaly efektivně, musí identifikovat a řídit mnoho vzájemně souvisejících a vzájemně působících procesů. Výstup z jednoho procesu je často přímým vstupem do dalšího procesu. Systematická identifikace a management procesů používaných v organizaci a zejména jejich vzájemné působení se nazývá „procesní přístup“. Analýzu procesu lze provádět například formou tabulky, jež obsahuje potřebné údaje daného procesu.

ZÁKLADY SM Procesní přístup Jako příklad je zde uveden proces „Řízení dokumentů“, jež je požadován v čl. 4.2.3 ČSN EN ISO 9001:2009 a musí být v rámci systému managementu kvality dokumentován. Obdobným způsobem lze nadefinovat všechny procesy.

ZÁKLADY SM Tabulka analýzy procesu:

ZÁKLADY SM Rozdělení procesů: Realizační proces - proces realizující hlavní, ekonomicky nosnou činnost organizace. Řídící proces - proces zajišťující řízení systému managementu kvality. Podpůrný proces - proces který připravuje vhodné prostředí pro realizaci hlavních realizačních procesů.

ZÁKLADY SM Mapa procesů s vazbou na kritéria normy ČSN EN ISO 9001:2009 Řídící procesy   Realizační procesy Podpůrné procesy Obchodní činnost Řízení příručky Plánování a realizace kvality Řízení dokumentů produktu Poskytování zdrojů Řízení záznamů Návrh a vývoj Analýza údajů Řízení interních auditů Řízení neshodného Povinnost Řízení opatření managementu Realizace produktu k nápravě Zajišťování zdrojů Řízení preventivních opatření

ZÁKLADY SM OTÁZKY Kolik je základních zásad managementu? Vyjmenujte alspoň pět těchto zásad. Charakterizujte přístup k managementu kvality. Definujte procesní přístup. Jaké je rozdělení procesů v rámci firmy? POUŽITÁ LITERATURA Fiala, A. a kol., Management jakosti, Dashöfer 2002, ISBN 808622919X Studijní texty QM Manažer , ČSJ Technické normy řady 9000