KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ PRO ŽÁKY SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI Základní škola Jihlava, Jungmannova 6 23. dubna 2015 Jihlava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh komunitního plánu na rok
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Kariérové poradenství
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
v 1. ročníku Praktické školy jednoleté
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
IPS. Nová adresa ÚP pro Prahu-východ (IPS) od Dobrovského 1278/ Praha 7.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
VOLBA POVOLÁNÍ VÁŠ PRŮVODCE.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Informační schůzka rodičů žáků 8. ročníků Vítám Vás!!! Mgr. Bc. Věra Václavíčková.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
Naďa Martincová Úřad práce v Rychnově nad Kněžnou Rychnov nad Kněžnou, Besedy k volbě povolání.
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Určeno rodičům žáků 6. a 7. ročníků ZŠ Úřad práce ve Žďáře nad Sázavou.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Cvičení z techniky a technického vzdělávání 2
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Hledání zaměstnání, nezaměstnanost, úřady práce, rekvalifikace N á zev.
Kariérové poradenství a úřad práce Současná situace a perspektivaSoučasná situace a perspektiva.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Volba povolání = volba studijní cesty. PŘÍPRAVA NA PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY ŽŠ –KROUŽEK M A ČJ
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
PORADENSKÉ CENTRUM ZF JU V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Bohumila Voženílková Zdeněk Štěrba Katedra rostlinné výroby Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
(pro nástup ve škol. roce 2017/2018). JAK ŽÁKŮM POMŮŽE NAŠE ŠKOLA v rámci předmětu PRACOVNÍ ČINNOSTI témata: volba profesní orientace, zaměstnání, trh.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Kariérové poradenství v českém středním školství
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
„Okna technickým oborům dokořán“
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Setkání kariérových poradců
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Kariérové poradenství a podnikavost
Školní aktivity v oblasti kariérového poradenství
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ PRO ŽÁKY SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI Základní škola Jihlava, Jungmannova 6 23. dubna 2015 Jihlava

Projekt „72 hodin“ aneb za čistou Jihlavu

Na naší základní škole se vzdělávají žáci: - s lehkým mentálním postižením, - s kombinovanými vadami, - s výchovnými problémy, - z rodin s nízkou sociokulturní úrovní, - z rodin, kde rodiče jsou dlouhodobě nezaměstnaní, - vzděláváme i žáky podle RVP ZV

ZŠ Demlova, Jihlava – „HRÁTKY“

Kariérní plánování - kromě jiného se zaměřujeme především na tři oblasti, kde na základě dlouhodobých zkušeností a pozorování vidíme celou řadu nepříznivých faktorů. 1. Je to nedostatečný stupeň sebepoznání, kdy žáci nemají přehled o svých fyzických a psychických předpokladech, o svém nadání, vlastních schopnostech, způsobilosti vykonávat určitou činnost. 2. Oblast středního školství, protože naši žáci neznají nároky jednotlivých typů středních škol, jejich učební plány, náročnost studia, uplatnění po skončení docházky. 3. Problémem je malá informovanost žáků o světě práce, o jednotlivých povoláních (rodiče často jen zákl. vzdělání, dlouhodobě nezaměstnaní). Žáci prakticky nic nevědí o požadovaných znalostech a dovednostech, o skutečném výkonu povolání, o možnostech uplatnění na trhu práce, především v regionu.

Vystoupení našich žáků pro seniory – „Stříbrné terasy“

Aktivity na podporu rozvoje sebepoznání a sebevědomí žáků - oblast motoriky, zrakového vnímání, pozornosti - oblast vztahů mezi lidmi - oblast životního stylu a hodnotové orientace - osobní předpoklady - schopnost rozhodování - sociálně komunikativní dovednosti - oblast uplatnění na trhu práce - oblast adaptace na životní změny U všech těchto aktivit, které jsou realizovány především v předmětech občanská výchova, svět práce a pracovní činnosti, žáci získávají zpětnou vazbu.

Andělské zvonění – prodejní výstava žákovských výrobků . Andělské zvonění – prodejní výstava žákovských výrobků

Další aktivity jsou realizovány - dlouhodobé projekty škol - činnost školního poradenské pracoviště - práce výchovného poradce a třídních učitelů (1. i 2.stupeň) - využívaní zpracovaných UMů - patronátní třídy - Rada žáků - dílny (Jarmark) - úklid okolí školy - společná setkání se zákonnými zástupci - výuka (vedeme žáky k pocitu zodpovědnosti, poznání sama sebe, k sebehodnocení vlastní práce, k dodržování zásad psychohygieny práce, k vytváření vlastního pracovního režimu, k účelnému používání názorných pomůcek - další vzdělávání pedagogů - spolupráce s dalšími subjekty (SPC, PPP, ÚP, SOŠ a SOU) - zpětná vazba od bývalých žáků školy (DOD, indiv. pohovory s bývalými žáky školy, besedy absolventů se žáky 8. a 9.tř.)

Vánoční dílny – výroba perníčků

C Í L Zvýšit počet žáků, kteří úspěšně absolvují základní vzdělání, nastoupí do učebního oboru a ten dokončí. Dlouhodobě spolupracujeme především s těmito středními školami: 1. SOŠ a SOU v Třešti. 2. Střední škola stavební v Jihlavě. 3. Základní škola speciální a Praktická škola v Jihlavě. 4. Střední odborná škola managementu a práva v Jihlavě.

Se SOŠ a SOU v Třešti máme dlouhodobě velmi dobré vztahy a naši žáci jsou ve studiu na této škole velmi úspěšní. Ve školním roce 2007/2008 podalo přihlášku celkem 8 žáků, 7 z nich vybrané učební obory dokončilo.

Ve školním roce 2008/2009 podalo přihlášku celkem 5 žáků, 5 z nich složilo závěrečné zkoušky a vybrané učební obory dokončilo.

Ve školním roce 2009/2010 podalo přihlášku celkem 8 žáků, 7 z nich do učebních oborů nastoupilo a učební obor dokončilo.

Ve školním roce 2010/2011 podalo přihlášku celkem 11 žáků, 10 z nich do učebních oborů nastoupilo a 9 dokončilo.

Ve školním roce 2011/2012 podalo přihlášku celkem 7 žáků, 6 z nich dnes pokračuje.

Ve školním roce 2012/2013 podalo přihlášku celkem 12 žáků, 9 z nich dnes pokračuje.

V loňském školním roce podalo přihlášku celkem 7 žáků, 6 z nich pokračuje ve studiu.

Pokud shrneme: za posledních sedm let podalo přihlášku na SOŠ a SOU v Třešti celkem 58 našich žáků, 49 z nich školu úspěšně dokončilo nebo ve studiu pokračuje.

Jak se nám podařilo těchto výsledků dosáhnout?

1. V 6. a 7. ročníku mají žáci 5 hodin týdně předmět pracovní činnosti (v 8. a 9. r. 4 hodiny Pč) ( práce s technickými materiály, práce s ostatními materiály, práce montážní a demontážní, pěstitelské práce a chovatelství, provoz a údržba domácnosti, příprava pokrmů). Kde vyučujeme: dvě dílny: na práci se dřevem a na práci s kovem, plechem a plasty, přípravnu materiálů a sklad (celé prostory budou letos nově rekonstruovány) - cvičný byt (nově rekonstruovaný a vybavený) - dílna (práce s různými materiály) - velký pozemek s arboretem - vnější učebna (altán) a vnitřní učebna (mini zahradnictví)

Práce se žáky v arboretu

2. V 8. a 9. ročníku mají žáci jednu hodinu týdně předmět svět práce Předmět Svět práce umožňuje žákům poznávat pracovní činnosti. Vede je k orientaci v  různých oborech lidské činnosti a osvojení potřebných poznatků a dovedností pro uplatnění při volbě povolání a společenského uplatnění. 8. ročník – žáci se seznamují s pracovními činnostmi, prostředím, prostředky a pracovními předměty, kvalifikačními, zdravotními a osobnostními požadavky na povolání, která preferují naši žáci; oblast osobních vlastností a schopností 9. ročník – www.infoabsolvent.cz, webové stránky ÚP, problémy nezaměstnanosti v regionu, příčiny a důsledky nezaměstnanosti, sestavení životopisu, práva a povinnosti zaměstnanců a zaměstnavatelů, písemná odpověď na nabídku volného pracovního místa, prezentace osoby při ucházení se o zaměstnání, možnosti využití poradenské pomoci, vyplnění přihlášky na SŠ.

Den otevřených dveří – SOŠ a SOU Třešť

3. Spolupráce se SOŠ a SOU v Třešti a) návštěva učitelů 2 3. Spolupráce se SOŠ a SOU v Třešti a) návštěva učitelů 2. stupně na SOŠ a SOU v Třešti b) DOD c) třikrát ročně výměna informací o žácích d) besedy bývalých žáků ve škole f) individuální přístup k našim žákům e) dobrá skladba učebních oborů (H – E) ( cukrář – cukrářské práce, řezník uzenář – řeznické a uzenářské práce, truhlář – truhlářské práce, zahradník – zahradnické práce, kuchař-číšník – kuchařské práce, dále zednické práce a pečovatelské služby Další střední školy: 1. Střední škola stavební v Jihlavě (stavební práce – E – 2 roky) 2. Základní škola speciální a Praktická škola v Jihlavě ( Praktická škola jednoletá, dvouletá 3. Střední odborná škola managementu a práva v Jihlavě ( práce ve stravování – E – 2 roky )

Den otevřených dveří – SOŠ a SOU Třešť

Den otevřených dveří – SOŠ a SOU Třešť

4. Činnost školního poradenského pracoviště (září 2005 – červen 2014) Kromě jiného: - práce s třídními kolektivy (vztahové záležitosti, vzájemná spolupráce, sebepoznání, sebehodnocení,rozvíjení smyslového vnímání …) - besedy se žáky 8. a 9. ročníku k profesionální orientaci - individuální konzultace se žáky a rodiči - pomoc při vyhledávání vhodných učebních oborů a škol - zajištění seminářů na Úřadu práce Jihlava - přehled a zajištění dnů otevřených dveří, přehlídek škol regionu Vysočiny - poskytování písemných materiálů k volbě povolání - pomoc s přihláškami atd.

Práce se skupinou ve školním poradenském pracovišti

5. Akce na podporu volby povolání a profesionální orientace DOD na SOŠ a SOU v Třešti (5. 11. 2014) Přehlídka středních škol regionu Vysočina (14. 11. 2014) Seminář k volbě povolání na ÚP v Jihlavě (27. 11. 2014)

Úřad práce v Jihlavě Seminář pro vycházející žáky „Volím si své povolání“ 27. listopad 2014

Seminář vedla paní Bc. Kateřina Peštová, vpravo stojí třídní učitelka 9. třídy

Po úvodní teoretické části žáci vyplňovali jednoduchý dotazník, který byl zaměřený na jejich zájmy, předpoklady ke studiu, volbu profese.

Následně si žáci mohli vybrat složky s jednotlivými učebními obory, kde zjišťovali studijní, zdravotní a osobnostní předpoklady pro daný obor.

Chlapci vyplňují jednoduchý test, který jim ukáže oblasti, ve kterých by mohli hledat své budoucí uplatnění.

Žáci měli možnost si z Úřadu práce v Jihlavě odnést i informační materiály, které jim pomohou při dalším rozhodování o své profesní orientaci.

Jak vypadá profesionální orientace k 20. dubnu 2015? SOS a SOU Třešť kuchařské práce (6)

Jak vypadá profesionální orientace k 20. dubnu 2015? SOS a SOU Třešť zahradnické práce (2)

Jak vypadá profesionální orientace k 20. dubnu 2015? SOS a SOU Třešť - řeznické a uzenářské práce (1)

Jak vypadá profesionální orientace k 20. dubnu 2015? SOS a SOU Třešť pečovatelské služby (2)

Jak vypadá profesionální orientace k 20. dubnu 2015? SOS a SOU Třešť cukrářské práce (1)

Jak vypadá profesionální orientace k 20. dubnu 2015? SOŠ managementu a práva Jihlava práce ve stravování (2)

Jak vypadá profesionální orientace k 20. dubna 2015?   Nebude podávat přihlášku - 1 žák

Cílem vzdělání a moudrosti je, aby člověk viděl před sebou jasnou cestu života, po ní opatrně vykračoval, pamatoval na minulost, znal přítomnost a předvídal budoucnost. JAK

Děkuji za pozornost. Mgr. Pavel Koreň pavel.koren@jungzs.cz