Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Český jazyk Ročník :

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procvičovací cvičení – shoda přísudku s podmětem
Advertisements

SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Shoda přísudku s podmětem
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE (PODMĚT A PŘÍSUDEK)
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková Zdroj: Český jazyk, 4.ročník, Alter ISBN
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_547_SHODA_PŘÍSUDKU_S_POD MĚTEM Téma: OPAKOVÁNÍ.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Český jazyk Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
70.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod střední
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Český jazyk Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Český jazyk Ročník :
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá: jablka auta kuřata rajčata kola srdce světla polena bila dozrávala hořela troubila padala pípala.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_16 Téma: Pravopis – shoda přísudku s podmětem Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Shoda přísudku s podmětemNajdi podmět a podtrhni ho Jakého je rodu.
Shoda přísudku s podmětem. Přísudek se shoduje s podmětem. Mluvnická shoda je důležitá pro pravopis, zvláště je-li přísudek v minulém čase, např. Včely.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_0306_základní VČ Téma: Základní skladební dvojice Číslo.
Co je to několikanásobný podmět?. Několikanásobný podmět je vyjádřen několika souřadnými výrazy. Jednotlivé členy několikanásobného podmětu oddělujeme.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_23_Shoda.
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová i i y y DRUHY PODMĚTU.
Podle vzoru kuře budeme skloňovat všechna podstatná jména rodu středního, která mají v 1. pádě jednotného čísla koncovku -e/-ě a v 2. pádě koncovku -ete/-ěte.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět Slon, slonice a slůně se vydali k napajedlu.
Shoda přísudku s podmětem
Co je to několikanásobný podmět?
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Shoda přísudku s podmětem
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Skloňování podstatných jmen
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 11_Skladebné dvojice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Jazyk a jazyková komunikace Shoda přísudku a podmětu Mgr
VY_32_Inovace_6.3.2 shoda přísudku s několikanásobným podmětem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Předmět: Český jazyk Ročník: V
Český jazyk pro 4. a 5. ročník ZŠ
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 048
Žáci si zopakují problematiku shody přísudku s podmětem.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Český jazyk Ročník : 4. Téma : Shoda přísudku s podmětem – rod střední Autor : Mgr. Věra Švecová

Pamatujte si: Pokud je podmět v množném čísle rodu středního, má sloveso v přísudku v koncovce –a. Zvířata se narodila. Ptáčata se vylíhla.

Podtrhni základní skladební dvojice. Cvičení doplň a napiš do sešitu. Mýdla nádherně voněl__. Sedadla trochu vrzal__. Pádla se vodákům zlomil__. Kyvadla se pomalu pohyboval__. Zrcadla se při stěhování rozbil__. Letadla se vznesl__ do vzduchu. Štěňata vesele dováděl__. Světla nečekaně zhasl__.

Napsal Jirka domácí úkol správně? Pokud ne, oprav chyby. Koťata si hrály. Kůzlata skotačili na dvorku. Štěňata pila mléko. Selata se vyhřívaly na sluníčku. Telata se pásla na zahradě. Kuřata zobaly z krmítek.

Převeď do množného čísla. Cvičení napiš do sešitu. Auto brzdilo. Okno se zavřelo. Pero se rozbilo. Kolo se otáčelo. Zvíře rostlo. Jablko spadlo. Vejce se uvařilo. Letiště nepřijímalo. Děvče zpívalo. Kružítko se zlomilo. Vojsko bojovalo. Rajče dozrálo.

Doplň, jakými zvuky se ozývala zvířata hospodyni (spoj slova): Kuřatamňoukal__. Štěňataštěkal__. Housatapípal__. Kachňatakejhal__. Koťatakvákal__.

Použité materiály: Hošnová, E. a kol., Český jazyk 4 pro ZŠ. SPN. Praha ISBN Buriánková, M., Pracovní sešit ČESKÝ JAZYK pro 4. ročník ZŠ. SPN. Praha ISBN