Učitel přírodopisu. Ve třídě  Úspěšné řešení situací závisí na složení třídy a na vás Stanovte pravidla hry Stanovte pravidla hry.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Advertisements

Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Doba trvání : březen 2013 – únor 2015 Počet zapojených zemí: 9 Počet pilotních škol z ČR: 5 Počet asociovaných škol v ČR: 16 Finančně podpořeno z grantu.
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ČLOVĚK V SOCÍÁLNÍCH VZTAZÍCH
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Leadership, zavádění změn a řízení týmů
Vzájemná hospitační činnost
Vymezení, funkce, zdroje
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
OSOBNOST.
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Manažerské rozhodování Zvládání sporných situací s respektem.
X36SSP Dokumentace a prezentace Ing. Martin Molhanec, CSc. ČVUT – FEL, K13113.
Úskalí začínajícího učitele
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
Denní tisk ve fyzice Dotek každodennosti ve vyučovací hodině.
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Zkušenosti s e-learninem ve výuce cizích jazyků na SŠ Jaroslava Úlovcová, Gymnázium Cheb
Přibyslav Mgr. Marie Linhartová
Mgr. Zuzana Kročáková …I KDYŽ TO MNOHDY NEVÍ.
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Praxe očima studentů Petr Liška. Podklady ProtokolyBiCheFyInfMaZDG Jaro Podzim Jaro Podzim Jaro.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
Téma Hypotézy ve výzkumu
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Autodiagnostika učitele
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Spirituální teologie 10. VZÁJEMNÉ PŘEBÝVÁNÍ. Úvod „Vy však buďte dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec.“ „Buďte velkorysí a milosrdní k druhým,
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
MOTIVACE VE VYUČOVÁNÍ. MOTIVACE Základní pilíř úspěšnosti žáka Základní pilíř úspěšnosti žáka U každého jedince je motivujícím prvkem jiná skutečnost.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PROBLEMATIKA KÁZENĚ, UKÁZNĚNOSTI
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
KLIMA TŘÍDY.
Konstruktivismus Zora Syslová.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Mgr. Darina Bartková Skupina: A1VT0170PO2
pitná příprava před CT vyšetřeními
Práce se selhávajícím žákem
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
Litosféra ZEMĚPIS – DĚJEPIS
využití digitalizace ve vzdělávání
Školní rok [Vložte rok] Název školy Jméno učitele Třída
Pedagog.
Transkript prezentace:

Učitel přírodopisu

Ve třídě  Úspěšné řešení situací závisí na složení třídy a na vás Stanovte pravidla hry Stanovte pravidla hry

Motivace  Vysokou motivaci dosáhnete promyšlenou přípravou na hodinu přípravou na hodinu, využitím prostředků a aktivizací žáků Vzbuďte v žácích vášeň Vzbuďte v žácích vášeň

Pochvala a trest:  Chvalte a trestejte jejich práci, ne jejich charakter  Použijte Haló- efekt a Pygmalion- efekt Buďte spravedliví Buďte spravedliví

Pozornost v hodině  Oko okno do duše  Motivujte, aktivizujte,zapojte žáky do hry  Nevyhrožujte testem, nevyhrožujte ničím, co nesplníte  Rozsaďte žáky Zachovejte klid Zachovejte klid

Příprava na hodinu  Pro začátečníky nutná  Pokročilé udrží „v obraze“ Obměňujte svoji výuku, bráníte se vyhoření

Pedagogická prohra  Bolí  Ne vždy odejdete z polemiky se žáky vítězně

Hospitace  Nebraňte se hospitacím u zkušených kolegů

Humor?  Nejdůležitější  Nikdy ne na úkor žáků  Využijte situační humor, čerpejte z probírané látky  Dozvíte- li se o vtipech na váš účet, zvládněte je s úsměvem

Pasivní humor  Bavíte třídu na vlastní účet  Není to tragédie

Slovní paraziti a přeřeky  Přeřeky vám okoření výuku  Pozor na parazity

Přezdívky  Berte s humorem, nebraňte se jim  Přezdívka je důkaz toho, že vás žáci přijali

Opisování  Jak poznáte opisování?  Jak je vyřešíte?  Stanovte pravidla předem!

Známkování  Vede se mnoho polemik  Jak?  Co?  …………..

Napovídání  Jak jevu zabránit?

Nedochvilnost  Jak ji řešit?

 Výzdoba třídy  Kolegové  Pedagogická rada  Ředitel

Charakter učitele  Čestnost  Smysl pro humor  Schopnost naslouchat  Důraz na spravedlnost  Znalost látky  Rozhodnost  Podpora  Otevřenost  Důslednost  Dochvilnost

Děkuji za pozornost. Děkuji za pozornost.