Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Udržitelný rozvoj energetiky
Advertisements

Software Development Conference 2007 Vztah dodavatele a odběratele Zdeněk Borůvka.
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Hodnotový management Teorie rozhodování
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ NÁVRH IS PRO TECH. PROCESY Roman Danel VŠB – TU Ostrava HGF Institut ekonomiky a systémů řízení.
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Metody zkoumání ekonomických jevů
Kvalitativní výzkum.
64. Odhady úplných chyb a vah funkcí BrnoLenka Bocková.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
RNDr. Zdenek Kubíček Nemocnice Třinec
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
13AMP 9. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled ADA ADA Java Java.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Tematická oblast Autor Ročník Obor Anotace.
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
Systémy pro podporu managementu 2
Databázové systémy Přednáška č. 7 Uživatelské rozhraní.
ŠÍŘENÍ A PŘENÁŠENÍ CHYB A VAH
Možnosti modelování požadavků na informační systém
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Dokumentace informačního systému
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
Systémy pro podporu managementu 2 Inteligentní systémy pro podporu rozhodování 1 (DSS a znalostní systémy)
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Přednáška č. 1 Proces návrhu databáze
Ošetřovatelský proces
Technická diagnostika "dia-gnozis" - "skrze poznání" Zkoumá technické objekty za účelem posouzení jejich technického stavu, tj. schopnosti vykonávat určenou.
Řízení finančních rizik
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Řízení finančních rizik Jan Vlachý Vlachý, J.: Řízení finančních rizik; Eupress, Praha, 2006.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Vratislav Paulík ředitel projektů
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Metodologie měkkých systémů
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Detekce a odstraňování chyb Vývoj informačních systémů.
METODY STŘEDNĚDOBÉHO PROGNÓZOVÁNÍ SURO jaro 2010.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Metodika řízení projektů
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Organizace a řízení systému oceňování Richard Almy.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Identifikace modelu Tvorba matematického modelu Kateřina Růžičková.
Prostorové analýzy Vymezení a rozdělení. Definice prostorových analýz Geoinformace Geodata (prostorová data) Prostorové analýzy jsou souborem technik.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PROGRAMY INSPEKCÍ Robert Mout DCMR – Agentura pro ŽP.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Ekonomika malých a středních podniků
Jištění kvality technologických procesů
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Optimalizace výrobního procesu s využitím principů štíhlé výroby
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Metodologie měkkých systémů
Tradiční metody vývoje softwaru
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 2
Transkript prezentace:

Troubleshooting Hledání příčin poruch Metody pro určení proč něco nepracuje správně, nebo neposkytuje očekávané výsledky

Začíná zjištěním problému a potřeby jeho řešení Logicko-analytické rámce pro strukturované hledání příčin poruch –Specifické rámce –Obecný rámec Hledání příčin poruch

Sedmikroková procedura: 1.definice problému 2.získání informací o problému 3.analýza informací 4.informace jsou dostatečné? 5.návrh řešení 6.test navrženého řešení 7.oprava ne neúspěch ano úspěch obecný l-a rámec = strukturovaný přístup k hledání příčin poruch

1. Definice problému Nelze řešit problém, nevíme-li o jaký problém jde Definice problému komunikací s lidmi popisujícími problém –umění pozorně poslouchat –jasné a přesné otázky provozním jazykem –odfiltrování subjektivních prvků popisu –nutná znalost procesu, provozu, umístění přístrojů, místního technického jazyka –neužívat speciální termíny – „technoblábol“

2. Získání dodatečných informací o problému Symptomy – co je v systému špatně Rozhovory s lidmi Chování systému z regulátorů, trendů, přehledů, záznamů událostí a alarmů, self-diagnostiky, dokumentace a výkresy Inspekce na místě potenciálně vadné přístroje Historie údržby Testování bezpečně, minimální vliv na provoz, po jedné veličině

3. Analýza informací Přehled co již víme + odvozené (příčina- následek, aplikace „jestliže/pak“, eliminace, atd.) Případové usuzování (Case-Base Reasoning) minulá zkušenost Analýza podobnosti – srovnání s podobnými systémy, typy PLC mají podstatné podobnosti Vzory – komplexy symptomů v čase Základní fyzikální zákony k analýze dat, Kirchhoffovy zákony, hmotnostní a energetické bilance,

3. Analýza informací Manuál Analýza „co, kde, kdy” –Co pracuje? –Co nepracuje? –Co je příčinou jevu (symptomu) a co ne? –Co se změnilo? –Co se nezměnilo? –Kde se objevil problém a kde ne? –Kdy se objevil problém a kdy ne? Logické metody –lineární –„rozděl a panuj“

4. Informace jsou dostatečné? Jak poznáme dostatek informací? Když můžeme určit příčinu a navrhnout řešení problému!

5. Návrh řešení Když si myslíme, že jsme určili příčinu problému, navrhneme řešení (i několik): Často výměna či oprava vadné části Uspořádání řešení, např. podle obtížnosti či nákladů na testování

6. Test navrženého řešení Pozor na specifická řešení obecnějších problémů, Zde je třeba určit, zda problém nevyžaduje obecnější řešení, než je navržené Iterativní proces 7. Oprava

Ostatní metody substituční metoda náhrada potenciálně vadného modulu fungujícím metoda „odstraň a panuj“ pro volně spojené moduly, např. na sběrnici metoda „zakroužkování vagónů“ pro kontrolu možných vnějších příčin poruchy sytému metoda myšlení „Out-of-the-Box“

metoda „Out-of-the-Box“ Pro posun k jinému způsobu řešení problému z nové perspektivy : –Existuje jiný způsob pohledu na problém? –Může být problém rozdělen jiným způsobem? –Mohou být k analýze problému použity jiné principy? –Může analýza toho co pracuje spíše než toho co nepracuje pomoci řešit problém? –Může být k analýze problému použit jiný výchozí bod? –Nedíváme se na problém příliš podrobně nebo obecně? –Mohly by být informace použité k analýze chybné, nebo špatně pochopené?