Hazardování s hazardem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Obsahová stránka předsednictví ČR v Radě EU Ing. Marek Mora, náměstek místopředsedy vlády pro evropské záležitosti, Sekce pro evropské záležitosti Prezentace.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Šetření postupu a rozhodování Ministerstva financí při povolování sázkových her provozovaných pomocí technických herních zařízení obdobných VHP Nálezy.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zájem samosprávy nad zájmy hazardu Mgr. Jan Farský starosta města Semily poslanec PSP ČR za Liberecký.
Daňová teorie a politika
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
SENÁT A REGULACE HAZARDU PETR VÍCHA starosta Bohumína t. č. senátor.
ŘEŠENÍ PROTISOUTĚŽNÍCH OPATŘENÍ ZE STRANY VEŘEJNÉ MOCI Pohled Ministerstva vnitra.
Johnson & Kramařík Perspektivy PPP v České republice JUDr. Roman Kramařík, Ph.D. 17. března 2004.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
XIII. Celostátní finanční konference Svazu měst a obcí České republiky BOJ PRAHY PROTI HAZARDU Pavel Bém Poslanec PS PČR za hl. m. Prahu
Finanční a rozpočtové právo
Obce jako oběť reforem? Obce jako oběť reforem? XIV. celostátní finanční konference 10. – 11. listopadu 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda SMO ČR Primátor.
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
LOKÁLNÍ A REGIONÁLNÍ POLITIKA VEP ZS 2007_2008. Kritéria členění veřejné politiky Segmenty veřejného zájmu (VeP obranná, kulturní, vzdělávací, energetická,
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
NE PROHIBICI, ANO ROZUMNÉ REGULACI!
Regulace loterií a jiných podobných her a připravované změny od roku 2017 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Mgr. Markéta Srpová 25.
Multigate a.s. Projekt: Casino - Podolí u Brna. Kdo jsme? Společnost multigate, a.s. byla založena v roce 2002 a je výlučně tuzemskou společností, její.
Regulace loterií a sázkových her Obce regulovat mohou provozování určitých sázkových her svými obecně závaznými vyhláškami (dále jen OZV) na základě a.
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
NE PROHIBICI, ANO ROZUMNÉ REGULACI! Ing. Petr Vrzáň 15. října 2015.
Hazardní hraní v České republice v roce 2014 MUDr. Viktor Mravčík, Ph.D. 15. června 2015| Praha.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
9. Stát, politický systém, demokracie 10. Nástroje veřejné politiky Prameny: Dvořáková, Vladimíra – Kunc, Jiří Demokracie a ústavnost. Praha: Karolinum.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004.
MÍSTNÍ DANĚ WORKSHOP VEŘEJNÁ SPRÁVA Mgr. Martina Handlosová 3. květen 2011.
Kvalita života Chybí zázemí pro setkávání lidí Chybí setkávání a společně trávený čas lidí, jako prostředek komunikace, posilování sociálních vazeb atd.
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady.
Příležitosti a rizika profesní komory pro sociální pracovníky v sociálních službách Presentace pro seminář Výboru pro sociální politiku PČR Daniela.
PRÁVNÍ ÚPRAVA REGULACE HAZARDU od se zaměřením na povolovací proces Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha.
Hazardování s hazardem Jan Bartošek místopředseda KDU-ČSL a Poslanecké sněmovny ČR.
Výsledky kontrolní akce ŠACH
Povolovací řízení a ohlášení
Daň silniční a daň z hazardních her
Chytrý Jihomoravský kraj ?
RASC Financování Smart City
Workshop I. Téma: Kauce Vytvořeno: Odborem 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Praha 27. červenec 2016.
Soustava veřejných rozpočtů
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Hazard ve Valašských Kloboukách
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Rozpočtová soustava Finanční zdroje územních samospráv
Problémové, patologické hráčství
Obecná část daňového práva procesního I
1. Současný legislativní stav
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
HAZARD V ČÍSLECH.
Alois Rašín první ministr financí ČSR ( )
Implementace zákonných povinností provozovatelů hazardních her
Sazka a.s a sázky P6 EKOS.
Obecná část daňového práva procesního I
Hazard a sport (doplnění přednášky)
Finanční právo II Majetkové daně, daň z hazardních her, poplatky, JOPP
Daň z nabytí nemovitých věcí, daň silniční a daň z hazardních her
SmoČR a senioři v obcích
Poznámky z pohledu rodiny Ing. arch. Jan Florian
X. Adiktologická konference Středočeského kraje
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

Hazardování s hazardem Jan Bartošek místopředseda KDU-ČSL a Poslanecké sněmovny ČR

Hazard – základní problémy Hazard byl, je a bude! Hraní je běžnou součástí lidského života Není možné jakoukoli restrikcí úplně zamezit hazardnímu hraní Role státu by měla být v tom, že bude hazard účinně regulovat

Hazard v ČR Zdroj: http://www.mfcr.cz Druh loterie Rok Vloženo Vyplaceno Příjmy ze hry Peněžité a věcné loterie 2012 222 196 971 117 820 009 104 376 962 2013 34 749 330 14 522 123 20 227 207 Tomboly 4 746 989 2 584 156 2 162 833 4 943 778 2 449 933 2 559 376 Číselné loterie 5 979 471 760 2 783 717 982 3 195 753 778 7 183 084 792 3 813 607 140 3 369 477 652 Okamžité loterie 441 826 390 231 353 350 210 473 040 1 066 976 039 599 347 796 467 628 243 Výherní hrací přístroje 24 166 612 768 20 075 214 052 4 091 398 716 14 615 645 737 12 015 026 923 2 600 618 814 Totalizátorové hry 11 101 642 5 965 287 5 136 355 10 682 346 7 359 384 3 322 962 Bingo 20 369 340 14 258 538 6 110 802 28 636 080 20 045 256 8 590 824 Kursové sázky 7 605 314 622 5 591 466 079 2 013 848 543 6 564 428 347 4 995 570 224 1 568 858 123 Internetové kursové sázky 14 413 021 783 12 468 924 298 1 944 097 485 22 460 120 421 19 967 974 913 2 492 145 508 Zdroj: http://www.mfcr.cz

Hazard v ČR Zdroj: http://www.mfcr.cz Druh loterie Rok Vloženo Vyplaceno Příjmy ze hry Sázkové hry provozované v kasinu 2012 6 556 761 787 5 276 122 484 1 280 639 303 2013 7 140 619 380 5 720 970 439 1 419 648 941 Kostky 47 662 971 31 507 047 16 155 924 48 972 274 33 809 535 15 162 739 Dostihy 29 337 481 18 493 159 10 844 322 25 688 492 16 663 043 9 025 449 Interaktivní videoloterní terminály 51 233 063 443 37 897 180 375 13 335 883 068 51 414 067 420 37 330 662 805 14 083 404 615 Karetní turnaje v kasinu 323 351 550 295 213 012 28 138 538 983 313 499 917 272 120 66 041 379 Interaktivní karetní turnaje nebo hry 167 781 612 161 496 020 6 285 592 111 016 811 98 481 031 12 535 780 Lokální loterní systémy 6 345 723 056 4 511 768 941 1 833 954 115 4 770 380 069 3 508 275 649 1 262 104 420 Elektromechanické rulety 7 340 390 528 6 129 677 145 1 211 917 499 7 403 153 864 6 239 833 401 1 163 320 463 Ostatní loterie a sázkové hry 69 190 749 49 881 688 19 309 061 31 395 782 22 773 210 8 622 572 Zdroj: http://www.mfcr.cz

Regulace musí být účinná Hazard bez hazardu = účinná regulace Co to znamená? Maximální zamezení prostoru pro nelegální hazard (černé herny, internet) Zajištění transparentnosti finančních toků v hazardu Zajištění efektivního výběru daní – míra zdanění musí být přiměřená Účelné využití daní z hazardu Zachovat dělbu příjmů z loterní daně mezi státem a samosprávou

Jak na patologické hráče Zamezení patologie Prohibice není cestou – lidé si cestu k hazardu vždy najdou Povinná registrace hráčů eliminuje ze hry patologické hráče a vyloučené skupiny obyvatelstva Nutná spolupráce s legálními provozovateli hazardních her

Role samosprávy Samospráva jako důležitý partner v regulaci loterií Na základě místních znalostí definování oblasti/míst, ve kterých lze toto legální provozování hazardu provozovat Cestou nejsou lokální absolutní zákazy, které převádějí hráče do nekontrolovatelného prostředí internetu a vytvoření prostoru pro vznik černých heren a privátních klubů Důležitá je diskuse mezi regulátorem a regulovaným sektorem za podpory široké odborné veřejnosti (profesní asociace, ekonomové, adiktologové, sociální pracovníci apod.)

Rizika internetového hraní Přílišným zdaněním přesuneme na internet ještě více hráčů Internetoví hráči nejsou kontrolovatelní, tj. nelze sledovat patologii Výnos z internetového hraní nejde do rozpočtu státu ani municipality Vysoce dostupné hraní 24x7 Nelze kontrolovat nic, tj. ani např. věk hráče

Nový zákon o hazardních hrách Zásadní změnou je, že hazard v obcích už nebude povolovat MF ČR, ale přímo každá jedna obec Hazard by neměl být politickým tématem, ale měl by se řešit na odborné úrovni, zodpovědně s cílem eliminace patologie a maximalizace daňových výnosů z loterií

Rizika nového zákona Vyšším zdaněním podpoříme černé herny a internet Zavedením hráčských karet přesuneme nedobrovolně odstavené hráče také na černé herny a internet Celkově snížíme výnos státu a obcí z hazardu

Přínosy nové zákona Zavedení hráčských karet umožní reálně sledovat patologické hráče a monitorovat je

Jan Bartošek www.janbartosek.cz Děkuji za pozornost Jan Bartošek www.janbartosek.cz