Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období 16.5.2010- 13.7.2010. Metoda:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Advertisements

Systém uplatňování informací o dalším vzdělávání v pražských médiích Vladimír Dubský Šárka Hastrmanová.
MAPA ÚSPĚCHU.
KDU-ČSL 1 Financování politických stran a regulace politických kampaní Pavel Bělobrádek předseda KDU-ČSL.
Mediální produkt.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Volební systém České republiky
Závěrečná konference k projektu „Prevence násilí na pracovištích v oblasti zdravotnictví a sociální péče“ Shrnutí výstupů projektu a jejich udržitelnost.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
O. s. Fórum 50 % Usiluje o společnost s vyrovnaným zastoupením mužů a žen ve veřejném životě.
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
funkce médií ve společnosti moc médií
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
MENTORING. Strategické dokumenty  Cestovní mapa EU v oblasti rovnosti mužů a žen : „Trvale nízké zastoupení žen v politice je jedním z deficitů.
Funkce voleb
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Výukový program:Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
© 2007 MEDIA TENOR 1 Mediální analýza zpravodajství o ČRo1 - Radiožurnálu Mediální analýza zpravodajství o ČRo1 – Radiožurnálu.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
Národní tématická síť E Rovné příležitosti žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Průřezová témata.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Politika Pavel Šuranský.
Vládní selhání a veřejná volba
Budoucnost kohezní politiky Pozice Poslanecké sněmovny Kristýna Kočí.
Expertní panel pro GS JPD Propagace rovnosti šancí mužů a žen prostřednictvím médií - prezentace - Šance pro společnost, občanské sdružení.
VY_32_INOVACE_29-14 TEST 4 VOLBY, VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
Název školy: Základní škola Městec Králové
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Ústřední knihovna FSS MU Zprávám z médií a tisku na stopě!
Česká společnost a její vztah k zajišťování bezpečnosti a ozbrojeným silám PhDr. Libor Frank, Ph.D. Vedoucí Oddělení bezpečnostních studií a analýz Centrum.
Dělba státní moci 1. Zákonodárná moc
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Dana Mazancová Databáze Anopress a ČTK ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Nástroje na podporu vyrovnaného zastoupení žen a mužů v politice: zkušenost České republiky Radan Šafařík Odd. rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
„SAMOSPRÁVA 2020“ (Řešení pro budoucnost) – Zlín Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
DEMOKRACIE. Co je to demokracie? Rozhodněte o pravdivosti následujících tvrzení: 1)Demokracie je ideál, s nímž většina politiků nesouhlasí. 2)V demokracii.
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
Spolupráce organizací občanské společnosti na úrovni EU
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
volby Volební systémy v demokratických zemích
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
Informace na dosah ruky
Výchova k občanství Volby jako základ demokracie
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Veřejný ochránce práv.
POLITICKÝ PLURALISMUS
Transkript prezentace:

Když je 50 % víc než 100 %

Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda: Analýza článků v tištěných českých periodikách, rozhlasovém a televizním vysílání za dané období. Použité nástroje: Databáze Anopress IT.

Představení organizace Fórum 50 % Fórum 50 % je občanské sdružení, které vzniklo roku 2004 jako reakce na nevyrovnané zastoupení žen a mužů na všech úrovních rozhodování. Usiluje o vytvoření společnosti s vyrovnaným zastoupením žen a mužů v politice (Evropském parlamentu, Poslanecké sněmovně PČR, Senátu, atd.) a ve veřejném životě. Za své poslání považuje:  měnit politiku a její společenské vnímání,  měnit společenské vnímání rolí žen a mužů ve veřejném životě,  podporovat ženy ve vstupu do politiky a podporovat stávající političky ve výkonu jejich funkcí. Hlavním principem činnosti sdružení je nadstranickost. Jana Smiggels Kavková - ředitelka OS.

Mediální pokrytí Rozhlasové vysílání (Celkový počet vysílání: 3)  Radiožurnál | 2x  Český rozhlas 6 | 1x Televizní vysílání (Celkový počet TV vysílání: 1)  ČT 1 | 1x

Použité žánry  Zpráva  Rozšířená zpráva  Story  Rozhovor  Názorová rubrika  Rozhlasová diskuse

Mediální obsah Témata, v rámci kterých se Fórum 50 % objevilo, byla:  Volby do poslanecké sněmovny  Kritika vedení politických stran a volby kandidátek tak, že ženy byly umístěny na „nevolitelných“ místech.  Metoda „kroužkování“ kandidátů a jeho překvapivě široké využití voliči.  -> Rekordní počet zvolených žen do Poslanecké sněmovny.  Zvolené poslankyně se zmiňují o Fóru 50 %  Dále např. kritika prezentace političek (volba „Miss“, erotický kalendář)  Sestavování vlády  Kritika politických stran při sestavování vlády – preference mužů na pozicích s rozhodovacími pravomocemi  Jana Smiggels Kavková (ředitelka OS) se vyjadřuje k určité problematice  Vznik politické strany na základě etnicity,  volba nového ombudsmana,  nulové zastoupení žen na důležitých pozicích,  atd.

Shrnutí I. – Mediální obsah Ve zmíněném časovém období je Fórum 50 % je zmiňováno zejména v rámci voleb do Poslanecké sněmovny. Konkrétní tematické ladění článků se různí, ale v zásadě jde o prezentaci společenského zájmu mít více žen v politice, který je doložen tím, že voliči ženám udělili své preferenční hlasy a podařilo se tak zvětšit podíl žen v Poslanecké sněmovně nezávisle na necitlivém umístění žen vedením stran na kandidátkách. Tento výsledek voleb je v médiích prezentován jako neobvyklý a pozitivní! K tomuto úspěchu zvoleným poslankyním Fórum 50 % gratulovalo, což je téma, které je také několikrát zmíněno, jak autory článků, tak samotnými poslankyněmi. Fórum 50 % je v článcích, kde se hovoří o zastoupení žen v politice vnímáno jako relevantní komentátor situace a odborník, který pořádá mj. konference týkající se dané problematiky. Téma úspěchu ve volbách však brzy střídá vystřízlivění spojené s tím, že politické strany nevybraly ani jednu ženu na významnou pozici ve vládě. K tomu tématu se několikrát silně kriticky vyjadřuje aktivně i sama ředitelka Smiggels Kavková (její vlastní článek např. do Lidových novin, nebo otevřený dopis). Mediální obsah příspěvků Smiggels Kavkové je v médiích spojován s aktivitami organizace (usilování o rovné zastoupení mužů a žen v politice). Ta však k médii prezentovaných úspěchům přistupuje s určitou skepsí, kritizuje např. prezentaci političek Věcí veřejných či soutěž o nejkrásnější političku. Většina mediálních výskytů OS Fóra 50 % se objevuje právě formou citací ředitelky, která se z pozice odborníka na problematiku rovného zastoupení žen a mužů, vyjadřuje k daným aktuálním jevům kriticky či edukativně.

Shrnutí II. – Mediální obraz Mediální obraz OS Fórum 50 % lze hodnotit kladně. Organizace je prezentována jako odborník, který má o tématech jimž se věnuje, právo něco říct širokému publiku. OS Fórum 50 % je zmiňováno v regionálních i celostátních denících, kulturních a „lifestylových“ časopisech. V rozhlasovém vysílání není jeho pozice příliš silná, ale stále lepší než jeho viditelnost v televizním vysílání, kde se za dané období objevilo pouze jednou a krátce. Mediální obraz z velké části odpovídá tomu, jak se prezentuje Fórum 50 % na svých webových stránkách, ale až na několik výjimek (např. článek o Mezinárodní konferenci o ženách v politice, nebo mediální obsahy, kde dostane Smiggels Kavková více prostoru, a nebo článek píše sama) ukazuje Fórum 50 % jako komentátora a odborníka, nikoli jako aktivního činitele, který souborem svých aktivit soustavně usiluje o změnu. Doporučila bych zachovat původní mediální aktivity, ale také se začít věnovat možnostem jakým způsobem prezentovat a zviditelnit aktivity, které kontinuálně dělá (viz

03/ 2011