Jehlan výpočet povrchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podobnost geometrických útvarů
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Jehlan povrch a objem.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
rozdělení v daném poměru
Rotační kužel - výpočet objemu
Hranoly Pohanová Lucie.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Kužel Objem a povrch.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
síť, objem, povrch opakování
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Povrch a objem jehlanu procvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Objem hranolu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Digitální učební materiál
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Obvod a obsah trojúhelníku
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Tělesa – trojboký hranol
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
VÁLEC Popis, síť, povrch, objem. VÁLEC Popis, síť, povrch, objem.
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
- Výpočet povrchu příklady
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika Komolý jehlan
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Válec.
Transkript prezentace:

Jehlan výpočet povrchu Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Jehlan výpočet povrchu

Přiřaď k sobě to, co k sobě patří V = a3 S = 2 . (a.b + b.c + a.c) V = a . b . c S = 6 . a2 S = a . va 2 S = (a + c) . V 2 o = 4 . a S = a . a o = 2 .(a + b) S = πr2 o = a + b + c o = a + b + c + d o = 2πr S = a . b

( )² ∆ KLM je……………………………. Jaká věta se vztahuje k pravoúhlému ∆ ? 2 A B C a c b v ∆ ABC je ……………………………….. ∆ KLM je……………………………. Jaká věta se vztahuje k pravoúhlému ∆ ? Mohu najít pravoúhlý ∆ v ∆ KLM? Pythagorova věta Ano, když sestrojíme výšky. Jak zní tato věta – zapiš ji matematicky. Napiš P.v. pro vzniklý ∆. a² = b² + c² P.v. : r² = v² + z 2 ( )² Urči přeponu a, je-li b = 9 cm, c = 12 cm. a² = b² + c² a² = 9² + 12² a² = 81+ 144 a² = 225 a = 15 rovnostranný rovnoramenný pravoúhlý tupoúhlý

a = 4 cm, b = 6 cm, c = 9 cm Vypočítej obsah tohoto trojúhelníka: vc = 4 cm, va = 9 cm, vb = 6 cm C vb va vc B A Napiš všechny možné vzorce pro výpočet obsahu tohoto trojúhelníka.

Z čeho se skládá pravidelný čtyřboký jehlan? Ze čtvercové podstavy a čtyř stejných trojúhelníků. Co tvoří povrch tohoto jehlanu? Podstava a plášť. Co je podstavou? Čtverec Co tvoří plášť? Čtyři stejné trojúhelníky. Jak tedy vypočítáme povrch tohoto jehlanu? Vypočítáme obsah podstavy a obsah pláště.

S = Sp + Spl S = a2 + 2 . a . w Sp = Spl = + Spl =4 . Spl = 2 . a . w B C D V Zkus zapsat toto tvrzení matematicky : S = Sp + Spl a.a Sp = a. w 2 Spl = + a. w 2 Spl =4 . w je stěnová výška!!! Po úpravě: Spl = 2 . a . w S = a2 + 2 . a . w

( ) ( ) Povrch tohoto jehlanu je 96 cm². 1) a = 6 cm, v = 4 cm Vypočítej povrch pravidelného čtyřbokého jehlanu, je-li: 1) a = 6 cm, v = 4 cm S = Sp + Spl A B C D V a S S1 v w w² = v² + a ² 2 ( ) Spl = 2 . a . w Spl = 2 . 6 . 5 Spl = 12 . 5 Spl = 60 cm² w S S1 v Sp = a . a Sp = 6 . 6 Sp = 36 cm² w² = 4² + 6 ² 2 ( ) S = Sp + Spl S = 36 + 60 S = 96 cm² w² = 16 + 3² w² = 16 + 9 w² = 25 w = 5 cm Povrch tohoto jehlanu je 96 cm².

Tak to je vše a teď si shrneme, co si dnes odnášíme z hodiny nového. SP: Urči povrch jehlanu: čtyřbokého s obdélníkovou podstavou, jsou-li podstavné hrany a = 4 cm, b = 6 cm a výškou 5 cm. Tak to je vše a teď si shrneme, co si dnes odnášíme z hodiny nového. DÚ: Urči S pravidelného trojbokého jehlanu (čtyřstěnu) s hranou 7 cm. http://bestpage.cz/gif/gif49.html