Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
11 Udržovatelnost a servisní logistika
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
METODA QFD QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT.
Databázové systémy Přednáška č. 2 Proces návrhu databáze.
Hodnocení způsobilosti měřících systémů
Řídící struktury.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Metoda FMEA, FMECA Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům
Metoda FMEA týmová analýza možností vzniku vad u posuzovaného návrhu spojenou s ohodnocením rizik výsledkem aplikace je návrh a realizace opatření vedoucích.
Statistická přejímka Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Projektové plánování Projektové řízení Ing. Jiří Šilhán.
Vybrané metody analýzy
Diagram příčin a následků (Ishikawův diagram)
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Regulační diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Paretův diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Metody výběru variant Používají se pro výběr v případě více variant řešení stejného problému Lze vybírat dle jednoho nebo více kritérií V případě více.
Optimalizace logistického systému a řetězců
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Digitální učební materiál
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Komplexní produktivní údržba (TPM)
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Opakování: Co to je rozpočet režijních nákladů
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Optimalizace účinnosti elektrického pohonu s AM pomocí fuzzy logiky
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
9 Hodnocení udržovatelnosti strojů a zařízení
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Katedra konstruování strojů Fakulta strojní prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. Podklady ke cvičení 1 Plzeň, 2015 Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
Katedra konstruování strojů Fakulta strojní prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. Podklady ke cvičení 1 Plzeň, 2015 Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Základy marketingu část 4. Ing. Monika Dobešová Univerzita Pardubice FEI Letní semestr 2012/2013.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Název projektu Název společnosti Jméno lektora
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Obhajoba diplomové práce
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Transkript prezentace:

Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Systémy řízení jakosti – cvičení Katedra jakosti a spolehlivosti strojů, TF, ČZU Praha

DEFINICE QFD QUALITY = JAKOST FUNCTION = FUNKCE DEPLOYMENT = VÝVOJ

PROČ POUŽÍVAT QFD Méně konstrukčních změn Kratší doba vývoje Méně problémů při rozběhu výroby Nižší náklady na výrobu nových výrobků Méně problémů v distribuční síti Orientace na zákazníka

TRANSFORMACE POŽADAVKŮ ZÁKAZNÍKA DO ZNAKŮ JAKOSTI VÝROBKU VZTAH MEZI JAK JAK Metoda QFD se nejčastěji využívá při převodu požadavků zákazníků do základních technických parametrů výrobku. Jejím výsledkem je kombinovaný maticový diagram často nazývaný jako DŮM JAKOSTI. VZTAH MEZI CO a JAK CO KOLIK

Zpracování domu jakosti probíhá v týmu, v němž jsou zastoupeni zejména pracovníci marketingu a vývoje. Pracovníci marketingu předkládají požadavky zákazníků (1) a pracovníci vývoje seznam znaků jakosti (6) (pokud možno měřitelných) (11), které definují navrhovaný výrobek. Dosažení těchto cílových hodnot vyžaduje určité úsilí, což je možno numericky charakterizovat hodnotou relativní stupnice 1-5. (13) Pomocí technické analýzy konkurenčních výrobků můžeme zpracovat graf hodnocení konkurenčních výrobků (8). Analýza se obvykle provádí za prověrkou výrobků (product audits - konkurentův výrobek se zakoupí, demontuje a analyzuje).

S cílem zohlednit závažnost jednotlivých požadavků zákazníků se v další fázi zpracování každému z požadavků přiřazuje váha vyjádřená bodovým hodnocením (obvykle stupnice 1-5) (2). Nejnižší bodové hodnocení získávají ty požadavky, jejichž nesplnění zákazník pravděpodobně ani nezaregistruje. Naopak nejvyšší bodové hodnocení budou mít požadavky, na které zákazník klade zvlášť silný důraz nebo je jejich nesplnění zvláště závažné (může ohrozit bezpečnost nebo dodržení zákonných předpisů).

Dalším krokem tvorby „Domu jakosti“ je hodnocení, jak výrobky organizace plní jednotlivé požadavky zákazníků ve srovnání s obdobnými konkurenčními výrobky. Toto hodnocení obvykle provádějí pracovníci marketingu, avšak vhodnější je zajistit přímé zákaznické hodnocení. K hodnocení úrovně plnění jednotlivých požadavků zákazníků se opět obvykle používá bodové hodnocení se stupnicí 1-5, které se většinou zobrazuje graficky (4). Získané informace jsou důležitým podkladem pro analýzu slabých a silných stránek organizace v porovnání s konkurencí.

KORELAČNÍ MATICE + POZITIVNÍ ZÁVISLOST - NEGATIVNÍ ZÁVISLOST Různé vlastnosti výrobku obvykle působí společně a navzájem. Zlepšení jedné vlastnosti může znamenat zhoršení jiné. To znamená že obvykle musíme volit mezi různými koncepty výrobku. Pro ulehčení této práce využíváme korelační matice. (12) + POZITIVNÍ ZÁVISLOST zlepšení jedné vlastnosti způsobí zároveň zlepšení druhé - NEGATIVNÍ ZÁVISLOST zlepšení jedné vlastnosti způsobí zhoršení druhé

Výpočet technické důležitosti

Děkuji za pozornost