Jak učit práci s grafikou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář IVIG 2008, Kde plagiátorství začíná Moravská zemská knihovna Brno Mgr. Jana Nejezchlebová
Advertisements

POČÍTAČOVÁ GRAFIKA v zábavním průmyslu
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
PROSTŘEDÍ POČÍTAČE okna Obsah : • Pracovní plocha • Okna • Dialogové okno • Úkoly.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACEPrezentace obsahuje návod jak vytvořit prezentaci, její obsah,
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
SOFTWARE operační systémy
Zkvalitnění práce úředníka vůči veřejnosti pomocí dalšího profesního vzdělávání Přínos projektu a další rozvoj e-learningu Ing. Miloslav Urban Projektový.
Animovaný film Jak na to? Ruční animování pohyblivých částí
Ing. Bohuslava Vitekerová
Počítačová grafika - úvod
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
Cvičení Podle předlohy vytvoř tabulku pro přehled známek.
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Výuka práce s videem Michal Janský. Cíle výuky 1.Ovládat zvolený program pro editaci videa. 2.Osvojení pracovních postupů. 3.Pochopení pojmů spojených.
Jak psát a editovat text
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – hladiny Typ: DUM - kombinovaný.
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Jak učit tvorbu textového dokumentu Milan Purkart.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Grafický editor GIMP (2)
Psaní a editace textu Jindřich Terč.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
CHYBY PŘI TVORBĚ PREZENTACE
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Výuka databází v tabulkovém procesoru Martin Kubát.
Grafický editor GIMP (2)
Jindřich Zelený AVT Vedoucí práce: Bc. Ing. Roman Malo Ph.D.
Počítačová podpora konstruování
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
Jak učit tvorbu textových dokumentů
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Jak učit tvorbu www stránek Filip Procházka. Úvodem HTML není programovací jazyk, neobsahuje žádné programovací ani datové struktury, jejichž pochopení.
Rastrová grafika Úprava fotografií
Jak vyhledávat informace na Internetu Vypracoval: Petr Boula VT-Te.
Počítačová podpora konstruování
Tvorba textových dokumentů
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_043.ICT.13 Práce s předlohou snímku.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín  Materiál slouží jako výkladová prezentace k tématu „Konstrukční typy PC“, je vhodný.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
PRÁCE NA PLOŠE PC VY_32_INOVACE_08
Grafický editor GIMP (2)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
MS Excel – Žákovská knížka
Oblasti využití výpočetní techniky
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Grafický editor GIMP (9)
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
INFORMATIKA – počítačová grafika ve WINDOWS
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
INTERNET, POhYB PO WEBU VY_32_INOVACE_14
PRÁCE SE SLOŽKOU VY_32_INOVACE_09
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Malování - uložení a otevření obrázku
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Počítačová grafika.
Tělo - kostra Lidské tělo.
Transkript prezentace:

Jak učit práci s grafikou Kdy začít? Gimp, Malování nebo Photoshop? Patří sem pouze čmárání po pracovní ploše? Motivace Časté chyby Toto téma jsem rozdělil do těchto oblastí, které je nutné zmínit. Kdy začít? – pracovat s grafikou je až středoškolskou záležitostí… (ano/ne) Gimp…. - v čem učit práci s grafikou. Čmárání…- grafika je široký pojem. Motivace - umění zaujmout Časté chyby – jak zařídit aby si žáci nepřidělávali práci

Kdy začít? Co nejdříve Žák se učí nejen kreslit, malovat… ale i pracovat s myší a s dalšími aplikacemi Dítě umí dřív rozeznávat věci kolem sebe než rozumět obsahu slov Je důležité aby žák co nejdříve zjistil jaké jsou možnosti počítače. Myš je jedním z hlavních ovládacích prvků PC. Podobně jako při tvorbě grafiky funguje myš i v jiných aplikacích. Vyberu nástroj a použiji ho na pracovní ploše. Např. V grafickém editoru vyberu obdélníkovou oblast, vyberu nástroj vyplňování barvou a použiji na vybranou oblast. Auto & auto V textovém editoru něco napíšu, označím myší, kliknu na barvu písma a text se obarví.

Gimp, Malování nebo Photoshop? V jednoduchosti je krása Čím jednodušší prostředí na začátek, tím rychleji se do toho žák „dostane“ Malování. Jednoduché, dostupné přímo ve windows a proto nejvhodnější. Aby mohl žák postoupit dále musí nejprve ovládat základní nástroje. Není proto vhodné ho zahlcovat množstvím mocných nástrojů které nabízeji profesionální programy. Gimp je určitě výborný program. Uvážíme-li že je zdarma a kolik funkcí obsahuje… to je všechno pěkné ale k čemu žákům všechny tyhle funkce budou když neporozumí těm základním? Malováním neuděláme díru do světa ale právě svou jednoduchostí dává žákům příležitost se snadno seznámit se základními funkcemi které mohou později použít i ve složitějších programech.

Patří sem pouze čmárání po pracovní ploše? Další oblasti kterých se grafika týká Digitální foto, animace, speciální software, plotter… Mezipředmětové vztahy Výtvarná výchova Jak můžu dostat obrázek do PC? Jakto že se tenhle obrázek hýbe? To auto vypadá jako opravdové… - Tyto a ještě další otázky nelze při výuce grafiky opomenout. Např. strávit několik hodin při práci s digitálním fotoaparátem, nafotit prostory školy, upravit, udělat nástěnku s fotkami školy. To potěší nejednoho ředitele a zaujme prvňáčky při zápisu. – Jak málo stačí k projektové výuce. Grafika a výtvarná výchova mají jistě mnoho společného a nelze ani jedno opomíjet. Např. výkresy společně se scannerem lze využít k dokreslení obrázků aniž by se žáci zašpinili barvami.

Motivace Mladší lze motivovat snadněji Kladou si nižší cíle, proto mají na sebe nižší nároky Starší hned tak něco nevytrhne Učitel se více nadře aby je motivoval Mladší žáci mají radost i z malého úspěchu. Např. domeček, kytička, sluníčko… S věkem však nároky rostou a proto je nutné volit takové úlohy které zaujmou i dospívajícího teenagera. Např. tvorba plakátu oblíbeného herce, zpěváka…

Časté chyby Co je třeba žáky naučit nebo odnaučit? Nestěžovat si práci neznalostí Neznalost může být způsobena: Nekvalitním výkladem a ukázkou učitele, nepozorností žáka nebo žákovými předpoklady pro pochopení látky. Každý nástroj lze využít několika způsoby. Je třeba dávat pozor aby si žáci nezvykli používat pouze některé. Stejně tak i neznalost základních pracovních postupů. Znalost urychluje práci. Např. vybarvování velkých ploch štětcem, kreslení pravidelných obrazců od ruky

Děkuji za pozornost Použitá literatura: Při výrobě této prezentace jsem čerpal z těchto materiálů Použitá literatura: VANÍČEK, J.; ŘEZNÍČEK, P. Informatika pro základní školy 1. díl. Brno: Computer Press, 2004, ISBN 80-251-0196-7 VANÍČEK, J. Přednášky z didaktiky informatiky a výpočtní techniky URL: http://www.eamos.cz/amos/kat_inf/modules/external/index.php?kod_kurzu=kat_inf_0548&PHPSESSID=650f10d861fbd12ae0d05ef5aa8a4c3f grafické prvky: vlastní tvorba URL: www.google.com