DISTRIBUCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Distribuční politika Petra Krajníková.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Vybrané problémy z distribuční logistiky
Zpracování objednávek a distribuce
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Distribuční strategie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_210.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
DISTRIBUCE.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
MARKETINGOVÝ MIX.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Distribuce Zdeňka Černochová Jana Hankeová Marcela Havlíčková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketingový mix.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Mikroprostředí firmy.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
11 Distribuce Formy distribuce Distribuční strategie.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
SPOLEČNĚ PRO BUDOUCNOST
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Velkoobchod, maloobchod
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Distribuční politika klíčová slova
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

DISTRIBUCE

Prodejní cesty Souhrn prostředníků a zprostředkovatelských článků, jejichž prostřednictvím přechází zboží od výrobce ke kupujícímu Umožňují plynulý fyzický tok zboží, jeho vlastnických práv, informací, stimulování prodeje a plateb za zboží

Hlavní funkce Obchodní Logistická Podpůrné

Optimální výrobce … Optimální prostředník ……

Volba distribuční cesty závisí na: Druhu zboží Segmentu trhu Konkrétním spotřebiteli Velikosti zásilky Čekací době Prostorové dostupnosti Rozmanitosti výrobků

Spotřební trh

Průmyslový trh

Příčiny konfliktů v distribuci Neslučitelnost cílů Neujasněnost úloh a práv Závislost zprostředkovatele na výrobci Nestejné vnímání

Typy konfliktů Vertikální Horizontální Vícecestný

Typy distribuce Intenzivní distribuce Selektivní distribuce Exkluzivní distribuce

Velkoobchod Zahrnuje všechny činnosti, které souvisí s prodejem zboží nebo služeb těm, kdo je prodávají dále, nebo těm, kteří je potřebují pro obchodní účely

Proč se využívají VO? Malí výrobci mají omezené fin.zdroje a nemohou si dovolit vybudovat vlastní organizaci pro prodej Vykonávají obch.činnosti efektivněji v důsledku velikosti svých operací Mají zkušenosti s obchodováním Mají širší sortiment

Hlavní činnosti VO Přetváří úzký sortiment výrobní na široký obchodní Překlenuje časový nesoulad mezi výrobou a spotřebou Podílí se na dohotovení zboží Skladuje, dopravuje, financuje, dělení celkového množství, poradenská služba

Třídění VO 1)Klasické VO A)VO poskytující plné služby - široký sortiment - úzký sortiment B)VO s omezenými službami - Cash and Carry - přepravní VO - zásilkové VO - zajišťovatelé zásilek

2) Dohodci a zástupci (agenti a makléři) 3) Pobočky a kanceláře

Maloobchod Činnosti spojené s prodejem zboží a poskytováním služeb konečnému spotřebiteli pro jeho osobní spotřebu

Dělení maloobchodu 1) podle rozsahu služeb - minimální rozsah služeb - střední rozsah služeb - plné služby

2) podle formy prodeje a) s vlastní prodejní plochou b) bez vlastní prodejní plochy: - katalogový prodej - přímý marketing - prodej prostřednictvím automatů - prodej prostřednictvím obchodních cestujících (podomní prodej) - online marketing

3) podle skladby sortimentu a) specializované b) nespecializované - obchodní dům - supermarket – 400-2500m2 - hypermarket – 2500-5000m2

4) podle cenové úrovně - vysoké ceny - běžné ceny - nízké ceny 5) podle formy vlastnictví - nezávislé prodejny - řetězcové podniky - spotřebitelská družstva - smluvní řetězce

Atmosféra prodeje Umístění prodejny Velikost, dispoziční vybavení, výloha Personál Cenová hladina Sortiment Služby

Franchising Systém distribuce, který provozuje podnik určitého vlastníka tak, jako by byl součástí velké sítě , používající stejnou obchodní značku, symboly, vybavení, zařízení. Znamená poskytnutí licence jednou osobou jiné osobě za určitý poplatek

platba Franchisor Franchisant licence, značka vyškolení, inf. o trhu obch.jméno, reklama koncepce podnikání nákup ve velkém inovace výrobků