Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření střídavého proudu
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Měříme elektrický proud
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá seznámením s elektrotechnickými značkami Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
Identifikátor materiálu: EU
ZMĚNA ROZSAHU AMPÉRMETRU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
ELEKTROTECHNICKÁ MĚŘENÍ
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceCyril a Metoděj Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MĚŘENÍ ČINNÉHO VÝKONU JEDNOFÁZOVÉHO STŘÍDAVÉHO PROUDU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePraha Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii, zajímavosti hlavního.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření s multimetrem Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Transkript prezentace:

Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny napětí a proudu. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, střídavý proud, efektivní hodnoty Druh učebního materiálu Procvičení Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 6742,5kB/říjen-2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Časový průběh střídavého proudu: Obr. 1

Můžeme měřit střídavé napětí, proud měřidly na stejnosměrný proud, napětí? Ne, musíme použít přístroje na měření střídavých veličin. Obr. 2 a,b,c,d

Jakou hodnotu napětí naměříme na voltmetru? Na voltmetru naměříme efektivní hodnotu stř. napětí: U= 10 V Efektivní hodnota stř. napětí: U=0,7.U m Efektivní hodnota stř. proudu: I= 0,7.I m Obr. 3

Měření střídavého napětí mezi konci vlákna žárovky: Na voltmetru naměříme efektivní hodnotu střídavého napětí: U=10 V Obr. 4

Jaké je největší napětí mezi svorkami žárovky, jestliže na ni naměříme 10 V? U= 10 V U m = ? V Maximální napětí mezi svorkami žárovky je 14,3 V.

Poznej přístroje na obrázku? osciloskop Digitální multimetr Střídavý voltmetr ampermetr Obr. 5 a,b,c,d

Některými měřidly můžeme měřit jak stejnosměrné, tak střídavé napětí, proud: Musíme správně přepnout rozsah na přístroji. Obr. 6Obr. 7

Jak správně přepnout rozsah na přístroji? Jak značíme stejnosměrné veličiny? -,=,DC Jak značíme střídavé veličiny? ~,AC Obr. 8

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 9.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c2000, 236s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 8. ročník základní školy: studijní část. 3. vyd. Praha: Prometheus, Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1 – 8 - autor Michal Gruber, říjen 2011

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.