Struktura oběhu dokladů Vypracovali: Zdeněk Bretšnajdr Klára Fuxová Šárka Škrétová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba u veřejnoprávních původců
Advertisements

Nakládání s písemnými dokumenty a datovými zprávami a skartační řízení
eGON centrum Boskovice Práce s datovými úložišti
Metodické a produktové řešení požadavků zákona 300/2008 Sb.
Spisová služba a její vazba na datové schránky
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Databázové systémy Přednáška č. 3 Proces návrhu databáze.
Řízení dokumentace.
Audit administrativních činností
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
Zpracování dokumentových agend a procesů s využitím posledních generací technologií Ing. Petr Koutenský.
Rešerše Mgr. Anna Vitásková.
Skartační řízení elektronicky
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Algoritmizace a základy programování
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
Struktura personální směrnice
Vaše jistota na trhu IT Důvěryhodné ukládání elektronických dokumentů (legislativní pohled) David Zimandl, ICZ a.s Brno.
Spisová služba „light“
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Korekturní značky 1. - úvod
Studijní IS a spisová služba Miroslav Křipač
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Celní služby 2000 Radek Sedláček TranSoft a.s Radek Sedláček TranSoft a.s
Oracle Universal Content Management – inteligentní důvěryhodné úložiště elektronických dokumentů Jiří Machotka
Struktura zápisu porady Plán porad
Dokumentace systému managementu jakosti
Žádost rozhodnutí odvolání
Insolvenční rejstřík Hradec Králové ISSS 2007 Mgr. Jiří Kohoutek
Struktura zápisu porady
Algoritmizace a programování Vývojové diagramy - 03
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Implementace spisové služby v prostředí městských úřadů
Digitalizace a archivace dokumentů státní sociální podpory
PROTOKOL Kejdová,Klouček,Kolář,Mráček. Protokol, zápis o úředním jednání původně pro zápisy o sborovém, úředním jednání později se název rozšiřuje pro.
Novela zákona o elektronickém podpisu Předmět úpravy novely zákona Obsah prezentace  Dosažení kompatibility se Směrnicí 1999/93/ES:  uznávání.
Krajský úřad Libereckého kraje
Elektrotechnika Mikroprocesorová technika
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Spisová a archivní služba (SAS) – pořádek v písemnostech a dokumentech.
Vnitroorganizační normy
Reporting.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Pracovní instrukce Stručný výtah z norem, určují základní povinnosti pracovníků. Vyvěšeny na pracovišti. Specifikují povinnosti obsluhy zařízení, které.
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
Struktura oběhu dokladů
Jednotlivé projekty MSp
Návrh struktury personálního spisu
ECM – Enterprise Content Management
Pracovní smlouva - co musí a nemusí obsahovat
24 Používání relačních databází (základní pojmy a principy z oblasti relačních databází, struktura databáze,oblasti použití relačních databází, vkládání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
KONVERZE DOKUMENTŮ. 2 KONVERZE – LEGISLATIVA Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů č. 300/2008 Sb. (účinný od 1. července 2009)
TVORBA SPISU PŘI SPRÁVNÍM ŘÍZENÍ
Práce s datovými úložiště Jan Málek. Cíl studia Získat přehled o základních životních fázích dokumentu, povinnostech původce při jeho uchování a typech.
Struktura obchodní faktury
Tzv. životní cyklus dokumentů u původce (Tematický blok č. 4)
Spisová služba je upravena Zákonem. č. 499/2004 Sb
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
Základní pojmy v automatizační technice
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
ZÁKLADY ÚČETNICTVÍ A PODVOJNÝ ZÁPIS
Elektronické skartační řízení z pohledu menších původců
Tvorba vnitřních předpisů zaměstnavatele
VY_32_INOVACE_08_PEK_431_Kop
Transkript prezentace:

Struktura oběhu dokladů Vypracovali: Zdeněk Bretšnajdr Klára Fuxová Šárka Škrétová

Oběh písemností v organizaci - na vyhotovení nebo vyřízení se podílejí pracovníci a existuje mezi nimi určitá dělba činnosti - velice důležité je zabezpečit oběh písemností

Oběh písemností v organizaci - obíhající písemnosti a práce se rozlišují ze dvou hledisek : 1. vyhotoveny v organizaci(vnitřní) nebo došli z vnějšku(vnější) 1. pohyb po organizaci je stejný(standardní) nebo jiný

Oběh standardních písemností - v organizaci se zpracovává vnitroogranizační normou oběh dokladů nebo je oběh součástí spisového a skartačního řádu - ke zpracování vnitroorganizační normy se používají grafické techniky např. Hijmansův diagram

Norma zpravidla uvádí: - jednotlivé druhy písemností - funkci pracovníka, který činnost nebo operaci uvádí - postup oběhu písemností - lhůty pro provedení těchto činností nebo operací

Oběh nestandardních písemností - písemnosti, u kterých je oběh po organizaci odlišný případ od případu - nelze ho normativně stanovit - u písemností informativního charakteru, můžeme použít oběhový lístek - jestliže z písemnosti vyplývají určité povinnosti, vedoucí pracovník vyplní úkolový lístek

Elektronický oběh dokumentace doklad nebo jakákoliv písemnost obíhá v organizaci v digitální podobě před zavedením systému elektronického oběhu se musí vyhotovit klasický oběh dokladů jako předloha pro nový systém

Činnosti zahrnuté do práce s elektronickými dokumenty 1. tvorba písemností a dokladů vzniká napsáním/nahráním/naskenováním/přímým vstupem z externího systému (hromadný vstup dokumentů), naskenováním se mohou digitalizovat dokumenty z písemností vstupujících do organizace zvnějšku prostřednictvím podatelny

Činnosti zahrnuté do práce s elektronickými dokumenty 2. organizaci dokumentů jejich evidenci, katalogizace, indexování, klasifikace, konverze

Činnosti zahrnuté do práce s elektronickými dokumenty 3. oběh dokumentů podle oběhu dokladů nebo obdobných předem definovaných pravidel obíhá dokument v elektronické podobě automatizovaným procesem od jednoho pracovníka k dalšímu

Činnosti zahrnuté do práce s elektronickými dokumenty 4. další možnosti systému zápis do databáze, listování, fulltextové vyhledávání, zobrazování dokumentů, úprava, tisk, sdílení informací, prezentace

Jednoznačný identifikátor dokumentu pro stanovení a kontrolu oběhu dokumentů je výhodné používání jednoznačného identifikátoru dokumentu nejčastěji je ve formě dvanáctimístného alfanumerického kódu ve formě čárového kódu (natiskne se, nebo se nalepí štítek s kódem) kód zpravidla obsahuje zkratku a další údaje, které nesmí být zaměnitelné

Zdroje: Řízení administrativních procesů v organizacích, Roman Zuzák, Josef Kříž, Růžena Krninská, Alfa nakladatelstvní 2009

Děkujeme za pozornost