PŘIVLASTŇOVACÍ 2.PÁD je širší kategorie než česká přivlastňovací přídavná jména, protože jím vyjádříme jak české "tatínkův dům", tak i "auto mého učitele",

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

Pracovní list Autor: Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 6.roč.
Pronouns.
Přídavná jména - opakování
Členy.
Použito z webu TICK.CZ Determinanty (členy a/the/-) dávají se k podstatným jménům doplňují, “určují” jeho význam a/an, the, (-) Členy my, your, his, her,...
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Zájmena přivlastňovací
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Pořadí slov.
Kristýna Housová Anglický jazyk Kristýna Housová
Množné číslo, Numbers Family Family Life
stručný přehled a závěrečné procvičení
Pronouns Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_112 ŽS Jenišovice.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_03 Název materiálu: Zájmena Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské obory Anotace: Zájmena.
Zájmena.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Ukazovací zájmena.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_09 
VY_22_ZAZNAM_ Aj.I.3.BD.35 There is,there are. Když říkáme, že někde něco nebo někdo je, použijeme k tomu vazbu There is nebo There are. There is pokud.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
ČLENY PODSTATNÝCH JMEN člen neurčitý člen určitý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radek Dlouhý Základní škola Kolín III.,
vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_14
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_01
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_STR_04 Possessive adjectives Mgr. Jana Stránská.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIVLASTŇOVACÍ:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_19
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Osobní, předmětná, přivlastňovací
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-24_ plural nouns Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 05 Přivlastňovací zájmena – 5. tř.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Množné číslo podstatných jmen Přidáním koncovky –s, -es i nepravidelně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_15 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
VY_32_Inovace_ Have got-negative Project1
Množné číslo u podstatných jmen tvoříme :
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Practicing of to be and possessives
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přídavná jména Bc. K. Matějková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Věra Tománková
VY_32_Inovace_ Přivlastňovací pád Project 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Charakteristika výukového materiálu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 1
Stupňování nepravidelných přídavných jmen
Vypracovala Mgr. Jana Dvořáková
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Possessive adjectives
Transkript prezentace:

PŘIVLASTŇOVACÍ 2.PÁD je širší kategorie než česká přivlastňovací přídavná jména, protože jím vyjádříme jak české "tatínkův dům", tak i "auto mého učitele", "kolo toho nového studenta" či „učebna studentů prvního ročníku“.  my father´s house  my teacher´s car  the new student´s bike  the first year students´classroom

A) OSOBA ' s - v případě, že podst.jméno nemá konc.-(e)s mn.čísla, tzn. 1) = jednotné číslo: father's house, my teacher's car, the new student's bike 2) = nepravidelné množné číslo: the children's room, the women's dresses, the men's hats B) OSOBA s konc. -(e)s množ.čísla + 0 (nic) the students' teacher, the doctors' patients, the boy's toys Přivlastňovací 2.pád tvoří:

NEVÍTE-LI SI RADY, JESTLI NAPSAT ´ S NEBO JEN ´ (nic), POLOŽTE SI OTÁZKU: KONČÍ OSOBA, KTERÉ PŘIVLASTˇNUJI, NA –(E)S MNOŽNÉHO ČÍSLA?

NE  NAPIŠTE ´S ANO  NAPIŠTE ´ (nic)

Pozn.: 1)'s se čte jako -(e)s množného čísla, tzn. jako: [ s ] - the student's book, Robert's dog [ z ] - my friend's mother, Jane's homework [iz ] - the nurse's uniform, Charles's car 2)U vlast. jmen končících na sykavku se může psát také ' (nic), přesto vyslovujeme [iz] : Charles' car 3)Ve spojeních the student's book - the students' books se sice přivlastňovací 2.pád vyslovuje stejně, kontext nám však rozliší, jedná-li se o jednotné či množné číslo.

Jak je patrné z příkladů, PŘIVLASTŇUJEME JEN OSOBÁM ( o výjimkách viz později.) Jinak se 2. pád vyjadřuje předložkou OF : the name of the book the colour of the car the windows of the classroom the streets of the town the capital of the country the address of the school

Přeložte: auto mé matky kola těch studentů hračky těchto dětí dům našeho učitele manželky těch mužů kamarád jejich syna hůl té staré ženy klobouk mého dědečka jméno toho města titul toho filmu MY MOTHER´ S CAR THE STUDENTS´ BIKES THESE CHILDREN´ S TOYS OUR TEACHER´ S HOUSE THE MEN´ S WIVES THEIR SON´ S FRIEND THE OLD WOMAN´ S STICK MY GRANDDAD´ S HAT THE NAME OF THE TOWN THE TITLE OF THE FILM