Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Advertisements

MODÁLNÍ SLOVESO WILL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
First Conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_Aj.9.ročník.08_first_conditional Název: First conditional Vzdělávací.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová a clothes shop a book shop a shoe shop a music shop a pet shop.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
VY_32_ Present simple - negative Project 1
First Conditional – tvar a použití
Present simple and present continuous
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné AUTOR. Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ březen 2014VY_32_INOVACE_AGJ_ MODÁLNÍ SLOVESO SHOULD

Najděte slovesa, která radí, co dělat a co nedělat. Anna: What are you eating, Jack? Jack: I´m eating a hamburger and chips. Anna:Again? That´s not very healthy. Jack:I know but I really like hamburgers. Anna:Jack, you should stop eating things like that. You shouldn´t eat junk food for lunch every day. Jack: It´s cheap. So tell me, what should I eat? Anna: I think you should eat more vegetables and fruit. You should go and buy a cucumber salad or some apples, they´re not expensive. Jack:All right, I´ll buy some fruit tomorrow. Should I buy apples or tomatoes? Anna:Both is fine. And Jack, you should stop smoking too. Jack:You are right, I shouldn´t smoke. I´ll try to quit tomorrow. obr.1

ŘEŠENÍ Anna: What are you eating, Jack? Jack: I´m eating a hamburger and chips. Anna:Again? That´s not very healthy. Jack:I know but I really like hamburgers. Anna:Jack, you should stop eating things like that. You shouldn´t eat junk food for lunch every day. Jack: It´s cheap. So tell me, what should I eat? Anna: I think you should eat more vegetables and fruit. You should go and buy a cucumber salad or some apples, they´re not expensive. Jack:All right, I´ll buy some fruit tomorrow. Should I buy apples or tomatoes? Anna:Both is fine. And Jack, you should stop smoking too. Jack:You are right, I shouldn´t smoke. I´ll try to quit tomorrow. obr.1

Modální sloveso should Modální sloveso should používáme, když někomu radíme, co by měl nebo neměl dělat. (měl bys … /neměl bys …/měl bych...? apod.) Should je vždy následováno základním tvarem plnovýznamového slovesa. Výraz should + základní tvar plnovýznamového slovesa je stejný pro všechny osoby. Kladná věta: Záporná věta: Otázka: Krátká odpověď: I/You/He/She/It/We/They shouldeat more fruit. I/You/He/She/It/We/Theyshouldn´tsmoke. ShouldI/you/he/she/it/we/theyask the teacher? Yes, you should.No, you shouldn´t.

ÚKOL č. 1 Přiřaďte k problémům vhodnou radu. 1) My brother has got a bad leg. 2) We are always hungry after swimming. 3) This computer game doesn´t run well on my PC. 4) My parents are always tired. 5) This ham smells horrible. 6) I don´t understand my homework. a) You should prepare a snack before you go. b) They should go to bed earlier. c) You should ask your teacher. d) You shouldn´t eat it. e) You should buy a new computer. f) He shouldn´t go running.

ŘEŠENÍ č. 1 1) My brother has got a bad leg. → He shouldn´t go running. 2) We are always hungry after swimming. → You should prepare a snack before you go. 3) This computer game doesn´t run well on my PC. → You should buy a new computer. 4) My parents are always tired. → They should go to bed earlier. 5) This ham smells horrible. → You shouldn´t eat it. 6) I don´t understand my homework. → You should ask your teacher. Nyní věty přeložte.

ÚKOL č. 2 Doplňte do vět výrazy should/shouldn´t a vhodné sloveso z nabídky. tell brush read drink drink take get buy eat watch 1)It´s late. I think I _should go_ home now. 2)You ___________ this book. It´s great. 3)It´s my mother´s birthday tomorrow. I ___________ her a present. 4)You ___________ coffee now. It´s time for bed. 5)You ___________ your teeth twice a day. 6)It´s too far to walk to the disco. We ___________ a taxi. 7)Peggy had a nightmare. She ____________ horror films in the evening. 8)He ____________ the bread. It´s old. 9)I have problems with my schoolmates. OK, you _________ your teacher. 10) It´s raining hard. You ___________ an umbrella. 11) It´s very hot. We __________ a lot of water.

ŘEŠENÍ č. 2 tell brush read drink drink take get buy eat watch 1)It´s late. I think I should go home now. 2)You should read this book. It´s great. 3)It´s my mother´s birthday tomorrow. I should buy her a present. 4)You shouldn´t drink coffee now. It´s time for bed. 5)You should brush your teeth twice a day. 6)It´s too far to walk to the disco. We should get a taxi. 7)Peggy had a nightmare. She shouldn´t watch horror films in the evening. 8)He shouldn´t eat the bread. It´s old. 9)I have problems with my schoolmates. OK, you should tell your teacher. 10) It´s raining hard. You should take an umbrella. 11) It´s very hot. We should drink a lot of water.

ÚKOL č. 3 A) Napište otázky, ve kterých se zeptáte na radu, co udělat. Použijte „Should I…?“ 1) Larry is very sad. → (I/call him?) → Should I call him? 2) My jeans are very dirty. → (I/wash them?) → 3) The weather isn´t nice. → (I/take an umbrella?) → 4) We are going to have a party. → (I/invite Jack?) → 5) The sky is black and it´s very windy. → (I/stay in?) → 6) I don´t like my job much. → (I/find another job?) → B) Zeptejte se kamaráda, co dělat v následujících situacích. Začněte „Do you think I should…?“ You are in a shop. You are trying on some shoes. → (buy?) You can´t drive a car. → (learn?) You got a T-shirt for your birthday but you don´t like its colour. → (take it back to the shop?)

ŘEŠENÍ č. 3 A) Napište otázky, ve kterých se zeptáte na radu, co udělat. Použijte „Should I…?“ 1) Larry is very sad. → (I/call him?) → Should I call him? 2) My jeans are very dirty. → (I/wash them?) → Should I wash them? 3) The weather isn´t nice. → (I/take an umbrella?) → Should I take an umbrella? 4) We are going to have a party. → (I/invite Jack?) → Should I invite Jack? 5) The sky is black and it´s very windy. → (I/stay in?) → Should I stay in? 6) I don´t like my job much. → (I/find another job?) → Should I find another job? B) Zeptejte se kamaráda, co dělat v následujících situacích. Začněte „Do you think I should…?“ You are in a shop. You are trying on some shoes. → (buy?) Do you think I should buy these shoes? You can´t drive a car. → (learn?) Do you think I should learn to drive? You got a T-shirt for your birthday but you don´t like its colour. → (take it back to the shop?) Do you think I should take it back to the shop?

POUŽITÁ LITERATURA MATURITA SOLUTIONS Elementary STUDENT´S BOOK. Oxford University Press, ISBN MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. London: Cambridge University Press, ISBN

CITACE ZDROJŮ obr. 1: Apple 5 Clip Art [online] [cit ]. Dostupné pod licencí Public Domain z: