CHOVÁNÍ OBRATLOVCŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Konflikty a vnitrodruhový boj. Konflikt = působení dvou nebo více protikladných „sil“, projevů chování Agonistické chování = agresivní –Mezi dvěma jedinci.
Simona Svačinová Komunikace zvířat.
Sadili jsme stromy Nejdříve to byl strom „POHÁDKOVNÍK“, který měl i své kmotry: PaedDr. Zdeňka Szpaka, člena Zastupitelstva Zlínského kraje Mgr. Milenu.
PRVOUKA 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Nervová soustava.
SOVY Znaky: Široká tvář,silné nohy,ostré drápy,zahnutý zobák,velké oči,velká křídla,měkké peří,maskovací zbarvení VELIKOST: 12 až 84 cm Mnozí noční.
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Na poli.
Živočichové v Uhříněvsi Živočichové v Uhříněvsi
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Etologie K. Šejbová.
Etologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti etologie. Materiál.
Nauka o chování živočichů
SAVCI - charakteristika
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Chování a ochrana živočichů.
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
Nervová soustava a smyslové orgány
1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
Migralita – stěhování organismů
Trénink v určování savců ČR
Slyší neslyšitelné - Zvířata používají sonary
Etologie – chování živočichů
Podkmen: OBRATLOVCI Třída: SAVCI.
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
Žirafa.
PROJEKT VEGETAČNÍ PÁSY SVĚTA ( BIOSFÉRA) savany
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Biologie 3.ročník.
ETOLOGIE a DOMESTIKACE
LOUKA. vlhkost stanoviště způsob obhospodařování člověkem trávy: vzhled a druhová skladba.
SAVANA dále od rovníku střídání období …………………………..
Matyáš Kvapil projekt: NETOPÝR
Etologie – zkoumá aktivitu zvířat v čase a prostoru
Správná odpověď ► klik na obrázek
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Reportáž z akce Smysly živočichů Kateřina Bílková | 5. A 1.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
LOUKA živočichové.
Fylogenese hlasu obratlovců
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Etologie.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Zvířata v lese – zmije obecná
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
SAVCI - charakteristika
ETOLOGIE 8. ročník.
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Etologie.
KOČKY.
Transkript prezentace:

CHOVÁNÍ OBRATLOVCŮ

Etologie = věda zabývající se chováním zvířat http://hobby.idnes.cz/gorily-kamery.asp?kam=3 http://www.zoopraha.cz/cs/

Aktivita Převážně ve dne (ještěrka, sysel, kur domácí) Převážně v noci (skokan zelený, tchoř obecný) Střídání aktivity v průběhu dne i noci (hraboš polní, tchoř stepní) Některá zvířata – přesný rytmus – pastva srnců

SPÁNEK Jak spí zvířata - zajímavosti Hroši spí ve vodě ve stoje, neboť tak jsou chráněni před nepřáteli. Mnohé ryby, když spí, mění svoji barvu. Rorýsi tráví až tři roky nepřetržitě ve vzduchu a spí v letu Žirafy spí ve stoje. Mají - li příležitost, podepírají si hlavu o větev Sloní spí často na suché trávě nebo si vyhrábavají muldy v zemi. Tyto muldy bývají označovány jako „sloní lože”.

DÉLKA SPÁNKU žirafa 4 krtek 8 myš 13 slon ježek 10 prase kůň 5 šimpanz křeček 14 delfín králík veverka ovce 6 jaguár 11 lemur 16 morče 7 činčila 12 vačice 19 tur krysa netopýr člověk kočka lenochod 20

UDRŽOVÁNÍ HYGIENY

ZNAČKOVÁNÍ PROSTORU - TERITORIA

ROZMNOŽOVÁNÍ Boj o možnost rozmnožování, vítězí nejzdatnější jedinci – předávání nejlepších vlastností potomstvu Ve skupinách – pořadí – nadřazenost x podřazenost

SIGNÁLY Optické, zvukové, pachové - zajišťují tlumení agresivity, vyjadřují stavy a nálady

STĚHOVÁNÍ PTÁKŮ

ZPŮSOBY CHOVÁNÍ NEJSLOŽITĚJŠÍ - ptáci, savci Vrozené chování – instinkty Získané chování – zkušenosti, napodobování Orientační schopnost http://testy.nanic.cz/testy/biologie/chovani-zvirat/ P6-křížovka řídící soustava.doc

DOMÁCÍ ÚKOL OCHRANA OBRATLOVCŮ http://ptactvojihlavska.webzdarma.cz/Animalia.htm Vybrat si jeden ohrožený druh obratlovců v ČR a zjistit o něm základní informace Termín: pondělí 23.5.2011 23.5.2011 – test smyslové orgány, rozmnožovací soustava