Marketing v pojišťovnictví 3. 2. března 2007 E 405 15:30 - 17:00 hod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Cena v pojetí marketingu
Úvod do marketingu.
Obsah  Představení  Úrovně cílení na zákazníky  Co je to segmentace  Workshop –prototyp segmentace ihned a ručně.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_13 NázevDesatero spotřebitele dle ČNB Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekOchrana.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Marketing finančních služeb 2.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
ERD - příklad Pojistné smlouvy. Zadání Pojišťovna nabízí klientům různé produkty (např. životní pojištění, povinné ručení, cestovní pojištění, úrazové.
Marketing v pojišťovnictví konzultace 4. dubna 2008 S 34 13:15 – 17:00 hod.
Technologie a náklady Čtvrtý seminář.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Marketing Základy a postupy..
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
8. Marketing.
Zimní semestr 2008/2009 Marketing v pojišťovnictví.
Zimní semestr 2009/2010 Marketing v pojišťovnictví.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Definice marketingu. Definic marketingu existuje celá řada, nejčastěji používány jsou následující čtyři:  Marketing je sociální a manažerský proces,
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Stanovení ceny v marketingu
Komerční pojišťovna.
Marketingový systém řízení
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing farmářských produktů
Marketing Základy a postupy..
Ukazatele pojistného trhu
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Marketing v pojišťovnictví března 2007 E : :00 hod

Název tématického celku: Podoby marketingových koncepcí v pojišťovnictví Cíl: Objasnit vztahy mezi nabídkou pojistných produktů, poptávkou po nich, směnou a nabízeným užitkem pro zákazníka v podmínkách konkurence na pojistném trhu

Dílčí téma č. 1 Analýza nabídky pojistných služeb, jejich komplementarita a substituce Životní pojištění Neživotní pojištění

Dílčí téma č. 2 Diferenciace v poptávce (sociodemografické faktory u produktů životního pojištění a specifika korporátní klientely)

Dílčí téma č. 3 Prokazatelný užitek pro klienty, bonusy, slevy, produktové balíčky, úloha dealerských sítí

Dílčí téma č. 4 Směna jako místo, kde se finálně formuje vztah firmy a zákazníka: budování dlouhodobých vazeb, výhody z předplatného, marketingové sítě, bonus, žádoucí klient, VIP klientela, nežádoucí klient, potížista, podvodník (blacklist), formalizované nástroje integrovaný úvěrový registr dlužníků)

Dílčí téma č. 5 Různé podoby marketingového řízení pojišťovny  5.1. klasické prodejní,  5.2. cenové,  5.3. produkčně inovativní,  5.4. ryze marketingové,  5.5. zaměřené na společensky prospěšné marketingové operace

Různé podoby marketingového řízení pojišťovny 5.1. klasické prodejní Je tu produkt, a „odbytáři“ – klasičtí markeťáci hledají způsob, jak ho prodat. Standardní formy: Reklama, billboard, direkt mail. Riziko: pokud nemá produkt vzhledem k ceně dostatečně vysokou užitnou hodnotu, zákazník odchází testovat jiný, což je u pojištění vždy ztrátové.

Různé podoby marketingového řízení pojišťovny 5.2. Řízení s ohledem na cenu produktu: Předpokládá se, že většina lidí obvykle preferuje při daných užitných vlastnostech (rozsah pojistné ochrany, délka vyřízení škodního případu apod.) co nejlevnější variantu (mají pocit, že slevou ve směně získají). V pojišťovnictví jde jen minimálně použít automatizátory jako třeba v průmyslu, kde všechny racionalizace – směřující ke snižování jednotkových nákladů – sériová výroba, fordismus, baptismus, Vietnamci na českém maloměstě. Riziko – nekupují toto zboží ani snobové, ani lidé, kteří si to nemohou dovolit ze společenských důvodů (prestižní konsum). Pojistka je navíc sofistikovaný produkt

Různé podoby marketingového řízení pojišťovny 5.3. Produkčně inovativní. Vychází z předpokladu, že většina zákazníků má touhu podílet se na novince, NEU!!!, chce inovaci, kvalitu, módnost, a to i za vyšší cenu (pojištění DYNAMIK). Riziko: většinu pojistných potřeb nelze uspokojit alternativně, jen jinou pojišťovnou. Pak záleží na kvalitě statistických dat o kmeni. Segment konzervativních zákazníků nemusí novinky přijímat, protože jsou spokojeni s původním modelem

Různé podoby marketingového řízení pojišťovny 5.4. MARKETINGOVĚ ŘÍZENÁ POJIŠŤOVNA – předpokládá, že pojistný produkt prodá tehdy, když trh dopředu analyzuje lépe, než konkurence a když nabízím za stejnou cenu produkt se srovnatelně vyšší užitnou hodnotou. Odlišit od klasické prodejní koncepce!

Různé podoby marketingového řízení pojišťovny 5.5. Zaměřené na společensky prospěšné marketingové operace. Východiskem je lepší kombinace uspokojování potřeb zákazníka v relaci na další celospolečensky prospěšné cíle (nejen krytí rizika, ale i spořící složka – forma přístupu k penzijní reformě). Riziko: společenský zájem je často v rozporu se ziskovým motivem. Triangl * dlouhodobě racionální cíle * uspokojení dnešního zákazníka * zisk firmy

Testovací otázka č. 4 Byly probrány různé typy podob „marketingového“ řízení. Vžijte se do modelové situace, že budete jmenován náměstkem generálního ředitele pro marketing. K jaké podobě byste inklinoval (a proč) a k jaké rozhodně ne (a proč)? Pokuste se výhody a nevýhody obou variant uspořádat v tezích „pro“ a „proti“ písemně!