SOCIÁLNÍ MARKETING Ing. Mgr. Radim Bačuvčík, Ph.D. U44 - 209 e-mail: bacuvcik@fmk.utb.cz www.bacuvcik.com
Podmínka k zápočtu Prezentace na semináři - analýza sociálních marketingových kampaní ve zvoleném oboru Něco ke čtení: Bačuvčík, R. Marketing neziskových organizací Harantová, L. Vnímání sociální reklamy vysokoškolskými studenty Kotler, P., Roberto, N., Lee, N. Social Marketing Weinreich, N-K. Hands-on Social Marketing
Témata seminárních prací Kampaně proti kouření Kampaně komunikující problematiku drogové závislosti (mimo kouření) Kampaně komunikující problematiku alkoholismu Kampaně prosazující prevenci AIDS Kampaně prosazující zdravotní prevenci (očkování, preventivní vyšetření... mimo AIDS) Kampaně prosazující dárcovství krve, kostní dřeně Kampaně komunikující problematiku ohrožení dětí (dětská práce, dětská prostituce, šikana, týrání dětí) Kampaně proti domácímu násilí na ženách Kampaně vztahující se k problematice gender Kampaně komunikující problematiku lidských práv v globálním měřítku (mučení vězňů, trest smrti, obchod s lidmi, práva žen v muslimských zemích, chudoba a hladomor, svoboda slova atd. - jedna nebo více oblastí) Kampaně proti ohrožování životního prostředí, znečištění přírody Kampaně týkající se udržování čistoty životního prostředí (odhazování odpadků, úklid po psech apod.) Kampaně prosazující třídění odpadu Kampaně na ochranu zvířat Kampaně prosazující myšlenky vegetariánství, veganství
Témata seminárních prací Kampaně prosazující zdravý životní styl, konzumaci ekologických potravin apod. Kampaně prosazující sportovní aktivity dětí a mládeže Kampaně vztahující se ke sportovním aktivitám zdravotně postižených (paralympiáda...) Kampaně prosazující určitý náboženský směr (případně obecně víru) Kampaně prosazující určitou politickou myšlenku, vizi, ideologii, světonázor Protiválečné kampaně (příp. proti jaderným zbraním apod.) Kampaně proti komunismu Kampaně proti globalizaci, kapitalismu Antikomerční aktivismus Kampaně proti xenofobnímu myšlení (rasismus, neofašismus...) Kampaně prosazující toleranci k sociálně znevýhodněným (mentálně postiženým, starým lidem apod.) Kampaně prosazující zájmy zaměstnanců (zvýšení platů, sociální podmínky atd.) Kampaně měst, krajů a státu prosazující určité (nepopulární) politické rozhodnutí Hnutí veřejnosti proti (nepopulárním) politickým rozhodnutím Role celebrit v sociálním marketingu Tabu v sociálním marketingu Interkulturní rozdíly v sociální reklamě Jiné téma.....
Osnova seminární práce 1. Shromážděte příklady alespoň 2 tuzemských a 2 zahraničních kampaní z dané oblasti (včetně konkrétních ukázek). 2. Očekává se analýza, nikoliv pouze popis - jaké byly cíle jednotlivých kampaní, cílové skupiny, byly vzhledem k tomu komunikační prostředky použity adekvátně? 3. Pokuste se získat také informace o „ceně“ kampaně - kdo ji financoval, jaké přínosy měla pro cílovou skupinu, jak se podařilo naplnit cíle kampaně (včetně evaluačních průzkumů), jaký byl ohlas (včetně případných ocenění). 4. Cílem je kampaně porovnat a definovat, v čem spočívají specifika sociální marketingové komunikace ve vybrané oblasti.
Další podmínky: - prezentaci je potřeba odprezentovat na některé z hodin a poslat mailem na bacuvcik@fmk.utb.cz - prezentace na cca 20 minut, moderovaná diskuze - kdo nestihne prezentovat, odevzdá seminární práci na stejné téma v rozsahu cca 7 – 10 stran