ZNÁZORŇOVÁNÍ ZLOMKŮ NA ČÍSELNÉ OSE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Užití poměru (graficky)
Advertisements

ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Matematika a její aplikace
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Číselná osa, intervaly SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj
Pojem zlomek a jeho zápis.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1.
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
Znalostio zlomcích.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad pravidel při sestavování souřadnic bodů. Žák se.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním zloků se stejným a různým jmenovatelem na číselné ose. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
ZLOMKY - ÚVOD.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Porovnávání desetinných čísel
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
13.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Pozor, čárka I..
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
1..
ČÍSELNÉ OBORY 20 Intervaly MěSOŠ Klobouky u Brna.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Převeď zlomky do základního tvaru:
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Poznávej zlomky.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
ZLOMKY Pojem zlomků.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
DESETINNÁ ČÍSLA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Pojem zlomek a jeho zápis.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_29
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Transkript prezentace:

ZNÁZORŇOVÁNÍ ZLOMKŮ NA ČÍSELNÉ OSE

Nejdříve musíme vhodně zvolit číselnou osu – vhodný počet dílků mezi 0 a 1. Např.: Když znázorňujeme třetiny, budou mezi 0 a 1 tři dílky. Když znázorňujeme pětiny, bude mezi 0 a 1 pět dílků.

Př: Znázorni na č. ose zlomky Mezi 1 a 0 je 8 dílků, polovina z toho jsou 4 dílky (8 : 2 = 4) 1

Př: Znázorni na č. ose zlomky Mezi 1 a 0 je 8 dílků, čtvrtina z toho jsou 2 dílky (8 : 4 = 2) 1

Př: Znázorni na č. ose zlomky Mezi 1 a 0 je 8 dílků, čtvrtina z toho jsou 2 dílky a čtvrtiny jsou 3, proto 6. dílek (8 : 4 . 3 = 6) 1

Př: Znázorni na č. ose zlomky Mezi 1 a 0 je 8 dílků, osmina z toho je 1 dílek, osminy jsou 3, proto 3. dílek (8 : 8 . 3 = 3) Mezi 1 a 0 je 8 dílků, osmina z toho je 1 dílek, osmin je 7, proto 7. dílek (8 : 8 . 7 = 7) 1

Vypracujte úkoly na pracovním listu Pracovní list - zadání: UM14b-znazornovani zlomku na cis ose.doc Pracovní list - řešení: UM14c-znazornovani zlomku na cis ose.doc