Multimédia.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zvuk v počítači.
Advertisements

Multimédia Video a zvuk.
Multimediální soubory
Úvod do multimediálních technologií
Část 3 Digitalizace zvuku a videa
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Multimédia ve vzdělávání ZVUK
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Zvuk Mechanické vlnění vzduchu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový.
Opakování učiva pro 7. ročník
Soubory a složky Bohumil Bareš. Opakování - 4 základní pojmy 1.Ikona: je jakýkoliv obrázek na ploše přes který dvojklikem můžete otevřít jednu z níže.
Multimédia Otázka č. 23.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš.
MULTIMÉDIA. Multimédia  oblast informačních a komunikačních technologií  multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků(kamera, video,
MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.
Základní jednotky, záznam a kódování informací
Úvod do multimediálních technologií Lukáš Čívrný Milan Přibyl.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
MULTIMÉDIA VE VÝUCE VYPALOVÁNÍ CD a DVD. Co je CD ? Optický disk CD-R a CD RW Kotouč 12 cm šířka pro zápis je 3,3 cm Klasické hudební CD až 80 minut 700.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
Multimédia Autor: Ivana Hampelová Třída: 4. B. Vytvořeno:
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Regina Žáková, 4.B Multimédia. oblast informa č ních a komunika č ních technologií multimediální systém se ozna č uje souhrn technických prost ř edk ů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DIGITALIZACE Datové formáty. Nekomprimované formáty původní algoritmy záznamu datových souborů umožnily pouze jejich převod do digitální podoby:  formát.
Opakování učiva pro 8. ročník
Zvukové formáty Úvod Úvod Komprimační zvukové algoritmy Komprimační zvukové algoritmy.
Adam Klíma, ME4A, Multimediální technika Šablona by Marek Malík 11. Multimediální technika.
Referát č.8 Daniela Venusová.
Porovnání kodeků standardu MPEG 4
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Stažení videopřehrávače Bohumil Bareš. Internetové servery Prvním krokem je přejití na jeden z možných serverů, kde najdete daný program Přiklady stránek.
Karolína Hlaváčková, Leoš Kalina, Matyáš Baloun
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Multimédia Žlutířová Eva.
Audio a video.  Osnova  Úvod - Cíle  Teoretická část – Multimédia? Audio Video  Praktická část – Úpravené video z LK  Závěr – Podařilo nám splnit.
ZVUK.
Video a fotografie z mikroskopu Michal Jurajda. Obsah  Funkce optického mikroskopu  Možnosti instalace kamery/fotoaparátu  Výhody a nevýhody jednotlivých.
MS PowerPoint Pokročilé efekty a práce s multimédii.
Informatika Soubory a složky
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Internetové vysílání stanic Českého rozhlasu ve velmi vysoké kvalitě Miloš Wimmer CESNET z.s.p.o. a Západočeská univerzita.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Mp4 Co je to? MP4 MP4 je multimediální kontejner. Je také známý pod názvem MPEG-4 Part 14, je tedy součástí MPEG-4 standardu. Jako jeho základ posloužil.
Zvuk. Co je to zvuk Zvuk - jedná se o mechanické vlnění, které je schopen člověk vnímat a také rozlišovat. – Základní vlastností je frekvence, kterou.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak na Video do Powerpointu Marek Stehlík, ÚK PřF MU
IIS Media Services David Gešvindr MSP | MCT | MCITP.
Inf Mutlimédia. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Digitální zvukové formáty
Charakteristika videomateriálů
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Ondřej Pavlas, Tomáš Karhut
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální zpracování zvuku a videa
Opakování učiva pro 7. ročník
Opakování učiva pro 8. ročník
Multimédia základní informace.
Opakování učiva pro 7. ročník
Transkript prezentace:

Multimédia

Analogový záznam kontinuální hodnoty záznam mechanicky, mahneticky

Digitální záznam převod analogového signálu na digitální vzorkování – kvalita závislá na frevenci

Komprese Snížení objemu dat Ztrátové / bezztrátové Bitrate – určuje míru komprese

Komprese zvuku princip psychoakustického modelu neslyšitelné frekvence, zvukové informace pod křivkou prahu slyšitelnosti frekvenční a časové maskování

frekvenční maskování

časové maskování

Formáty zvukových souborů MP3 - kodek MPEG1 - Layer 3 Ogg - alternativa k nesvobodnému MPEG WMA - od Microsoftu jako komkurence mp3 WAV - nekomprimovaný formát od IBM a Microsoftu AAC - Advanced audio coding - vychází z MPEG4

Komprese obrazu Komprese obrázků – JPEG Komprese videa – MJPEG, MPEG

Kodek program umožňující kódovat a dekódovat data kodeky kódují data do výsledného formátu

Videoformáty MPEG-2, MPEG-4 (DVD kvalita, DVB-T) WMV - od Microsoftu - Windows media video

Kontejnery AVI - audio video interleave MP4 - součást MPEG-4 standardu

Streaming kontinuální přenos dat od poskytovatele k divákovi přenášení audiovizuálního materiálu po internetu obsah on-line v reálném čase

Streamované video komprimováno kodeky mají často specializované přehrávače v menším rozlišení (úspora dat)

Streamované audio komprimováno

Převádění nekomprimovaných zvukových stop do nejpoužívanějších komprimovaných formátů s provedením základního nastavení kvality (min. a max. datový tok)

Převádění komprimovaných audio souborů nejpoužívanějšího formátu do formátu stop CD disku a zapsání na CD disk