MARKETINGOVÝ VÝZKUM NA TRZÍCH EU. MKT výzkum - INFORMACE O:  cílových trzích CT  distribučních cestách DC  konkurenci K definování  veřejnosti V 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Distribuční strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Testování obalu přednáška.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Spotřebitelský výzkum
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
úvod pojetí a obsah marketingu
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Model strategie marketingového mixu
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Marketing sportu obecná část
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Kupní chování a EU.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
MARKETING Přednáška P
Strategie regionu, obce
Katedra řízení podniku
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Vítejte na marketingu.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
MARKETINGOVÝ VÝZKUM NA TRZÍCH EU
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

MARKETINGOVÝ VÝZKUM NA TRZÍCH EU

MKT výzkum - INFORMACE O:  cílových trzích CT  distribučních cestách DC  konkurenci K definování  veřejnosti V  makroprostředí MA informačních INTERNÍ DATABÁZE - INFORMACE O: potřeb  zákazníci (+ objednávky – historie)  dodávky (průběh, problémy, reklamace)  stav zásob,… MKT výzkum: systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování informací pro řešení konkrétních MKT problémů

výzkum/průzkum na zahraničním trhu – specifika: sekundární i primární informace ?! EKVIVALENCE !? S nebo A? výzkumného problému výzkumného cíle marketingového prostředí dané země/zemí/klastrů (CT, DC, K, V, MA) - E struktury trhu + ekvivalence funkční, pojmová a kategorie (spaghetti – no-name a ve velkém v Itálii, značka a balené v Německu a Francii) sběru dat: a) výzk. metod - POZOROVÁNÍ, DOTAZOVÁNÍ, EXPERIMENT b) výzk. jednotek – vzorku (definování – KDO? + výběr – PROČ) – kategorie věk, příjem, profese…pozice, role…chování… - REPREZENTATIVNOST c) samotného procesu sběru – techniky sběru, kontaktování, načasování a harmonogram…Itálie – zasílání vzorku produktu pro testování d) sběru dat (E kooperace respondentů – OCHOTA/NEOCHOTA, E kontextu sběru dat – POZITIVNÍ/NEGATIVNÍ, E stylu odpovědí

překladu (lexikální, idiomatická „I feel blue“, gramaticko-syntaktická, - pořadí slov, vyjádření významu, konstrukce věty; zkušenostní VW Golf GTI v USA – slogan „Turbo cojones“) zpracování dat a samotných dat – ekvivalence měření (percepční, kalibrační a časová) a metrická E percepční – barvy – spektrum barev, interpretace; vůně – intenzita, preference, vnímání; chuť – ostrá, jemná, výrazná, pálivá, sladká, kyselá, hořká - + jejich intenzita KÁVA? E kalibrační – míry a váhy E časová – vnímání času + časové úseky, sezónnost – cykly… E metrická – homogenita/heterogenita významu – škály – stupně gradace, velikost v hodnotě významu jedné položky na škále (muy malo – Šp ≠ very bad – VB – lexikálně správně

KÁVA pojmová E „ranní nápoj“ funkční E - různé sociální situace – kde, s kým – doma, na pracovišti, v čase odpočinku doma, po obědě v práci, venku s přáteli, pro návštěvy….; různé formy- kvantita – počet káv denně, velikost šálku…,, koncentrace, horký/studený/ledový, s cukrem/bez cukru… instantní, zrnková…… co, kde, jak, s čím, s kým, kdy? ● E kategorie zatřídění do sortimentní skupiny a podskupiny jako balené zboží mezi produkty pro přípravu teplých nápojů, jako „soft drink“ – ledová káva v plechovce, jako mléčný nápoj – rychle se kazící zboží – v tetrapaku; jako mléčný hotový nápoj – nekazící se – mezi kondenzovanými mléky a podobnými nápoji v prášku….. BENEFITY - FUNKČNÍ VERSUS SYMBOLICKÉ

VÝZKUMNÝ PROBLÉM: JE NÁKUP A KONZUMACE KÁVY STEJNÁ V 3 VYBRANÝCH ZEMÍCH EU? VÝZKUMNÝ CÍL: ZÍSKAT INFORMACE PRO ÚČINNÝ POSITIONING VE 3 ZEMÍCH EU INFORMACE O CÍLOVÉM TRHU CT ÚKOL: 1. na základě vymezeného výzkumného problému a znalostí – viz předchozí strany – se pokuste splnit výzkumný cíl (opětovně pouze vzhledem k informacím na předchozích stránkách) JAKÉ INFORMACE POTŘEBUJI ZNÁT? 2. jaké různé benefity by mohla plnit káva na vybraných 3 trzích?

metoda „12 C“ Chee, H, Harris, R. Global MKT strategy country - všeobecné údaje o zemi, data ze SLEPTky, vliv dimenzí prostředí na podnikání/obchodování v dané zemi ● choices - analýza zásobování /krytí potřeb, konkurence na trhu, konkurenčních sil a slabin ● concetration - struktura tržních segmentů, geografické pokrytí ● culture/customer behaviour - povaha rozhodování, hlavní vlivy na kupní chování, diverzita kulturních skupin – charakteristiky zákazníků ● consumption - analýza poptávky a konečné spotřeby ekonomických sektorů - segmentů, užívajících produkt, tržní podíly segmentů, růstový potenciál segmentů, hodnocení hrozeb substituce ●capacity to pay - tvorba cen, kultura ovlivňující tvorbu cen, platební podmínky, podmínky pojištění

currency - stabilita, restrikce, kurzy channels - kupní chování, schopnosti a kompetence článků, pokrytí distribučních nákladů, infrastruktura fyzické distribuce, velikost objednávek a stupeň zpracování ● commitment - přístup na trh, obchodní bariéry a incentivy, celní tarify, jiné poplatky, vládní regulace, ● communication - infrastruktura a dostupnost médií, náklady komunikace, charakter komunikace a efektivní komunikační přístupy, běžné prodejní praktiky, charakter médií ● contractual obligations – obchodní praktiky, pojištění, právní závazky ● caveats - faktory, na které je potřebné dát pozor

Case studies: Hollensen: 5.2 Tchibo Albaum – Exhibit 5.5., Table 5.5