Ruština pro neruštináře I 1. hodina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Buď sám sebou a nikomu se nepodřizuj!
Advertisements

Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Pravidla pro vkládání do Clavius REKS Určeno pro dobrovolné knihovníky Opava 4. března 2009.
Rozdíl mezi českým a anglickým psacím písmem
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
SLOVNÍ PŘÍZVUK a ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY
STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce. STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce.
Písmo.
Zpracování a využití informací
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
Jakub Weinstein: Comenia Script.
Be, fe, le, me, pes se veze, ke kterému i, y nás veze?
Dysortografie Dysortografie je specifická porucha pravopisu. Nepostihuje celou oblast gramatiky jazyka, ale týká se tzv. specifických dysortografických.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník - Jazyk a jazyková komunikace - Český jazyk a literatura - Čtení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_730_ČESKO-RUSKÁ HOMONYMA TÉMA: VÝKLAD ČESKO-RUSKÝCH.
Formátování textuMgr. Karel Fischer1 Formátování textu Změny písma Typ písma je sada znaků abecedy specifická svým tvarem. Elektronickou formou typu písma.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_054 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ZVUKOVÁ STRÁNKA SLOVA A VĚTY
VY_32_INOVACE_257, 13. sada, Další cizí jazyk
Zvuková stavba souvislého projevu (slovní přízvuk) Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec.
ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.13
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
. název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1.ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Čtení.
…u nás v Hradci Králové…. …je krásně… ale!!!... …nesmí padat sníh !!! …
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Ruština pro neruštináře I 2. hodina. ZRÁDNÁ PÍSMENA Р, р – рок, рак, ракета (střela, raketa), тарa (hmotnost obalu, obal), карп (kapr), мокро, пар (pára),
Vyvození písmene, hlásky S,s
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Halóóóó… … slyšíte mě někdo? … … potřebuju Vás …
ZVUKOVÁ STRÁNKA JAZYKA 2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k vyvození písmen Б, б, Д, д,З, з, И, и,
Slovní přízvuk 9. ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Anotace: Prezentace je určena pro 3. ročník, předmět český jazyk. Žák se seznámí s přídavnými jmény. Naučí se na ně zeptat a vyhledat ve větě. Obohacuje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_15.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Čtení písmen А, а, М, м, Н, н, Э, э, Я, я
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Výuka elementárního čtení a psaní podle genetické metody
Digitální učební materiál
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Word – textový editor.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
motto „Nevěřte všemu, co se vám k věření předkládá: Zkoumejte vše
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: 1. Jazyk a jazyková komunikace
JAZYKOVĚDA A JEJÍ DISCIPLÍNY
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
VY_32_INOVACE_Šev_II_04 SLABIKÁŘ 4 – J
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Názorná podoba psacích písmen ruské azbuky
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Čtení a psaní genetickou metodou
(český jazyk pro 1. ročník)
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Charaktristika češtiny, národní jazyk a jeho útvary
Čtení písmen О ,о, К, к, У, у, Т, т, В, в
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
VY_32_INOVACE_Šev_II_03 SLABIKÁŘ 3 – T
Transkript prezentace:

Ruština pro neruštináře I 1. hodina Daria Svobodová Chci, abyste přemýšleli o jazyce Nebudu Vám opakovat a vnucovat, abyste se něco naučili. Vše, co probereme v hodině, budu chtít, abyste „věděli“ na konci semestru

АЗБУКА (azbuka) 33 písmen Liší se psací, tiskací a tiskací kurzíva (tj. 3 varianty jednoho písmene)

SLOVNÍ PŘÍZVUK Silový přízvuk Pohyblivý (мама [máma], хочу [chačú], барабан [barabán]) má významotvornou funkci, např. замок [zámъk] – hrad, замок [zamók] – zámek v písmu se nerozlišuje (s výjimkou jazykových učebnic, slovníků apod., kde se vyznačuje čárkou nad samohláskou). V přízvučné slabice se samohláska čte „plně“, v ostatních se polyká nebo mění (осторожно – astaróžnƏ)

VĚTNÝ PŘÍZVUK Ve větě se „vypíchne“ to nejdůležitější slovo, nejvýše se pronese přízvučná slabika. ТАМ мама. (hlásím, že máma je TAM a ne TADY) Там МАМА (hlásím, že tam je MÁMA a ne TÁTA). Po přízvučném slově se zase hlasem padá níž a níž.

Písmena shodná s latinkou А, а – арбуз (arbuz – meloun), ага (aga – aha), та К, к – как (jak), так, кто, ком (hrudka, chuchvalec) М, м – мама, мак, магма (magma), маг (mág) О, о – том (svazek, díl), тот (tamten), кот (kocour) Т, т – те (tamti), то (tamto), там, тема (ž.r.),

PÍSMENA ODLIŠNÁ OD LATINKY I. П, п – папа, потом, пакет, пакт, топ, топать (šlapat) Ф, ф – факт, фата моргана, фото, тофу Э, э – это, эта, эти, этап

ZRÁDNÁ PÍSMENA Р, р – рок, рак, ракета (střela, raketa), тарa (hmotnost obalu, obal), карп (kapr), мокро, пар (pára), пара (dvojice, pár) С, с – масса (masa, látka, hmotnost), краска (barva), красотка (krasavice), пасспорт (pas), ссора (hádka) У, у – турок (Turek), мусор (špína, odpad), рука, роутер