IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
Převody jednotek objemu,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Výpočet hustoty, práce s tabulkami
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Jednotky základní Prezentace_19
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Molární koncentrace Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s molární koncentrace roztoku a jejím výpočtem. Obsahuje.
Fyzika hrou-opakování II.
Fyzika hrou-opakování I.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Fyzika hrou-opakování I.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
Převody jednotek – 2. část
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1 Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním převodů jednotek Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží převádět základní fyzikální veličiny Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzikální jednotky Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Test Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 285 kB/září-2011

1.Převody jednotek - délka A: Vyjádřete v metrech: 6,3 km =…………. 0,042 km =………. 0,0005 km =…….. 480 dm =………… Řešení: 6.3 km = 6300 m 0,042 km = 42 m 0.0005 km = 0,5 m 480 dm = 48 m B: Vyjádřete v metrech 0,7 dm = ……….. 7,4 dm = ……….. 18,1 cm =………. 7240 cm = …….. Řešení: 0,7 dm = 0,07 m 7,4 dm = 0,74 m 18,1 cm = 0,181 m 7240 cm = 72,4 m

2. Převody jednotek - obsah A: Vyjádři v m2: 3,5 dm2 = ………. 100 cm2 = ………. 2,5 km2 = ………. 1350 dm2 = …….. Řešení: 3,5 dm2 = 0,035 m2 100 cm2 = 0,01 m2 2,5 km2 = 2500000 m2 1350 dm2 = 13,5 m2 B: Vyjádři v m2: 100000 mm2 = ………. 1300 cm2 = ………. 12 dm2 = …….. 240 km2 = ………. Řešení: 100000 mm2 = 0,1 m2 1300 cm2 = 0,13 m2 12 dm2 = 0,12 m2 240 km2 = 240000000 m2

Převody jednotek - objem A: Vyjádři v litrech: 2457 ml = ……… 14,78 m3 = …….. 21 dm34cm3 = ……. 4,2 dm3 = ……. Řešení: 2457 ml = 2,457 l 14,78 m3 = 14780 l 21 dm34cm3 = 21,004 l 4,2 dm3 = 4,2 l B: Vyjádři v litrech: 61,9 ml = ……. 216,8 ml =……. 2 m315 dm3 =……. 25 cm3 = ……. Řešení: 61,9 ml = 0,0619 l 216,8 ml = 0,2168 l 2 m315 dm3 = 2015 l 25 cm3 = 0,025 l

Převody jednotek - hmotnost A: Vyjádři v gramech: 8kg50g = …… 9kg753mg = …… 8,05 kg =……. 2,3 t =…….. Řešení: 8kg50g = 8050 g 9kg753mg = 9000,753 g 8,05 kg = 8050 g 2,3 t = 2300000 g B: Vyjádři v gramech: 6,25 kg = …….. 20kg650g =……. 1g260mg = ……. 0,25 t = ……… Řešení: 6,25 kg = 6250 g 20kg650g = 20650 g 1g260mg = 1,26 g 0,25 t = 250000 g

Tajenka: 1. Veličina vyjadřující prostor? 2. Základní jednotka délky? 3. Jednoduchý stroj? 4. Jednotka síly? 5. Pomůcka na měření objemu? 6. Měří °C ? 7. Jednotka času ? 8. Pásek z dvojkovu ?

Vyplněná tajenka O B J E M M E T R K L A D K A N E W T O N O D M Ě R K S E K U N D A B I M E T A L

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, c2003, 203s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-7196-265-1. BOHUNĚK, Jiří. Sbírka úloh z fyziky pro žáky základních škol 1.díl. 1. vyd. Praha: SPN, 1992. Učebnice pro základní školy(SPN).ISBN 80-04-26025-X Vlastní text z archivu autora

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé tajenky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.