Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006
Spolupráce HKČR a MIČR MIČR poskytuje data a datový model Adresáře veřejné správy pro využití v CED od HKČR. HKČR je bude vystavovat na ÚD statické údaje o obci. HKČR zaimplementuje možnost aktualizační funkce statických dat do jednotlivých ÚD. CED využívá PVS Tran pro doručování a podávání dokumentů. Řešení bude obsahovat funkčnost vyhledávání v dokumentech a v metadatech. Součástí nabídky HKČR je licenční list, který umožní vlastnit dílo MIČR.
Základní cíle –Jednodušší komunikace s občany –Zajištění povinnosti pro subjekty VS provozovat EP zákon 227/2000 Sb., nařízení vlády č. 495/2004 Sb., vyhláška MIČR 496/2004 Sb.) –pozn. nutná podpora v legislativě jednotlivých zákonů »(např. správní řízení, z. 106/2000 Sb., atd.) –Využití zaručených elektronických podpisů postavených na kvalifikovaných certifikátech
Současné problémy především u malých subjektů VS –Nedostatečná odborná připravenost zaměstnanců úřadů pro správu ICT –Náročná infrastruktura a postup pro archivaci podání dle vyhlášky –Vysoké náklady na pořízení a provozování
Projekt CEP Provozovatel HK ČR Využití BBF k financování Pilotní partneři MV Plzeňský kraj Zlínský kraj Třinec Harmonogram Vyhlášení úspěšných projektů v rámci BBF Výběr partnerů a dodavatelů projektu Implementace řešení Zkušební a testovací provoz
Základní atributy projektu –„one-point-access“ pro občany –Otevřeno pro všechny subjekty veřejné správy –Velmi nízké provozní náklady během zkušebního šesti měsíčního provozu zdarma, potom podle velikosti obce měsíční paušál –Antivirová a antispamová ochrana –Zajištění splnění podle zákona atesty –Proaktivní upozorňování na nevyzvednuté y pomocí SMS –Call centrum pro občany 24 hodin
Synergie –Provázání s PVS –Navázání dalších centrálních projektů – služby pro občany Centrální elektronická úřední deska –Vazba na informační systémy velkých subjektů VS
Základní cíle CED –Poskytování elektronických informací pro veřejnost –Zajištění povinnosti pro subjekty VS provozovat EP §26, odst. 1, zákona 500/2004 Sb., správní řízení – vzdálený přístup k úřední desce –Využití zaručených elektronických podpisů postavených na kvalifikovaných certifikátech
Projekt CED Současné problémy – tytéž jako CEP - především u malých subjektů VS –Nedostatečná odborná připravenost zaměstnanců úřadů pro správu ICT –Náročná infrastruktura a postup pro archivaci podání dle vyhlášky –Vysoké náklady na pořízení a provozování
Projekt CED Provozovatel HK ČR s využitím transakční části PVS Financováno z prostředků BBF MIČR –náklady cca 2 mil. Kč bez DPH Harmonogram –Příprava pilotního řešení –Zkušební a testovací provoz
Projekt CED Základní atributy projektu –„one-point-access“ pro občany –Otevřeno pro všechny subjekty veřejné správy –Velmi nízké provozní náklady během zkušebního šesti měsíčního provozu zdarma, potom podle velikosti obce měsíční paušál –Zajištění splnění podle zákona - atesty –Proaktivní upozorňování na nevyzvednuté y pomocí SMS –Call centrum pro občany 24 hodin (společně s CEP)
Základní funkce CED Základní funkce pro úřad: –příprava dokumentu (příloh) a jeho podání pomocí publikačního formuláře –příjem elektronicky podepsaného dokumentu systémem EUD/CEP –ověření podpisu, doplnění registračních atributů –publikování dokumentu (verze, aktualizace) v sestavě úřední desky pod unikátní URL adresou –Expirace dokumentu
Schéma CED
Základní funkce CED Sada formulářů: –Formulář REGISTACE subjektu –Formulář změny REGISTACE subjektu –Formulář pro definované zaslání dokumentu - PUBLIKACE –Formulář pro aktualizaci již publikovaného dokumentu – PUBLIKACE Základní logika polí užitých formuláře –REGISTRACE: Kontaktní údaje úřadu –PUBLIKACE Kontaktní údaje úřadu Kategorie (případně subkategorie) dokumentu Předmět PUBLIKACE Text PUBLIKACE Příloha – předmět PUBLIKACE – originál Expirace – požadované datum uveřejnění Expirace – požadované datum výmazu
Děkuji za pozornost