Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Výškové stupně rostlinstva
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Tvar, velikost a pohyby Země
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Základní struktura živých organismů
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Smyslová ústrojí člověka
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají základní znalosti v oboru rostlinné tělo – rostlinná buňka Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: září 2013 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: biologie rostlin Učivo: anatomie a morfologie rostlin – stavba a význam jednotlivých částí těla – rostlinná buňka Očekávaný výstup: odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: rostlinná buňka, buněčné ústrojky Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II.stupně Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

ZKOUMÁNÍ BUNĚK Buňka je základem těl organismů. Mikrosvět -Pozorujeme mikroskopy -optické -elektronové zvětšení více než x

ÚSTROJKY BUŇKY KAŽDÁ BUŇKA SE SKLÁDÁ Z MNOHA ČÁSTÍ. ČÁSTI se nazývají ÚSTROJKY -ústrojky se vzájemně ovlivňují -mají pro život buňky určitý význam

ÚSTROJKY ROSTLINNÉ BUŇKY ucture_cs.svg/676px-Plant _ cell_structure_cs.svg.png Obr. č.1

ZÁKLADNÍ ČÁSTI BUŇKY buněčná stěna plazmatická membrána cytoplazma jádro vakuola chloroplasty lysozomy (v maličkém množství) ribozomy mitochondrie

VAKUOLA - obrázek Vakuola Obr.č.2

BUNĚČNÁ STĚNA buněčná stěna zeleně obr.č.3

JÁDRO buněčné jádro skrývá jadérko Obr.č.4 buněčné jádro skrývá jadérko Obr.č.4

CHLOROPLAST Chloroplasty- zelená tělíska Obr.č.5

PLAZMATICKÁ MEMBRÁNA Cytoplazmatická membrána – žlutě Obr.č.6

ŽIVOT BUŇKY Působí na ni všechny vlivy z okolního prostředí. - škodlivé látky ji poškozují a zabíjejí Všechny buněčné ústrojky společně zajišťují život buňky. -jednotlivá část buňky nemůže existovat sama o sobě

Použité zdroje k obrázkům. Obr.č.1 Michal Maňas.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Obr.č.2 Mariana Ruiz, Lady of Hats,.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: obr.č.3 Lady of Hats,.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Obr.č.4 Snek01.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Obr.č.5 Kristian Peters.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Obr.č.6 Michal Maňas.[cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: