HYDROXIDY - OPAKOVÁNÍ Kyseliny - patří mezi žíraviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Teorie kyselin a zásad Výpočty pH
PH Vypočítejte pH roztoku kyseliny chlorovodíkové o látkové koncentraci 0,01 mol.dm-3. Řešení: –    úplná disociace HCl + H2O  H3O+ + Cl- –    z reakční.
opakování učiva chemie 8.ročníku
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kyseliny a zásady.
Neutralizace.
KYSELINY.
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V PŘÍRODOPISU 52/CH17/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: KYSELINY A ZÁSADY AUTOR:
Opakování kyseliny a zásady
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH LÁTEK.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Neutralizace.
Síla kyselin a zásad.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
hašené vápno louh draselný natron vápenné mléko louh sodný
Autor materiálu: RNDr. Pavlína Kochová Datum vytvoření: září 2012
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
Neutralizace Vznik solí
Kyseliny Mgr. Helena Roubalová
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Zásady Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
Protolytické reakce.
NÁZVOSLOVÍ ANORGANICKÝCH SLOUČENIN I
Chemické značky a vzorce II
Kyselost a zásaditost roztoků
Jméno : Ing. Renata Šandová
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
Názvosloví kyselin a hydroxidů
HYDROXIDY VY_32_INOVACE_19 - HYDROXIDY.
Acidobazické reakce CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 9
Pracovní list č. 3 Rovnice s kovy
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Obecný vzorec: M OH, kde M je kation kovu, H+I je vodíkový kation a O-II je kyslíkový anion. Celkový náboj OH skupiny je -1 (OH)-1. Tvorba vzorce:
ELEKTROLÝZA.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
NÁZVOSLOVÍ HYDROXIDŮ.
Jak se tvoří názvy hydroxidů
8.3 Které látky jsou hydroxidy?
Hydroxidy.
Kyslíkaté kyseliny.
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Tříprvkové sloučeniny. 1.) Hydroxidy Patří mezi zásady Jejich vodné roztoky nazýváme louhy Obsahují hydroxidový aniont (OH) - a kationt kovu (nebo amonný.
HYDROXIDY. Co jsou hydroxidy? Hydroxidy jsou sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty (OH) -1 vázané na kationty kovu. Hydroxidy a jejich roztoky.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/ch17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Edita NAĎOVÁ Název prezentace 4. Chemické názvosloví Název sady: Obecná a anorganická chemie (pro 3.ročník.
Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Č í slo materi á lu VY_32_INOVACE_04-17 N á zev š koly Středn í průmyslov á š kola stavebn í, Resslova 2, Česk.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Neutralizace Vznik solí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Hydroxidy – názvosloví
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-18
Soli a jejich chemické vlastnosti
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zásady.
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
KYSELINY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_06_26.
VY_32_INOVACE_Slo_II_15 Hydroxidy ppt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Názvosloví a chemická reakce Název : Kyseliny a hydroxidy Zdroje.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Transkript prezentace:

HYDROXIDY - OPAKOVÁNÍ Kyseliny - patří mezi žíraviny - lakmus se zbarví červeně - Při rozpouštění ve vodě odštěpují vodíkový kation H+ např: HCl → H+ + Cl− kyselina vodíkový chloridový chlorovodíková kation anion - Roztoky kyselin vedou elektrický proud (protože obsahují volné kationty H+). Hydroxidy (zásady) - také patří mezi žíraviny - lakmus se zbarví modře - Při rozpouštění ve vodě odštěpují hydroxidový anion OH− např: NaOH → OH− + Na+ hydroxid hydroxidový sodný sodný anion kation - Roztoky hydroxidů též vedou elektrický proud (obsahují volné anionty OH−).

Názvosloví hydroxidů - dvouslovný název „hydroxid“ + příd. jméno - ve vzorci je vždy tzv. hydroxilová skupina (O-IIHI)-I

Názvosloví hydroxidů - procvičování: 1) Doplň vzorec: a) hydroxid železitý b) hydroxid zinečnatý 2) Doplň název: a) AgOH c) Si(OH)4 d) Pb(OH)2