Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Radniční listy bez cenzury
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
funkce médií ve společnosti moc médií
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
9.Komunikace.
Media relations – základní vymezení
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Seminární práce Mgr. Bc. Radka Burketová N_TiM/pMPH
Marketingová komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
V MARKETINGOVÉ KOMUNIKACI PaedDr.Emil Hanousek,CSc
Tiskový mluvčí jako profese
Shrnutí základních tématických okruhů
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Historie profese tiskový mluvčí
Shrnutí základních tématických okruhů
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Mediální monitoring, screening a audit
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
25 / 1 / 2011.
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Krizová komunikace a princip kontinuity
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Nová závěrečná zkouška Komentář
Shrnutí základních tématických okruhů
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingová komunikace
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Transkript prezentace:

Media relations Přednáška 1 1. 10. 2014 ve 12:15 – 13:45 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Obsah Mediální komunikace Role médií v komunikaci s veřejností Význam komunikace v současné době Veřejné mínění Role médií v komunikaci s veřejností Vývoj, vliv na veřejné mínění, sociální sítě Média a internet Media relations v praxi Činnosti Nástroje Mediální krajina prakticky Obsah Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Komunikace v současné době Rozhovor s Aloisem Hadamczikem, trenérem národního hokejového družstva. Na otázku, proč je třetí místo na MS v Bratislavě považováno Za neúspěch říká: přijde na to, jak se to národu prezentuje. Třetí místo je velký úspěch, je to medaile. Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: L. Výboná: Alois Hadamčík po MS v LH, Bratislava 2011 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Komunikace v současné době Ekonomika: od problému „vyrobit“ k problému „prodat“ Politika: být viděn, být chápán = být zvolen Prodat (se) znamená komunikovat Vzbudit zájem = otevřít téma, které druhou stranu zajímá Identifikovat problém a přesvědčit o možném řešení Získat voliče (dojednat obchod) Veřejné mínění – podpora (politckých) obchodních aktivit Význam médií a cesta k nim: Reklama: jistota obsahu, vliv není pod kontrolou PR: nejistota obsahu, ale podstatně vyšší důvěryhodnost Komunikace v současné době Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Kontrolní otázka Co to jsou média? Zdroj informací pro veřejnost Nástroj ovlivnění veřejného mínění Záruka demokracie v zemi Po mistrovství světa v ledním hokeji 2011 v Bratislavě: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Veřejné mínění Definice: Projev: Teze k poznání veřejného mínění: projev názoru či vůle společnosti v konkrétní věci. Projev: průzkumy, volby, společenské a sociální pohyby Teze k poznání veřejného mínění: Je důsledkem veřejné komunikace, jejího obsahu, formy a kvantity Není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou Masmédia – nejviditelnější nositel a tvůrce Je nestálé, různorodé, obsahuje předsudky, xenofobii a emoce Syntetickým ukazatelem je reputace, image, mediální obraz Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Média Se zavedením všeobecného volebního práva (USA 1850, Německo a Francie 1871, V.B. 1884, Rakousko-Uhersko 1907) roste potřeba oslovit veřejnost Vliv na veřejné mínění: manipulace výběrem, váhou a postojem; Autorita médií – nestrannost, reprezentují stanoviska veřejnosti (také je ale vytářejí) Financování – prodej tisku a reklama Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Média a Internet Informace nejsou již jen v médiích, ale také na internetu ... Výhody internetu: rychlost, velký rozsah, dostupnost, zpracovatelnost Výhody médií: autorská ochrana, uchovatelnost, prestiž, přehlednost Řešení: tradiční média zanikají, zřizují své webové stránky, spojují se s portály, zvyšují autentičnost, Sociální sítě – návrat k osobnímu sdělení Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Vztah mezi médii a internetem Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Vztah mezi médii a internetem Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Čtenost/poslechovost Čtenost deníků v ČR Média Čtenost/poslechovost Blesk 1 153 000 MfDnes 797 000 Deník ČR 77 3000 Právo 333 000 Televizní noviny - Nova 1 772 000 Zprávy FTV Prima 745 000 Události ČT 567 000 Rádio Impuls 1 057 000 Čro - Radiožurnál 867 000 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Mediální krajina - vědecky Všechna komunikační média, kterými lze oslovit veřejnost; Určení cílových skupin => určení části veřejnosti => kterými médii lze tuto veřejnost nejlépe oslovit? Členění médií na Veřejnoprávní a komerční (ČT, ČRo, ČTK) – (Nova, Prima, MfD, Impuls …) Celostátní (celoplošná) a regionální (odborná): Tištěná, elektronická, internetová, Zpravodajská, publicistická, bulvární, seriozní, Závěr: media relations = vztahy s novináři Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Děkujeme že kouříte, USA, 2005 Mluvčí tabákového průmyslu svěřuje novinářce různá tajemství a myslí si, že je to off-the-record. 13

Děkujeme že kouříte Druhý den je to v novinách, velká ostuda a tabákový průmysl se svého mluvčího zřekne. Když se ptá novinářky, jak to mohla udělat, odpoví: splácím hypotéku. 14

Děkujeme že kouříte Mluvčí najde řešení: veřejně se omluví a sdělí, že měl sexuální poměr s mladou, hnědovlasou novinářkou, jejíž jméno nezveřejní, protože má – narozdíl od ní – charakter. 15

Media relations v praxi Činnosti: Styky s novináři (aktivní, pasivní), osobní kontakty tiskové konference odborné semináře pro novináře, společenské a sportovní události, neformální kontakty a setkání Vystupování v médiích vystupování před kamerou, v rozhlase, aktivity na internetu – chat, sociální sítě, relevantní portály Zpětná vazba monitoring médií a jak s ním nakládat, i nepříjemné zprávy mají svou hodnotu předvídání: přijímaná rozhodnutí by organizace měla zvažovat i z hlediska dopadu na veřejné mínění (očekávatelné reakce médií) PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz

Media relations v praxi Kompetence: Tvorba strategie = stanovení cíle, nalezení cest Mediální audit, cílová reputace, Interní pravidla hry (nahoru a dolů), kompetence Tým, organizační zařazení, rozpočet Vztahy s novináři Servis – pasivní PR Aktivní prosazení vlastních témat Vystupování v médiích Kdo s čím? Tisk, rozhlas, televize, internet Nástroje pro všední den Tisková zpráva, sdělení, newsletter Media list a jak s ním pracovat Tiskové konference, snídaně, brífing, press trip ... PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz

O co jde v profesi TM? Mluvčí M. Kubal hovoří o profesi mluvčího – je pobočníkem ministra a musí pracovat v době, kdy novináři potřebují informace. Tu práci musíte milovat, jinak nepřežijete. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

4 typy tiskových mluvčích Plně kompetentní (plnokrevný): stanovuje strtegii, rozhoduje o zveřejňování, formuluje stanoviska, řídí komunikaci, je členem statutárního orgánu; S omezenými kompetencemi (polokrevný): navrhjuje strategii a rozhodnutí, přímo podřízen nejvyššímu představiteli organizace; Bez kompetencí (bezkrevný): interpretuje komunikační výstupy vedení organizace; Externí (transfúzní): dodaný vnější agenturou, většinou ke komunikačnímu zvládnutí složitější situace; PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz :: Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz