Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Trh a jeho zákonitosti.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Přednáška č.7 Tržní segmentace.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C2 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Mikroekonomie I Formování trhu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C5 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2013.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Formování trhu Základní elementy trhu.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Právo Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B05 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníListopad.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03B12_Předmět_pracovního_práva AutorIng. Věra Štverková.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B15 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
8. Marketing.
TRH (tržní mechanismus)
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Digitální učební materiál
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Marketing farmářských produktů
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_03/A11 Autor Ing. Liběna Krchňáková Období vytvoření Listopad 2012 Ročník/věková kategorie 4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, trh, cílený marketing, tržní segment, segmentace, tržní cílení, tržní umístění. Anotace Prezentace je zaměřena na uvedení do problematiky cíleného marketingu, segmentace, cílení a umístění.

Marketing Trh a cílený marketing CZ.1.07/1.5.00/34.0025 Marketing Trh a cílený marketing Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

Trh místo setkání nabídky a poptávky dochází zde k výměně statků mezi jednotlivými subjekty Miraslebl. http://www.miras.cz/seminarky/mikroekonomie-n01-trhy.php (accessed Sept 19, 2014).

Subjekty trhu Domácnosti Podniky Stát

Dělení trhů Podle množství druhů statků Z hlediska územního Dílčí Agregátní Z hlediska územního Trh místní Trh národní Trh mezinárodní

Dělení trhů Podle předmětu koupě a prodeje Trh zboží a služeb Trh výrobních faktorů Trh finanční

Dva přístupy podniků k trhu 1.Tržně nediferencovaný marketing hromadný marketing výrobkově diferencovaný marketing 2. Cílený marketing a) koncentrovaný marketing b) diferencovaný marketing

Trh Trh Jeden výrobek a) hromadný marketing Jeden mix b) výrobkově diferencovaný marketing Trh Výrobek A Výrobek B Výrobek C Jeden mix

Jeden nebo více výrobků Segment A Segment B Segment C Segment A a) koncentrovaný marketing Jeden nebo více výrobků Segment A Segment B Segment C Jeden mix b) diferencovaný marketing Mix A Segment A Segment B Segment C Výrobek A Výrobek B Výrobek C Mix B Mix C

Nutno určit, kterou skupinu zákazníků bude podnik oslovovat. Trh je velmi rozsáhlý Nutno určit, kterou skupinu zákazníků bude podnik oslovovat. Segmentace trhu Tržní cílení

Tržní segment je zvnějšku heterogenní a vnitřně homogenní. Segmentace trhu = rozčlenění do určitých skupin zákazníků, kteří se liší svými potřebami, požadavky, očekáváním. Tržní segment je zvnějšku heterogenní a vnitřně homogenní.

Kritéria segmentace Geografická – potenciální zákazníci jsou rozděleni podle rozmístění  - například podle kontinentů, zemí, atd. Demografická – potenciální a také i stávající zákazníci se dělí podle věku, pohlaví, náboženství, atd. Socioekonomická – sem mohu uvést např. - vzdělání, povolání, příjem, atd. Psychologická – společnosti segmentují podle - životních zájmů, postoje, hodnoty, atd.

Tržní cílení (targeting) = výběr cílových segmentů trhu. Klíčová kritéria cílení: Velikost segmentu - počet potenciálních zákazníků Růstový potenciál segmentu - prognóza vývoje počtu zákazníků v budoucnu Atraktivita segmentu - finanční možnosti potenciálních zákazníků, hrozba vstupu konkurentů, …

Tržní umístění (positioning) = vytváření vjemů, názorů a postojů v myslích zákazníků spojených se značkou podniku nebo jeho produktů. kam si zákazník výrobek zařadí kde se nachází produkt ve vztahu ke konkurenci

Zdroj informací Kozel, R., Mynářová, L., Svobodová, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-668-9 Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada, 2004, Dotisk 2007, 2006. ISBN 80-247-0513-3

Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba