VODNÍ EKOSYSTÉM, VZORKOVÁNÍ VOD JAN TŘÍSKA ÚSBE AV ČR, ČESKÉ BUDĚJOVICE (PŘEHLED LITERATURY)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt VODA, VODA.... Znečištění našich vod Zpracovaly :
Advertisements

Monitorování výuky odborných předmětů
Kapalinová chromatografie v analytické toxikologii Věra Pacáková Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra analytické chemie.
Aplikovaná hydrobiologie II.
ZNEČIŠTĚNÍ A DEKONTAMINACE VODY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
Znečištění ovzduší Znečištění ovzduší může být chemický, fyzikální nebo biologický činitel, jenž mění přírodní vlastnosti zemské atmosféry. Atmosféra.
Biomonitoring volných vod Schrems Kvalita vody – mikrobiologická fyzikální chemická biologická nezávadnost barva chuť zápach.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Dusík, N.
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Separační metody.
Znečištění půdy a potravin
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Uhlí Výroba paliv a energie.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
Oddělování složek směsí.
Proč je ropa tak důležitá?
ODBĚR VZORKů, ZAKONCENTROVÁNÍ A STANOVENÍ LÁTEK V PůDÁCH
TUKY.
Pavel Koutný VOŠ a SPŠE Olomouc
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
ORGANICKÁ CHEMIE.
Drtič.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_170.
Kvalitativní a kvantitativní analýza – chromatografie
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
STANOVENÍ POLUTANTů VE VZDUCHU
ROPA.
Aplikace analytické metody head – space na zeminy kontaminované VOC
Fázové separace.
Chemické a fyzikální vlastnosti karboxylových kyselin
ZAKONCENTROVÁNÍ ORGANICKÝCH LÁTEK ZE VZORKů VOD
Mária Ol’hová, Veronika Frkalová, Petra Feberová
POLUTANTY V OVZDUŠÍ VZORKOVÁNÍ
Základní pojmy organické chemie
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
PŮDOZNALSTVÍ.
VÝCHOVA SPOTŘEBITELE EKOLOGICKY ŠETRNÉ POTRAVINY.
TEORIE ZAKONCENTROVÁNÍ ORGANICKÝCH LÁTEK ZE VZORKů VOD
ROPA a ZEMNÍ PLYN ROPA   též surová nafta nebo zemní olej   černá olejovitá hořlavá kapalina   směs uhlovodíků (hlavně alkanů) → složeno z C, H,
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
VY_32_INOVACE_10_1_7 Ing. Jan Voříšek  Uhlí, co je to uhlí?  Uhlí patří mezi pevná fosilní paliva, která vznikla geochemickými přeměnami rostlinných.
Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2. ročníku střední.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
VY_32_INOVACE_01_CHEMIE_8.ROČNÍK_11_VZDUCH
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
TECHNOLOGIE A NÁSTROJE OCHRANY PROSTŘEDÍ VIII
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
Oddělování složek směsí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-15
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OCHRANA ČISTOTY VOD I. RNDr. J. DURAS, Ph.D..
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Názvosloví hydroxyderivátů a sulfanylderivátů
ELEKTROLYTICKÝ VODIČ.
ADSORPCE na fázovém rozhraní pevná fáze-plyn.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Schéma rovnovážného modelu Environmental Compartments
Pesticidy, léčiva a možnosti jejich eliminace z ŽP
„Green analytical chemistry“
Transkript prezentace:

VODNÍ EKOSYSTÉM, VZORKOVÁNÍ VOD JAN TŘÍSKA ÚSBE AV ČR, ČESKÉ BUDĚJOVICE (PŘEHLED LITERATURY)

VODNÍ EKOSYSTÉM VZORKOVÁNÍ VOD Unikátní vlastnosti vody hustotní anomálie vody zahřívání vody povrchové napětí vody schopnost rozpouštět látky

VODNÍ EKOSYSTÉM VZORKOVÁNÍ VOD

Znečištění vod anorganické organické (primární a sekundární) tepelné radioaktivní

VODNÍ EKOSYSTÉM VZORKOVÁNÍ VOD Primární znečištění - inertní materiály (např.písek, půda, kaolin atd.) - organické sloučeniny (ropné produkty, pesticidy, detergenty, fenoly, huminové a fulvo- kyseliny) - anorganické sloučeniny (soli, hnojiva) - bakteriální kontaminace - tepelné (chladící systémy elektráren) - radioaktivní znečištění Sekundární znečištění - sekundární metabolity řas

VODNÍ EKOSYSTÉM VZORKOVÁNÍ VOD

TĚKAVÉ Rozdělování mezi vodu a plynnou fázi Rozdělování mezi vodu a Kombinace stávajících metod Head space Org. rozpouštědlo LLE Membránová extrakce dutým vláknem Hm. spektrometrie se zavedenou membránou Vakuová destilace GC-MS Tuhou fázi SPE Statická Purge a trap Stripování v uzavřené smyčce Sprejová extrakce SPE mikroextrakce DynamickáKontinuálníJednorázová MÁLO TĚKAVÉPOLÁRNÍ LLE mikroextrakce Přímý vodný nástřik Destilace extrakce