Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1105 Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Změny skupenství látek - vypařování, var a kondenzace
Změny skupenství.
Změny skupenství látek
Var, sublimace a desublimace
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Tlak v kapalinách a plynech.
Vypařování , var LC.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
zpracovaný v rámci projektu
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
zpracovaný v rámci projektu
Vypařování: Na rozdíl od tání a tuhnutí vypařování probíhá
Vypařování a kapalnění
Digitální učební materiál
Skupenské změny.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
CZ.1.07/1.4.00/ EU III/2 ČP – F FYZIKA VII.A INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ.
zpracovaný v rámci projektu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Lenka Němcová
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK II.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
VYPAŘOVÁNÍ, KAPALNĚNÍ, SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Vypařování a kapalnění
Vypařování a kapalnění - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
zpracovaný v rámci projektu
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Vypařování a kapalnění
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Částicové složení látek
Transkript prezentace:

Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1/dum č. 07 Předmět: Fyzika Třída:VIII. Ověření ve výuce dne:

Jméno autora : Mgr. Lubomír Křapka Škola : Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Bojanov 90 Ročník : osmý Předmět : F y z i k a Klíčová slova : vypařování, var, příklady k dané problematice

Učivo pro 8. ročník ZŠ

Fyzika 8 v

3.4 V y p a ř o v á n í 1. Vypařování probíhá za každé teploty pouze na povrchu kapaliny (pokud teplota nedosáhne teploty varu). 2.Rychlost vypařování závisí na druhu kapaliny, velikosti jejího volného povrchu, teplotě kapaliny a odvodu vzniklých par. 3.Při vypařování se kapalina ochlazuje – přijímá teplo z okolí. PÁRA Vypařování je přeměna kapaliny v páru. 4. Páry některých látek tvoří se vzduchem výbušnou směs.

Fyzika V a r Var probíhá v celém objemu kapaliny, ale pouze při teplotě varu. Tlakový hrnec „Papiňák“ Teplota varu závisí na tlaku, který působí na kapalinu. Se vzrůstajícím tlakem se teplota varu zvyšuje a naopak.

Fyzika Kapalnění - kondenzace Páru můžeme zkapalnit jejím stlačením nebo snížením její teploty. Při kapalnění musí nejprve vzniknout z přehřáté páry sytá pára a až potom vznikne kapalina. Při kapalnění se teplo uvolňuje do okolí.

Q1Q1 Fyzika Graf závislosti teploty tělesa na přijatém teple. t tltl tvtv Q3Q3 Q2Q2

K o n e c V. č á s t i

Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, ISBN Jáchim F., Tesař., Fyzika pro 8.ročník základní školy, SPN, ISBN Rauner K. a kol., Fyzika 8., Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN Bohuněk J., Pracovní sešit k učebnici fyziky 8, Prometheus, ISBN Rauner K. a kol., Fyzika 8 Pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus, ISBN Odkazy a použitá literatura: Obrazová část: