Opakování na 3. písemnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Mnohočleny a algebraické výrazy
Lineární rovnice se dvěma neznámými
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výrazy.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
2.2 Kvadratické rovnice.
Objem hranolu.
Sčítání a násobení výrazů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Druhá mocnina rozdílu.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Soustava lineárních rovnic
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Kvadratická rovnice.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
Myslím si číslo… Když od něj odečtu 180, dostanu 250. Které číslo si myslím? ? – 180 = 250 x – 180 = 250 | x – = x = 430 Zkouška:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
MOCNINY.
Rozklad mnohočlenů na součin
Opakování na 4. písemnou práci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Soustavy lineárních rovnic
2.1.1 Kvadratická funkce.
Opakování 2. písemná práce
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Opakování na 2. písemnou práci
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Příprava na lomené výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Opakování na 1. čtvrtletní práci
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Rozklad mnohočlenů na součin
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
Opakování na 2.písemnou práci
Matematické operace, práce s výrazy, algebraické vzorce, poměr
Transkript prezentace:

Opakování na 3. písemnou práci Výrazy Lineární rovnice

1. Doplň součtové trojúhelníky tak, že nad každou dvojicí sousedících výrazů je jejich součet. x + 4 2x + 2 7 – 3x 3x + 7 4x + 4 6x + 13

2. Zapiš řešení slovní úlohy pomocí výrazu Bednička s jablky váží x kilogramů. Prázdná bednička váží y kilogramů. Kolik kilogramů jablek je ve 20 bedničkách?

3. Vyber správnou odpověď Kvádr má rozměry podstavy p, p + 2, výška kvádru je o r větší než delší podstavná hrana. Objem daného kvádru je vyjádřen výrazem: A) p . (p + 2) . r B) p . (p + 2) . (p + 2 + r) C) p . p + 2 .p. r D) p . p + 2 . r + p + 2

4. Umocni závorku (x + 3yz)2 = (2b – 2a)2 = (- x + 5)2 =

5. Doplň tak, aby nastala rovnost (2x - ____)2 = _____ - 16x + _________

6. Vhodně vytkni, potom upravte pomocí vzorce. - b2 – 2by – y2 = 5a2 + 10ab + 5b2 =

7. Rozlož v součin dvou činitelů b2 – 1 = 81z2 – 36y2 = 1 100 − 𝑎 2 =

8. Vhodným vytýkáním upravte na součin 4x – x3 = 2ax – bx + 2a – b = 12uv + 6v2 + 2u + v =

Zapiš řešení i do rovnice 9. Jaká čísla si myslím? Myslím si dvě čísla. Jejich rozdíl je roven 34. První číslo je třikrát větší než číslo druhé. Zapiš řešení i do rovnice

10. Vyřeš šipkový graf. Najdi x a y . 5 + 2 + 15 . 6 Zapiš řešení i do rovnice

11. Vyřeš rovnice a proveď zkoušky. 8s – (+ 3) = 3s – (-2) 2𝑎 9 − 𝑎 6 = 𝑎 3 − 5 3 3𝑏 −3 3 = 2𝑏 −1 2

Zapiš řešení i do rovnice 12. Jaké číslo si myslím? Myslím si číslo. Když k němu přičtu 9, pak ho vynásobím třemi, pak odečtu 61, dostanu opět myšlené číslo. Zapiš řešení i do rovnice

13. Vyřeš úlohu Jarda s Davidem trénují trestní střílení na florbalový turnaj. Jarda dal o 18 gólů více než David. Celkem dali 86 gólů. Kolik gólů dal Jarda a kolik David?

14. Vyřeš úlohy Matce je 48 roků, synovi 18let. A) Před kolika lety byla matka čtyřikrát starší než syn? B) Před kolika lety byla matka třikrát starší než syn? C) Za kolik let bude matka dvakrát starší než syn?

ŘEŠENÍ Součtové trojúhelníky 20.(x-y) B a) x2 + 6xyz + 9y2z2 b) 4b2 – 8ab + 4a2 c) 25 – 10x + x2 5. a) (2a + 3)2 = 4a2 + 12a + 9 b) (2x - 4)2 = 4x2 - 16x + 16 a) –(b + y)2 b) 5.(a + b)2 a) (b – 1) . ( b + 1) b) (9z – 6y) . (9z + 6y) c) 1 10 −𝑎 ∙ 1 10 +𝑎 a) x(4 – x2) b) (x + 1) . (2a – b) c) (2u + v) . (6v + 1) x + 4 2x + 2 7 – 3x 9 - x 3x + 6 2x + 13 2 - x 3x + 7 X - 3 4x + 4 2x + 9 6x + 13

ŘEŠENÍ 51 a 17 x = 3 y = 30 a) s = 1 b) a = 6 c) 0b = 3 nemá řešení 12. 17 13. Jarda 52 a David 34 14. a) před 8lety b) před 3 roky c) za 12 let