Technologie interaktivní tabule

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústav distančního vzdělávání OPF SU Karviná
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Interaktivní tabule Je to velká interaktivní plocha, ke které je připojen počítač a data-video projektor. Kombinuje výhody běžné popisovatelné tabule a.
HW – Kabely a konektory Název školy
1IT PVY Klasifikace programového vybavení Ing. Jiří Šilhán.
Prezentační prostředky Pavel Dvořák Úspěch prezentace nespočívá jen  v dobře připraveném obsahu,  ve skvělých řečnických obratech řečníka, ale do značné.
koncepce rozvoje IT učeben ve škole
Hard-disk JAK SE DNES POUŽÍVÁ Andreas Tatka 7.A
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
INFORMATIKA 9 Zálohování dat III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Dotykové displeje Petr Zeman.
Monitor Monitor je nejběžnější výstupní zařízení, s výjimkou speciálních aplikací jej má každé PC. Monitory lze rozdělit podle zobrazených barev Monochromatické.
Co je interaktivní tabule?
Operační systémy.
Využití interaktivní tabule ve výuce Projekt „Modernizace výuky pomocí ICT s ohledem na žáky se SVP“
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení
Referát č. 3 Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení (principy fungování, digitální záznam informací, propojení počítače s dalšími (digitálními)
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Operační systém (OS) ICT Informační a komunikační technologie.
HARDWARE II Periferie.
Hlasovací systém SMART Response
Co je interaktivní tabule?
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
Magnetické materiály: 1. Magneticky tvrdé:
INTERAKTIVNÍ TABULE.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.18 PowerPoint - Zásady pro zpracování počítačové prezentace Anotace: Žák se seznámí se zásadami zpracování počítačové prezentace.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Základní pojmy a části počítače Data (informace) se v počítači ukládají v pojmenovaných celcích, které se nazývají soubory. Soubory jsou dvou druhů: Programy.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
INFORMATIKA 9 Karty III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Monitor CRT Monitor LCD Monitor
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Projekt FRVŠ 2273 Hana Andrášová. Vybavení učebny PC pro studenty a učitele – umožňují práci i v náročných grafických programech.
Vyučovací formy-výuka v bloku
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
MGR. Rostislav Harenčák Interaktivní tabule přinášejí do výuky díky své dostupnosti moderní didaktickou pomůcku, která může efektivněji zapojit.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT1 Vytvořeno:2. 7.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Projektor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/12 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
INFORMATIKA 6.ročník SESTAVA POČÍTAČE. PC – Personal Computer = Osobní počítač Počítač je zařízení, které slouží na uchování a zpracování informací. Pracuje.
Informatika – Prezentace informací. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Simona Korbová, 1.L. Seznámení s počítačem Současný počítač je elektronický a skládá se z hardwaru, který představuje fyzické části počítače (mikroprocesor,
Informační a komunikační technologie 5. Co je to počítač, jeho využití Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Informační a komunikační technologie 11. WIN - pracovní plocha Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MIKROFON, DATAPROJEKTOR, INTERAKTIVNÍ TABULE, USB DISKY
Prezentace informací.
PC Vstupní periferie.
Záznamová media Vaníčková Zdeňka 1.L.
Inf Prezentace informací
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Elektrické měřící přístroje
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SOFTWARE II Aplikační software.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mikrofon, dataprojektor, interaktivní tabule, usb disky
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Transkript prezentace:

Technologie interaktivní tabule Podporuje komunikaci, vzájemnou spolupráci a hledání nových řešení.

Princip interaktivní tabule Technologie interaktivní tabule v sobě zahrnuje všechny dosavadní možnosti názorné výuky, doplňuje je však o důležitý prvek interaktivity ► (Prvek, který učiteli i žákovi umožňuje do názorné výuky aktivně vstupovat, ovlivňovat ji a přizpůsobovat aktuálním potřebám sebe samého i celé třídy).

Základní prvky interaktivní tabule

1) Interaktivní tabule - aktivní plocha, na kterou je datovým projektorem promítán obraz. Zdroj obrazového signálu >VHS nebo DVD přehrávač nebo rekordér, vnitřní televizní okruh, grafická karta počítače atd. - při použití počítače , jako zdroje obrazového signálu tak pohyb prstem nebo perem po ploše interaktivní tabule připomíná a vlastně i nahrazuje pohyb počítačovou myší. - interaktivní tabuli lze také používat k hromadné a interaktivní práci s internetem. 2) Datový projektor - zobrazení (promítnutí) obrazových dat vzniklých interakcí počítače, příslušného softwaru a uživatele u tabule nebo u počítače na plochu 3) Počítač (pracovní stanice) - samotný výukový software, který je prezentován (například malá násobilka, anglická slovíčka a podobně), a ovládací software interaktivní tabule > zajišťuje propojení grafických dat z výukového softwaru s daty přicházejícími z interaktivní tabule,zpracované vstupy > digitální data>datový projektor).

Technická řešení interaktivní tabule Elektromagnetické interaktivní tabule – využívá schopnosti permanentního magnetu uloženého v pouzdře připomínající pero> narušuje elektromagnetické pole generované vlastní tabulí. Samotná interaktivní tabule připomíná pohledem i povrchem běžnou bílou ocelovou nebo keramickou tabuli. Výhody Nevýhody Robustní konstrukce Magnetické pero Odolný Povrch Magnet. pero- vyžaduje cvik Povrch je fero- magnetický (magnet.) Větší hmotnost

2. Dotykové interaktivní tabule  Odporové - Základem takovéto tabule jsou 2 fólie (membrány) pokovené obvykle materiálem ITO s vhodnou separací, kterou může být buď třetí průhledná polovodičová fólie nebo vzduchová vrstva. Při stlačení vznikne kontakt mezi oběma vodivými vrstvami a z poměrů elektrických odporů měřených od rohů nebo od okrajů tabule vypočte její elektronika souřadnice bodu (místa), kde ke kontaktu došlo, neboli místa, které uživatel stlačil. Pro aktivaci bodu na tabuli je tedy třeba určitý, ale nijak velký tlak.

 Ultrazvukové – využívají povrchovou ultrazvukovou vlnou, která se šíří po čirém skle. Když se uživatel prstem nebo jiným měkkým materiálem dotkne skla, vlny jsou absorbovány a dotek je elektronikou detektován v daném bodě. Protože panel je celý ze skla a nejsou zde žádné vrstvy, které by mohly trpět opotřebením, má tato technologie vysokou trvanlivost a také velmi dobrou světelnou propustnost.  Kapacitní - Kapacitní dotykové tabule většinou mají jednu ITO vrstvu nanesenou na k uživateli odvrácené straně fólie (nebo i skla) > elektronika měří poměr vysokofrekvenčních proudů tekoucích z rohů nebo okrajů tabule přes odporovou vrstvu do země. Spojnicí mezi tabulí a zemí je pak prst uživatele.

Výhody Nevýhody K ovládají postačuje holý prst, zavřený fix atd. Náchylné na poškození Intuitivní práce, není třeba cviku Povrch je pružný Menší hmotnost Povrch není feromagnetický

Výběr umístění tabule - třídy Celých 56% respondentů odpovědělo, že by první interaktivní tabuli na své škole pravděpodobně umístili do učebny informatiky!

Umístění první interaktivní tabule do učebny informatiky není vhodné hned z několika hlavních důvodů: nejméně frekventovaná učebna, pravidelně využívána jen omezeným okruhem pedagogů. nedostatek prostoru na pracovních místech žáků, nevhodnost školního nábytek pro běžnou výuku, nedostatek místa pro ostatní pomůcky. reálná časová využitelnost interaktivní tabule ve vyučovací jednotce (hodině) zdaleka nedosahuje 100%. softwarové vybavení dodávané s interaktivními tabulemi není určeno pro výuku informatiky. limitujícím faktorem rozhodnutí umístit první interaktivní tabuli do učebny informatiky bude i soustředění informačních technologií na jedno místo.

Finanční náročnost Celkem 165.000,- Kč Položka Orientační cena Orientační náklady na pořízení sestavy interaktivní tabule Položka Orientační cena Interaktivní tabule, úhl. 200 cm, vč. softwaru 75.000,- Kč Dálkové ovládání interakt. tabule 3.000,- Kč Dataprojektor LCD 45.000,- Kč Pracovní stanice vč. základního softwaru 22.000,- Kč Ozvučení 8.000,-Kč. Stropní montáž pro projektor 2.000,- Kč Montážní, revizní a ostatní práce 10.000,- Kč Celkem 165.000,- Kč

Další systémy podpory vzdělávání Jazykové laboratoře Hlasovací systémy

Jazykové laboratoře Moderní jazykové laboratoře již lze považovat za plně interaktivní systém výuky jazyků. Vhodnou formou nabízejí propojení komunikace žák – učitel – zvukový záznam a zároveň spolupráci s počítačovým vybavením učebny. Takováto výuka je opravdu intenzivní, studenti se musí na hodinu připravit, během ní se pak soustředit a věnovat se tématu. Laboratoř totiž umožňuje vyučujícímu diskrétní odposlech studenta či konverzujícího páru, pokud si povídají česky nebo na jiné téma, může hned zasáhnout.

Hlasovací systémy umožňuje dosáhnout všech cílů efektivní skupinové komunikace a to spolehlivě a navíc v reálném čase. Elektronický hlasovací systém může být použit jak anonymně (jednoduše shromáždit a zobrazit nerozlišené hlasy) tak jmenovitě (identifikovat každou klávesnici pro každého účastníka, přidělovat body, stanovovat individuální vyhodnocování).