Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MIKROFON, DATAPROJEKTOR, INTERAKTIVNÍ TABULE, USB DISKY

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MIKROFON, DATAPROJEKTOR, INTERAKTIVNÍ TABULE, USB DISKY"— Transkript prezentace:

1 MIKROFON, DATAPROJEKTOR, INTERAKTIVNÍ TABULE, USB DISKY
FRÝBERT JAKUB

2 MIKROFON Mikrofon je zařízení pro přeměnu akustického (zvukového) signálu na signál elektrický.

3 PRINCIPY MIKROFONŮ Kondenzátorový - Pracuje tak, že akustické kmity rozechvívají membránu, která je jednou z elektrod kondenzátoru, připojeného do elektrického obvodu. Elektretový -  je typem kondenzátorového mikrofonu, u něhož je elektrické pole, nezbytné pro funkci, vytvářeno elektretem, tedy nevodivou hmotou, která je permanentně elektricky nabitá Dynamický - jsou méně citlivé než kondenzátorové mikrofony, lépe proto zpracují například hlasitý zpěv při živých vystoupeních, ozvučení veřejných shromáždění apod.

4 Páskový - Vzhledem k jeho mechanické konstrukci je náchylný k mechanickému poškození a je proto používán výhradně ve studiových podmínkách. Vzhledem k velmi malému napětí bývá obvykle vybaven převodním transformátorem. Uhlíkový - byl prvním prakticky použitelným mikrofonem, hojně se využíval do 30. – 40. let  Piezoelektrický - Tyto mikrofony však nikdy nebyly příliš kvalitní. Používaly se převážně v systémech veřejného ozvučení a i tam se od jejich užívání záhy upustilo s nástupem dynamického mikrofonu.

5 VLASTNOSTI V závislosti na velikosti a konstrukci pouzdra mikrofonu může tento přijímat zvuk z různých směrů v různé intenzitě. Konstruktéři mikrofony záměrně navrhují s různými charakteristikami v závislosti na předpokládaném použití. Všesměrová - přijímá zvuk stejně kvalitně ze všech stran Kardioidní -  potlačuje příjem zvuku „zezadu“ mikrofonu. Hyperkardioidní -  je více směrová Osmičková - přijímá zvuk pouze zepředu a zezadu, nikoliv však ze stran Úzce směrová - má výrazně oslaben příjem zvuku zezadu

6 KULOVÁ KARDIOIDNÍ HYPERKARDIOIDNÍ OSMIČKOVÁ ÚZCE SMĚROVÁ

7 DATAPROJEKTOR je zařízení umožňující zprostředkovat prezentaci všem přítomným tím, že obraz, jehož zdrojem může být osobní počítač, notebook, přehrávač DVD a jiná videozařízení, projektuje (promítá) na plátno či zeď.

8 DĚLENÍ PODLE VÝROBNÍ TECHNOLOGIE
DLP – Srdcem DLP projektorů je jeden nebo více čipů na kterých jsou upevněná zrcátka. Nevýhodou DLP projektorů je duhový efekt LED - Projektory jsou vlastně DLP projektory, ve kterých je lampa nahrazena LED diodami. Největšími výhodami této technologie je nízká spotřeba, absence lampy a především malé rozměry.

9 LCD - projektory pracují na odlišném principu než DLP
LCD -  projektory pracují na odlišném principu než DLP. Srdcem LCD projektorů jsou tzv. dichroická zrcadla a LCD panely. Pro zobrazení se využívá tekutých krystalů a jedná se o transmisní technologii. LCD projektory mají několik nevýhod. Jako první to je stárnutí a vypalování LCD displejů. S přibývajícím počtem vysvícených hodin klesá kvalita zobrazení. Dále je tu náchylnost na prašné prostředí.  Výhodou LCD projektorů je v průměru nižší hlučnost, mají ostrý a jasný obraz a netrpí duhovým efektem.

10 CRT

11 LCoS - je poměrně nová technologie projektorů
LCoS -  je poměrně nová technologie projektorů. Cenově jsou LCoS projektory zatím pro většinovou populaci nedostupné. Výhodou LCoS projektoru je vysoké rozlišení, disponuje vynikajícím barevným podáním, vysokým kontrastem a nemá duhový efekt. Nevýhodou je především vysoká cena.

12 CRT - projektorů jsou tři projekční obrazovky principiálně podobné těm v běžných televizních přijímačích či počítačových monitorech. Každá z nich promítá v jedné ze základních barev (červené, modré a zelené) a výsledný obraz je potom složen na projekční ploše. Tato technika patří k nejstarším a používá se dnes pouze výjimečně, a to u pevných instalací. Výhody - Výborná kvalita reprodukce barev, vysoké rozlišení i kontrast, spolehlivost, dlouhodobý provoz. Nevýhody - Omezená oblast použití, větší rozměry a hmotnost.

13 PARAMETRY DATAPROJEKTORŮ
Rozlišení – V současnosti patří mezi nejběžnější rozlišení HD ready (1280 x 720) nebo Full HD (1920x1080) Světelný výkon – čím je vyšší, tím je promítaný obraz jemnější a kvalitnější Kontrast – poměr nejsvětlejšího a nejtmavšího bodu. Rozměry a hmotnost Životnost lampy – pohybuje se mezi 2000 – 6000 hodin Rozhraní – konektory pro připojení zdrojů: DVI, LAN, WI-FI, HDMI Funkce a doplňky – většina projektorů má dnes dálkové ovládání Projekční vzdálenost – v domácích podmínkách se pohybuje kolem m, obecně výrobce uvádí 1 – 12 m. Tato vzdálenost ovlivňuje výslednou úhlopříčku.

14 INTERAKTIVNÍ TABULE Je velká interaktivní plocha, ke které je připojen počítač a datový projektor, případně jde o velkoplošnou obrazovku (LCD, LED, plasma) s dotykovým senzorem. Projektor promítá obraz z počítače na povrch tabule a přes ni můžeme prstem, speciálními fixy nebo dalšími nástroji ovládat počítač nebo pracovat přímo s interaktivní tabulí. Tabule je většinou připevněna přímo na stěnu, nebo může být na stojánku.

15 Interaktivní tabule může být připojena k počítači buď přes rozhraní jako jsou USB a sériový port nebo bezdrátově přes Bluetooth. Obvykle se ovladačem zařízení instaluje do připojeného počítače. Ovladač tabule se zavádí po startu počítače automaticky a interaktivní tabule začne s počítačem komunikovat. Ovladač převádí data o pozici kurzoru a akcích provedených nástroji či prstem na tabuli na signály, které zastupují kliknutí a pohyb myši nebo tabletu. Toho je podle druhu interaktivní tabule dosaženo buď povrchem citlivým na dotek, nebo systémem určujícím pozici za pomoci optického snímání.

16 DRUHY SNÍMÁNÍ Měření odporu - Dvě elektricky vodivé plochy jsou odděleny malou vzduchovou mezerou. Při dotyku se obě plochy spojí a odstraněním vzduchové mezery dojde k uzavření elektrického obvodu. Elektromagnetická - jsou magnetické senzory, které vysílají signál a posílají jej do počítače, pouze pokud je vyslaný signál aktivovaný stylusem. Tato technologie umožňuje uživateli přímý kontakt s plochou interaktivní tabule a obvykle umožňuje využití všech funkcí běžných pro počítačovou myš.

17 Kapacitní - Funguje téměř na stejném principu jako elektromagnetická, tento typ snímače pohybu je založen na síti vodičů, které jsou umístěny za tabulí. V tomto případě ale dochází k ovlivnění elektrického pole i pouhým prstem uživatele. Laserová - Laserové vysílače a snímače jsou umístěny v obou horních rozích tabule. Laserové paprsky jsou za pomoci natáčení zrcátek promítány před celou plochu tabule, podobně jako maják natáčí svůj paprsek na moře.   U této technologie je tvrdý (obvykle keramický nebo ocelový) povrch, který má nejdelší životnost a nejsnáze se čistí. 

18 Ultrazvuková - Při tlaku na povrch tabule pero či stylus vysílají ultrazvuk a zároveň infračervený paprsek. Po přijmutí signály ultrazvukovým mikrofonem a senzorem pro infračervený paprsek se změří prodleva mezi oběma signály a vypočte se poloha stylusu. Tato technologie umožňuje použití jakéhokoli povrchu tabule, ale není citlivá na tlak. Optická a infračervená - Po stisknutí povrchu prstem nebo stylusem se objekt zaměří kamerou nebo infračerveným paprskem. Software pak vypočte polohu objektu. Tato technologie umožňuje použití libovolného povrchu

19 PŘEDNÍ A ZADNÍ A KRÁTKÁ PROJEKCE
Přední - Datový projektor je umístěn před tabulí. Jedinou nevýhodou tohoto způsobu projekce je samo umístění projektoru, který je vystaven možnému mechanickému poškození a vrhá stín na tabuli. Zadní - Datový projektor je umístěn za tabulí, a proto odpadá problém vrženého stínu. Další jejich výhodou je, že nehrozí oslnění přednášejícího paprsky projektoru. Velkou nevýhodou tohoto systému je především mnohem vyšší cena a větší rozměry. Krátká - Někteří výrobci nabízejí interaktivní tabule s krátkou projekcí, u kterých je datový projektor mnohem blíž povrchu tabule a promítá obraz směrem dolů pod úhlem 45 stupňů. 

20 USB DISKY je paměťové zařízení, používané převážně jako náhrada diskety. Většinou má podobu klíčenky či přívěšku a je vybaveno pamětí typu flash, která umožňuje uchování dat i při odpojení napájení. Data se do disku nahrávají přes sběrnici USB, odtud název.

21

22 POUŽITÍ Přenos osobních dat -  nejčastější způsob využití je přenos dokumentů, hudby, videa a podobně Bezpečnostní důvody - v prostředí kde by mohlo dojít k úniku soukromých dat, lze použít flashdisk jako úložiště klíče pro rozšifrování dat Systémová administrace – přenos nastavení softwaru, nahrávání firmware do základních desek, routerů atd… Bootování - některé základní desky umožňují načtení operačního systému přímo z přenosného USB zařízení. Toto řešení je také známo jako Live USB Zálohy - nepříliš vhodné, z principu NAND technologie udrží zařízení data bez připojení k napájení pouze několik desítek měsíců

23 VÝHODY A NEVÝHODY VÝHODY: Kompaktnější než jiná přenosová média
Odolnější proti fyzickému poškození Většinou vyšší kapacita než u CD nebo DVD Malá spotřeba elektrické energie NEVÝHODY: Špatná podpora u starších operačních systémů (Windows 98 a nižší nemají přímo zabudovanou podporu flash disků, je nutné ji doinstalovat) Větší kapacity mají vysokou cenu, přičemž disponují jen zlomkem kapacity stejně drahých přenosných pevných disků

24 ZDROJE https://cs.wikipedia.org/wiki/Mikrofon


Stáhnout ppt "MIKROFON, DATAPROJEKTOR, INTERAKTIVNÍ TABULE, USB DISKY"

Podobné prezentace


Reklamy Google