Počítačová podpora konstruování I 8. přednáška František Borůvka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

ZOBRAZOVÁNÍ A NORMALIZACE V TECHNICKÉ DOKUMENTACI
MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Počítačová podpora konstruování I 1. přednáška František Borůvka.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Počítačová podpora konstruování I 10. přednáška František Borůvka.
Počítačová podpora konstruování I 5. přednáška František Borůvka.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Kovoprog – geometrické prvky, modifikace a kontury frézování
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Modelování v AUTOCADU Křivky v prostoru, modelování z těles a povrchů,
Počítačová podpora konstruování I přednáška
Technická mechanika 8.přednáška Obecný rovinný pohyb Rozklad pohybu.
Počítačová podpora konstruování I 11. přednáška
obecný rovinný pohyb tělesa analytické řešení pólová konstrukce
nerozvinutelné (zborcené) Zborcený rotační hyperboloid.
Zářezová metoda Kolmé průměty objektu  Axonometrie objektu
Rovinné útvary.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
1 Mechanika s Inventorem 4. Prostředí aplikace Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty.
Počítačová podpora konstruování I 4. přednáška František Borůvka.
Počítačová podpora konstruování I 6. přednáška František Borůvka.
Plochy - vytvoření, rozdělení, tečná rovina a normála.
Frenetův trojhran křivky
Počítačová podpora konstruování I 3. přednáška František Borůvka.
Základy práce s programem
Malování.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Šroubové plochy.
Počítačová podpora konstruování I 2. přednáška
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
Vektorová grafika.
MKP 1 – Podklady do cvičení
Dynamika I, 6. přednáška Obecný rovinný pohyb Obsah přednášky : obecný rovinný pohyb tělesa, analytické řešení, pólová konstrukce rozklad pohybu Doba studia.
AutoCAD Modul 3.
ProgeCAD Modifikace prvků.
Způsoby uložení grafické informace
Počítačová podpora konstruování I 7. přednáška František Borůvka.
Diferenciální geometrie křivek
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Příklad 3 Stabilita svahu 2D. Kroky k řešení úlohy Modelování geometrie Definice atributů (vlastnosti a materiál) Zavedení vlastní tíhy Generování sítě
švýcarský vektorový program pro kresbu map
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Vektorová grafika. Vektorové entity Úsečka Kružnice, elipsa, kruhový oblouk,… Složitější křivky, splajny, Bézierovy křivky, … Plochy Tělesa Modely.
ProgeCAD Základy kreslení.
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Počítačová podpora konstruování I 14. přednáška František Borůvka.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
progeCAD – základy práce s CAD
Parabola.
ProgeCAD Základy kreslení.
3D MODELOVÁNÍ - teorie „HIGH TECHNOLOGY – další vzdělávání v 3D technologii“, registrační číslo projektu CZ.1.07/3.2.10/ Ing. Jiří Bukvald.
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základy práce s programem
ProgeCAD Základy kreslení.
6. cvičení 25. března 2015.
Základy práce s programem
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Digitální učební materiál
ProgeCAD Modifikace prvků.
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
INTENZITA ELEKTRICKÉHO POLE.
Digitální učební materiál
ProgeCAD Modifikace prvků.
Transkript prezentace:

Počítačová podpora konstruování I 8. přednáška František Borůvka

Cíl přednášky Modelování pomocí ploch Základní možnosti vytváření ploch Rozšířené možnosti tvorby ploch Operace s plochami

Plochy, quilts V systému Pro/ENGINEER při vytváření a úpravách ploch se pracujete se složenými plochami (quilts). Quilty jsou určeny spojenými neobjemovými pláty. Quilt může obsahovat jedinou plochou, nebo několik ploch spojených. Vnější hrany ploch jsou zobrazeny žlutě,vnitřní fialově View > Color and Appearance Plochám lze přiřadit barvu View > Color and Appearance přičemž každá strana plochy může mít jinou barvu Lze je normálním postupem zobrazit vystínované Je možné je zhasnout v hladině nebo volbou „Hide“ ve stromě nebo pravým tlačítkem na myši Quilty lze použít pro tvorbu objemových prvků

Základní příkazy pro tvorbu ploch n n Extrude n n Revolve n n Sweep n n Blend n n Boundary Blend n n Variable Section Sweep n n Swept Blend n n Helical Sweep n n Fill n n Offset n n Copy n n Fillet

Základní příkazy pro tvorbu ploch n n Plochy vytvořené jako Sweep (sweep nebo variable section sweep) mohou být vytvořeny pomocí hrany nebo pomocné křivky jiné plochy. Pro volbu takové hrany nebo pomocné křivky máte v nabídce SRFS JOIN následující volby: u Join—spojí plochu s existujícím quiltem. u No Join— vytvoří plochu nepřipojenou (unattached) k existujícímu quiltu. u Atribut Join/No Join lze předefinovat pomocí volby Edit u Atribut Join/No Join lze předefinovat pomocí volby Edit. n n Plochy vytvořené pomocí Extrude, Revolve, Sweep nebo Blend, mohou mít uzavřené nebo otevřené konce vytvořené plochy u Pro vytvoření prvku bez uzavřených konců je nutno v liště Options vymazat check box Capped Ends. Například, kolmým protažením kružnice vznikne válcová plocha s otevřenými konci, které se zobrazí jako bílé hrany. u Pro vytvoření prvku s uzavřenými konci je pole check box Capped Ends zašktnuté. Například, kolmým protažením kružnice vznikne uzavřená válcová plocha. Pro tuto volbu musí být skica uzavřená.

Základní příkazy pro tvorbu ploch n n Extrude u vytvoří quilt protažením naskicovaného profilu do určené hloubky ve směru kolmém ke skicovací rovině u Při použití volby Up To Surface musí být nové quilty protaženy až po rovinnou stěnu/pomocnou rovinu, která musí být rovnoběžná se skicovací rovinou u Nové plochy musí mít uzavřenou skicu pokud jsou nakresleny jako uzavřené n n Revolve u vytvoří quilt vytvořený rotací naskicovaného profilu o určený úhel okolo naskicované osy n n Sweep u vytvoří quilty tažením naskicovaného profilu podél zadané trajektorie. Trajektorie může být naskicována nebo může být použita pomocná křivka. n n Blend u vytvoří hladké quilty spojující jednotlivé naskicované profily. Parallel blendy mohou být jen typu Blind nebo Trough Until k ploče nebo rovině rovnoběžné se skicovací rovinou. Lze vytvářet také Rotational nebo General blendy nebo blendy From File

Základní příkazy pro tvorbu ploch n vytvoří quilt pomocí geometrie variable section sweep n Variable Section Sweep - vytvoří quilt pomocí geometrie variable section sweep n vytvoří quilt pomocí geometrie swept blend n Swept Blend - vytvoří quilt pomocí geometrie swept blend n vytvoří quilt pomocí geometrie helical sweep n Helical Sweep - vytvoří quilt pomocí geometrie helical sweep n vytvoří rovinný quilt naskicováním hranic n Fill - vytvoří rovinný quilt naskicováním hranic n vytvoří quilt pomocí hranic v jednom nebo dvou směrech n Boundary Blend - vytvoří quilt pomocí hranic v jednom nebo dvou směrech n vytvoří quilt odsazením od quiltu nebo plochy. n Offset - vytvoří quilt odsazením od quiltu nebo plochy. n vytvoří quilt zkopírováním existujících ploch nebo quiltů. Určete metodu výběru a vyberte plochy pro zkopírování. Plocha bude vytvořena přímo na povrchu vybraných ploch. n Copy - vytvoří quilt zkopírováním existujících ploch nebo quiltů. Určete metodu výběru a vyberte plochy pro zkopírování. Plocha bude vytvořena přímo na povrchu vybraných ploch. n vytvoří nové quilty pomocí geometrie zaoblení surface-to surface mezi plochami tělesa nebo složenými plochami n Fillet (Round) - vytvoří nové quilty pomocí geometrie zaoblení surface-to surface mezi plochami tělesa nebo složenými plochami

Boundary Blend n n Vytvoří quilt pomocí hranic příp dalších referenčních entit v jednom nebo dvou směrech n n První a poslední entita v každém směru určuje hranici plochy n n Jako referenční entity mohou být použity křivky, hrany součástí, pomocné body a konce křivek nebo hran n n Referenční entity musí být vybírány v odpovídajícím pořadí n n Pro plochu definovanou dvěma směry, musí hranice tvořit uzavřenou smyčku n n Pro hranice lze definovat hraniční podmínky u Free - nejsou definovány žádné hraniční podmínky u Normal - plocha bude podél hranice kolmá k vybrané ploše u Tangent - plocha bude podél hranice tečná k vybrané ploše u Crvtr Cont – plocha bude mít podél hranice spojitou křivost n n Tvar plochy lze ovládat pomocí řídících bodů

Složitější plochy nvytvoří kuželosečkové quilty pomocí více jak čtyř hranic n Conic Surface and N-sided Patch - vytvoří kuželosečkové quilty pomocí více jak čtyř hranic nvytvoří pomocí skici quilt jako blend, který je tečný k plochám n Blend Section To Surfaces - vytvoří pomocí skici quilt jako blend, který je tečný k plochám nvytvoří quilt jako blend z plochy tečně k plochám n Blend Between Surfaces - vytvoří quilt jako blend z plochy tečně k plochám nvytvoří blend plochu ze souboru n Blend From File - vytvoří blend plochu ze souboru nvytvoří quilt jako blend z hrany nebo křivky tečně k plochám n Blend Tangent to Surfaces - vytvoří quilt jako blend z hrany nebo křivky tečně k plochám nvytvoří plochu dynamickým ovládáním n Surface Free Form - vytvoří plochu dynamickým ovládáním nořeže plochu zaoblením flat plochou n Vertex Round - ořeže plochu zaoblením flat plochou nořeže quilt pomocí obrysových křivek n Silhouette Trim - ořeže quilt pomocí obrysových křivek nvytvoří flatten quilt n Flatten Quilt - vytvoří flatten quilt

Conic Surface and N-sided Patch Lze vytvořit tři typy ploch n n Conic Srfacee - vytvoří kuželosečkové quilty pomocí dvou hraničních křivek a jedné kontrolní křivky.Kontrolní křivka může u Přímo ležet ve vytvořené ploše u Je průsečíkem tečen plochy n n Approx Blend - vytvoří aproximovanou plochu definovanou počtem dělení na hranicích n n N-Sided Surf – vytvoří ploch definovanou více než čtyřmi hraničními křivkami