Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Jak se přiblížit k dětem psychologické poznatky ve výchově.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
PROBLÉMY MENŠINOVÝCH SKUPIN I
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Potřeby Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov10 Autor Mgr. et.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Vymezení a pojetí sociální práce
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková.
ZÁKLADY OŠETŘOVÁNÍ Potřeby člověka.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
Potřeby.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_15.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Martin Zeman David Strnad. Narozen 1. dubna 1908 Brooklyn, New York 1. dubna1908Brooklyn New York Zemřel 8. června června1970 (ve věku 62 let)
Humanistický proud v psychologii
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
KATEGORIZACE HODNOT Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
Syndrom špatného zacházení
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství PSYCHOSOMATIKA Psychosociální vlivy působící na vznik infarktu myokardu.
Domácí péče Home care.
Bakalářské studium 158 Péče o základní potřeby
Duševní zdraví a psychohygiena
Koncepce ošetřovatelství
Koncepce ošetřovatelství
Pracovní spokojenost všeobecných sester ve světle Herzbergovy teorie
Frederick Irving Herzberg
Jana Heřmanová Ústav ošetřovatelství
Model transkulturní péče
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Model fungujícího zdraví
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
RISKUJ PSYCHOLOGIE.
Management - Motivování
Modely mentální retardace
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Domácí ošetřovatelská péče. Domácí ošetřovatelskou péčí je zdravotní péče poskytovaná pacientům v jejich sociálním prostředí. Na základě doporučení: 
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
SOUČASNÁ RODINA A MOŽNOSTI HODNOCENÍ SITUACE PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Sociální práce s rodinou 1.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Porodní praxe u nás a v zahraničí Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR Praha Ivana Königsmarková, prezidentka UNIPA.
Humanistická psychologie
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SOS dětské vesničky.
Frustrace, deprivace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
Základní terminologie sociální politiky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Jana Chrásková, Ivana Lamková
škola podporující zdraví
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství

Moderní ošetřovatelství Známe potřeby dětí?

Koncepce ošetřovatelství Hlavní cíl: komplexní a systematické uspokojování potřeb jedince s respektováním jeho individuality, udržení či navrácení zdraví, zmírnění fyzické, ale i psychické bolesti v průběhu umírání.

Klasifikace potřeb Abraham Maslow (1908 – 1970) Hierarchické uspořádání potřeb Sebeaktualizace Potřeby úcty Potřeby lásky a sounáležitosti Potřeby jistoty a bezpečí Fyziologické potřeby D – potřeby (nedostatkové – deficientní) B – potřeby (růstové – metapotřeby)

PhDr. Helena Chloubová Dům životních potřeb

Potřeby modifikované R. Kalishem

Základní potřeby Souvisí: S adaptací novorozence Nezralostí jednotlivých systémů Závislosti na dospělé osobě Poskytování rodičovské péče Přijímání rodičovské péče

Nižší psychosociální potřeby Potřeba jistoty a bezpečí Potřeba zdraví Potřeba soběstačnosti Potřeba informací a podnětů Potřeba struktury a řádu

Vyšší psychosociální potřeby Potřeba lásky Potřeba sounáležitost Potřeba uznání a ocenění Potřeba vztahu Potřeba sebeúcty Potřeba seberealizace

Seberealizace dítěte Za předpokladu: Uspokojování základní a psychické potřeby dítěte Kvalitně stimulovat CNS vhodnými podněty Potřeba životní jistoty vede k poznávání světa Potřeba pozitivní identity vlastního JÁ Potřeba otevřené budoucnosti Zdeněk Matějček

Použitá literatura Věstník MZ ČR č.9 – září 2004 Drapela, V. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál, 1997 Chloubová, H. Psychosociální potřeby nemocných. Osobní rádce zdravotní sestry. 2004. č.1- 4/15.2.2 Henleyová, K. Citlivé vyučování. Příbram: Samuel, 2000. Bacus, A. První rok vašeho dítěte. Praha: Portál, 2005 Matějček, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1994