Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
Advertisements

Strategie CŽU ČR a její implementace
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
NÚV a jeho priority v oblasti celoživotního učení
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Mgr. Josef Slovák člen Rady Zlínského kraje pro oblast školství, mládeže a sportu Celoživotní učení – Kroměříž 2010 Systémové aktivity Zlínského kraje.
STRATEGIE CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ (CŽU) Zpracoval: PhDr. Pavel Beňo Tel.: n
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Role projektu „Klíče pro život“ v podpoře práce s dětmi a mládeží.
Vzdělávací projekty pro města a obce Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 7. prosince 2006.
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Organizační struktura
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
GRANTOVÉ PROJEKTY VĚCNĚ Leoš Křeček Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Celoživotní vzdělávání. Význam a cíle celoživotního vzdělávání Zvýraznila vysoká strukturální nezaměstnanost (zejména nízkokvalifikovaných lidí) Demografický.
Celoživotní vzdělávání
Celoživotní vzdělávání
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna Rekvalifikace a dílčí kvalifikace ; Monika Pokorná.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE 7. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU
Problémy a perspektivy středního školství
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Implementace Strategie celoživotního učení ČR
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Organizační struktura
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
Mgr. Jana Malá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT

v ideálním je pojetí považováno za nepřetržitý proces, ve skutečnosti jde spíše o neustálou připravenost člověka učit se než o neustálé studium počáteční vzdělávání (základní, střední, terciální) další vzdělávání (formální vzdělávání, neformální vzdělávání, informální učení)

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Praha 2007

Poskytnout všem skupinám populace v průběhu celého života příležitosti k získávání a uznávání kvalifikací použitelných na trhu práce a ke zdokonalování klíčových kompetencí potřebných pro uplatnění v pracovním, občanském i osobním životě. CZU se proto soustřeďuje na podporu: a| osobního rozvoje b| sociální soudržnosti a aktivního občanství c| zaměstnatelnosti

1. Uznávání, prostupnost 2. Rovný přístup 3. Funkční gramotnost 4. Sociální partnerství 5. Stimulace poptávky 6. Kvalita 7. Poradenství

1. Uznávání, prostupnost -reálné naplňování zákona o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzděláván (UNIV 2) -školy jako centra celoživotního učení -propojování počátečního a dalšího vzdělávání -vytváření modulárního systému postaveném na dílčích a úplných kvalifikacích

2. Rovnost příležitostí -dostupnost k příležitostem dalšího vzdělávání (rozšíření a rozmanitost v celém spektru celoživotního učení) -vzdělávání „pod jednou střechou“ -podpora inkluzívních škol -podpora vzdělávání znevýhodněných skupin populace -šanci představuje vzdělávání zaměstnanců malých a středních podniků

3. Rozvoj funkční gramotnosti -důsledné prosazování kurikulární reformy -rozvoj klíčových kompetencí dospělých (metodologické kompetence - řešení problémů, používání informačních a komunikačních technologií, komunikativní kompetence, cizí jazyky, písemné a ústní vyjadřování, osobnostní kompetence, kritické myšlení, schopnost týmové práce, schopnost učit se, sebeřízení, sebekontrola, environmentální kompetence, schopnost reagovat na výzvy a hrozby, které přicházejí finanční gramotnost) -vzdělávání učitelů v inovativních pedagogických přístupech

4. Sociální partnerství -soulad nabídky vzdělávacích příležitostí s potřebami -zastřešující role Krajské rady pro rozvoj lidských zdrojů -partnerství škol a podniků -partnerství škol a nevládních a neziskových organizací -systém včasné identifikace a předvídání kvalifikačních potřeb

5. Stimulace poptávky po celoživotním učení -podpora sociálně slabších žáků a studentů -kombinace výuky ve třídě s výukou na pracovišti (OPVK, Opatření 1.5 EU peníze středním školám, šablony 5/I, 5/III) -prevence předčasných odchodů ze vzdělávání

6. Kvalita vzdělávacích příležitostí -kontrola kvality poskytovatelů, vzdělávacích programů a vzdělavatelů -monitorování celého systému dalšího vzdělávání na úrovni kraje -Sebehodnocení, důsledné používání na úrovni škol a jiných poskytovatelů vzdělávání

7. Rozvoj informačních poradenských služeb -propojení poradenských a vzdělávacích činností ve školách -rozvoj poradenských a informačních služeb o vzdělávání a zaměstnání pro dospělé dostupný pro všechny -podpora službami s využitím moderních technologií -kvalitní příprava kvalifikovaných kariérových poradců na školách

O co usiluje projekt UNIV 2 KRAJE Projekt se snaží zvýšit zapojení středních odborných škol do poskytování dalšího vzdělávání, a tak přispět k řešení jejich obtížné situace v době populačního poklesu, zároveň podpořit účast dospělých na dalším vzdělávání…

Eva Bartoňová MŠMT ČR