Úvod Rozpouštědla Lepidla Sklo, smalt Keramika Kámen Kosti, kůže Textil Měď a její slitiny Cín a olovo Stříbro, zlato Železo, ocel, litina Sylabus předmětu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OCHRANA EXPONÁTŮ V MUZEÍCH A GALERIÍCH
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
Úvod do předmětu Technologie
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Výzkumný úkol.  Litomyšl je nádherné město ve kterém se narodil Bedřich Smetana, nějaký čas zde i pobývala Božena Němcová a Alois Jirásek  V Litomyšli.
Půdy jsou všude kolem nás.
Předmět studia chemie, historie
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Kovy Mgr. Helena Roubalová
Ohrožování základních složek biosféry
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu:
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základy chemických technologií 2009
Jak si vyrobit magnet? (Učebnice strana 55 – 56)
Strojírenství Strojírenská technologie Výroba spékaných výrobků (ST30)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Stříbro.
KOBALT.
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
Působení ekologických faktorů. Světlo Intenzita světla – fotosyntéza a limitní faktor výskytu Délka působení – biologické rytmy Směr dopadu – orientace.
Vodík IzotopHDT 99,844 %0,0156 % atomová hmotnost1, , , jaderná stabilitastabilní T 1/2 =12,35 let teplota tání °C-259, ,65-252,53.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
9. OTVOROVÉ VÝPLNĚ I. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Ch_021_Koroze Ch_021_Chemické reakce_Koroze Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
ŽÍHÁNÍ Je způsob tepelného zpracování. Podle teploty žíhání rozlišujeme žíhání na : a. S překrystalizací – nad 727°C. b. Bez překrystalizace.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 28 Anotace.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Chemické vlastnosti vod Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu chemické vlastnosti vod Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
,, opravy oprav “ Restaurování starých tisků
Materiály a technologie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Sylabus předmětu Úvod Rozpouštědla Lepidla Sklo, smalt Keramika Kámen
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Keramika.
Zdeněk Dostálek, Jan Janás, Jan Michálek, Miroslav Smetka
Název prezentace (DUMu): Organismy a prostředí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Výroba ochranných obalů/krabic v roce 2017 Petra Vávrová, Dana Hřebecká Odbor ochrany knihovních fondů Národní knihovna České republiky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
1. Historické a kulturní památky, muzejní exponáty, jejich stárnutí a restaurování Památky historické nebo kulturní povahy (dále jen sbírkové předměty)
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
1. Historické a kulturní památky, muzejní exponáty, jejich stárnutí a restaurování Památky historické nebo kulturní povahy (dále jen sbírkové předměty)
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Vývoj a historie chemie
Transkript prezentace:

Úvod Rozpouštědla Lepidla Sklo, smalt Keramika Kámen Kosti, kůže Textil Měď a její slitiny Cín a olovo Stříbro, zlato Železo, ocel, litina Sylabus předmětu

Stárnutí a restaurování historických a kulturních památek a muzejních exponátů

památky historické nebo kulturní povahy (dále jen sbírkové předměty) mohou být vytvořeny prakticky z libovolných obyčejných i vzácných materiálů pro všechny sbírkové předměty je typické, že materiály, ze kterých jsou zhotoveny, jsou více nebo méně narušeny nebo změněny tyto změny materiálů, které je možno nazvat "stárnutím", jsou dány jednak vlastnostmi samotného materiálu (rekrystalizace skla, pomalá polymerace některých přírodních materiálů) a jednak působením vnějších vlivů (kolísání teploty a vlhkosti, větrná eroze, stárnutí účinkem světla) Stárnutí a restaurování historických a kulturních památek a muzejních exponátů

v posledních desetiletích se projevuje na všech materiálových objektech, tedy i na historických a kulturních památkách, změna ekologických podmínek (složení vzduchu, "kyselé deště", vibrace způsobované okolní dopravou, antropogenní působení) třebaže je proces stárnutí neodvratný a často vede k nevratným změnám, je možné ho zpomalit, ne-li dokonce zastavit to poslední je základním úkolem restaurátorů a konzervátorů Stárnutí a restaurování historických a kulturních památek a muzejních exponátů

je důležité zachovat nejen vnější vzhled památky, ale také materiál, ze kterého je památka zhotovena záměna materiálu (zhotovení makety, apod.) vede ke ztrátě technologických zvláštností tvorby daného objektu, charakterizujících původnost a individualitu techniky, kterou použil autor díla při jeho tvorbě odvrátit působení mnohých narušujících faktorů, svázaných obecně s ekologií prostředí, je prakticky nemožné. Je proto velmi důležité provádět nejrůznější konzervátorské a restaurátorské práce neutralizující toto působení Stárnutí a restaurování historických a kulturních památek a muzejních exponátů

jde především o chemické zpevnění částečně narušených materiálů, jejich ochranu před působením slunečního záření, kyselých oxidů ve vzduchu i ve vodě, zabránit biologickému narušování objektů podstatné jsou práce na zachování celistvosti restaurovaného předmětu, tj. celkové zpevnění, spojení fragmentů do celku Stárnutí a restaurování historických a kulturních památek a muzejních exponátů

Restaurování a konzervace práce a činnosti, které se konají za účelem odvrácení dalšího poškozování, chátrání sbírkových předmětů a památek a vytvoření podmínek pro jejich dlouhodobé zachování. Restaurování ( z lat. „restauratio" – obnovení) všechny druhy prací, zaměřené jak na zachování uměleckého díla nebo architektonické památky, tak i na maximálně možné zohlednění jejího původního vzhledu Konzervování (z lat. „conservatio“ - zachování) ochrana, uchování památky, sbírkového předmětu ve stavu, ve kterém se památka dochovala s pozdějšími historickými záplatami. Konzervování se nedotýká původnosti památky a nehrozí zničením jednotlivých jejích prvků. Konzervace, restaurování, rekonstrukce

Rekonstrukce (z lat. reconstructio – přestavba, znovuobnovení) může zahrnovat i vytvoření některých zcela zničených částí památky a používá se ve zcela výjimečných případech Týká se převážně stavebních památek. Restaurování, konzervování a rekonstrukce jsou etapy jediného procesu, jehož výsledkem má být prodloužení života historické nebo kulturní památky. Konzervace, restaurování, rekonstrukce

Základní etapou konzervátorských a restaurátorských prací je materiálově - technologický průzkum konzervovaného nebo restaurovaného objektu. Zahrnuje: skladbu materiálů použitých na vytvoření památky technologii použití jednotlivých materiálů v určitých časových obdobích existence památky možnosti cílevědomého působení restaurátorů na materiál, ze kterého byla původní památka zhotovena Materiálový a technologický průzkum

Na základě předběžného zkoumání materiálů a stavu památky se rozpracuje plán konzervátorsko - restaurátorských prací, který zahrnuje: očištění památky od nečistot a pozdějších vrstev antiseptické operace zpevnění částečně narušených materiálů a další práce, které závisí na specifických vlastnostech restaurovaného objektu Materiálový a technologický průzkum

Konzervátorsko-restaurátorský proces spočívá: v umělecko-materiálové analýze ve zhodnocení předpokládaného působení restaurátora na materiály restaurovaného objektu v předpovědi jeho dalšího osudu a hranic prodloužení lhůty jeho „života“ Chemické materiály, technologie a jejich použití v restaurátorství a konzervování historických a kulturních památek jsou velmi různorodé a zahrnují všechny třídy organických a anorganických látek