BSC - Metoda Balanced Scorecard

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
7. Přednáška KM a výkonnost podniku Přínosy KM a intelektuálního kapitálu pro podnik Problémy s měřením znalostí a IK Důvody měření investice do znalostí.
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Koncepty měření a řízení výkonnosti podniku a jejich využití v praxi
2. téma: INOVACE, KVALITA A PRODUKTIVITA
Analýza peněžních toků – cash flow
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Efektivnost.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Systém managementu jakosti QMS
HDP= hrubý domácí produkt
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Prezentace: Jiří Uhman
Metody na podporu řízení investičních projektů
Analýza vlastního podniku
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
VÝKAZ ZISKU A ZTRÁTY (VZZ)
Finanční analýza.
Měření a řízení výkonnosti podniku, faktory vývoje
Strategický management
Prosperita organizace
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Období snižování nákladů Důvody proč vzdělávat a jejich zřetelnost Hynek Rais Česká pojišťovna 22. července 2004.
Plánovací proces a druhy plánování
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI.
Metody na podporu řízení investičních projektů
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Město Vídeň: Moderní přístup k řízení města Petr Zavoral ředitel SAS Institute ČR, s.r.o.
Strategický management
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
8. přednáška Value Based Management (řízení hodnoty) – propojení cílů akcionářů s cíli managementu pro maximalizaci tvorby hodnoty pro vlastníky (shareholder.
Vybrané principy a metody řízení FI
Manažerské implikace modelu Balanced Scorecard Managerial implications of the Balanced Scorecard Model Josef F. Palán.
8. přednáška Value Based Management (řízení hodnoty) – propojení cílů akcionářů s cíli managementu pro maximalizaci tvorby hodnoty pro vlastníky (shareholder.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. STRATEGICKÝ CONTROLLING
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
Finanční páka v podniku
Finanční výkazy obchodních společností
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Eva Tomášková Ukazatel EVA Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 3. přednáška.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
KEM / PEPL2 Modelování hodnoty podniku Jan Cedl 2015.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
Hodnocení vybraného podniku na základě finančních výkazů se zaměřením na ukazatel EVA Vypracovala: Bc. Ivana Kotoučková Vedoucí práce: Ing. Radka Redlichová.
Podklady pro zpracování semestrální práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Digitální učební materiál
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

BSC - Metoda Balanced Scorecard Metoda Balanced Scorecard (BSC, "systém vyvážených ukazatelů výkonnosti podniku“) je metoda, která vytváří vazbu mezi strategií a operativními činnostmi s důrazem na měření výkonu. Autory metody jsou Robert S. Kaplan a David P. Norton.

BSC - Metoda Balanced Scorecard Jde o systém sledování a managementu podniku ve čtyřech oblastech:  a) finanční hodnoty,   b) perspektiva zákazníka,   c) podnikové procesy,   d) inovace, učení se, flexibilita a růst.

BSC - Metoda Balanced Scorecard VIZE A STRATEGIE FINANACE CÍLE PODNIKOVÉ PROCESY INOVACE UČENÍ SE FLEXIBILITA RŮST ZÁKAZNÍK POŽADAVKY PERSPEKTIVA

BSC - Metoda Balanced Scorecard

BSC – zadání cvičení zvolit strategický cíl podniku Vypracovat pro sledované oblasti finanční hodnoty, perspektiva zákazníka, podnikové procesy, inovace, učení se, flexibilita a růst, přehled záměrů a cílů včetně ukazatelů (viz následující tabulky). Volitelné: Uvést příklad hybných a zpožděných ukazatelů. Vazby mezi ukazateli (viz. příklad v přednášce)

BSC - Metoda Balanced Scorecard Finance - finanční úspěch jako cíl podniku Např.: Zvýšení ekonomické přidané hodnoty- ukazatel EVA (rozdíl mezi čistým ziskem podniku a jeho kapitálovými náklady, tj. NOPAT - dlouhodobě investovaný kapitál - náklady na kapitál vyjádřené diskontní mírou) Zvýšení rentability podniku –ukazatelé ROI, ROE Zisk (NOPAT - čistý provozní zisk po zdanění) . Záměry a cíle Ukazatele Cílové hodnoty Kroky a aktivity

BSC - Metoda Balanced Scorecard Interní procesy - procesy, které musíme zlepšit, abychom uspokojili zákazníky i vlastníky (akcionáře) Např.: Zlepšení vztahu s dodavateli Odstranění neefektivních procesů Využití kapacit podniku . Záměry a cíle Ukazatele Cílové hodnoty Kroky a aktivity

BSC - Metoda Balanced Scorecard Učení se a růst – jak reagovat na změny, rozvoj podniku Např.: Optimalizace výrobních kapacit Odstranění neefektivních provozů Zlepšení spolupráce jednotlivých oddělení podniku . Záměry a cíle Ukazatele Cílové hodnoty Kroky a aktivity

BSC - Metoda Balanced Scorecard Zákazník – spokojenost zákazníků Např. Rozšíření oblasti působení firmy Získání nových zákazníků Snížení, odstranění reklamací Zvýšení jakosti prováděných prací . Záměry a cíle Ukazatele Cílové hodnoty Kroky a aktivity

BSC - Metoda Balanced Scorecard Záměrem Balanced Scorecard je ovlivňovat budoucnost podniku používáním dlouhodobých strategických cílů rozpadajících se do nižších podnikových úrovní a použitím hybných sil. Výkonnostní měřítka se dělí: na zpožděné ukazatele (lag indicator) hybné síly (driver, předstižný indikátor, lead indicator). Cílem hybných sil je informovat o změně stavu dříve, než se tato projeví ve zpožděném ukazateli.

BSC - Metoda Balanced Scorecard Příklady hybných a zpožděných ukazatelů: Perspektiva interních procesů (hybná síla) finanční perspektiva (zpožděný ukazatel) Úroveň služeb (hybná síla) spokojenost zákazníků (zpožděný ukazatel) Zvýšení tržeb (hybná síla) zvýšení zisku (NOPAT) (zpožděný ukazatel) Snížení nákladů výroby (hybná síla) Rozvíjení znalostí zaměstnanců (hybná síla) zvýšení kvality a produktivity práce (zpožděný ukazatel)