Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/
Druhy pohybů - opakování Fyzika 7. ročník Mgr. Marcela Kubátová
Zopakuj si: Podle čeho poznáme, zda se těleso pohybuje, nebo je v klidu? Může být totéž těleso v klidu a současně v pohybu?
Soňa stojí na břehu řeky. Pozoruje Mirka, který se blíží s loďkou ke břehu. Na loďku si sedne motýl. Mirek tvrdí, že motýl sedí v klidu na loďce. Soňa říká, že motýl se pohybuje ke břehu. Kdo má pravdu?
Sedíš na sáňkách sjíždějících z kopce. Urči, jsi-li v klidu, nebo pohybu a/ vzhledem ke kamarádovi, který stojí na kopci, b/ vzhledem ke stromu pod kopcem c/ vzhledem ke skluznicím sáněk.
Je náklad ve vlaku v klidu nebo v pohybu: a/ vzhledem k podlaze vozu, b/ vzhledem k vodě v řece, c/ vzhledem k lokomotivě?
Říkáme, že Slunce vychází nebo zapadá. Které těleso při tom považujeme za nehybné?
Jaký pohyb koná větrník?
Na obrázku jsou znázorněny pohyby různých těles. Urči vzhledem k čemu se pohybují a jaký konají pohyb?
Jaký pohyb koná kladka? Jaký pohyb koná postava?
Zdroje: obrázky: kliparty