Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 8.0 (Rozšířené efekty)
Advertisements

PowerPoint Založení nového souboru .pptx Tlačítko Office, Nový
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Přechody a animace Tomáš Prejzek
Učíme se animace Groppa Corina.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.0 (Graf v MS PowerPoint)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
PowerPoint. Rozložení stránky 1.Na kartě Domů klikněte na tlačítko Rozložení a vyberte profil „Dva obsahy“ 2.Totéž můžete udělat tak, že kliknete pravým.
Grafický editor GIMP (8) Úpravy fotografií – aneb ne vždy se nám barevná fotografie podaří nebo se nám lépe hodí černobílá „Dostupné z Metodického portálu.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.
TEXTOVÝ EDITOR.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.14/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Nástroj pro prezentace
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Trocha fyziky VY_32_INOVACE_Mul4a0209Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Pokročilé – prostředí 2 VY_32_INOVACE_Mul4a0219Mgr. Jiří Mlnařík.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
Kartografie v ArcGIS.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Pohyb objektu po křivce
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Číslo v digitálním archivu školy
Využití klíčových snímků
Grafický editor GIMP (8)
PowerPoint – animace VY_32_inovace_01_infpoweranimace_07
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP CZ.1.07
Filmová animace Rostliny Mgr. Jiří Mlnařík VY_32_INOVACE_Mul4a0210.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Barevné úpravy snímku
PowerPoint.
POZOR Tento formát (velikost) ppt je nezbytné dodržet vzhledem k nestandardnímu formátu obrazovky plazmy ve vestibulu. Obsahově a graficky si PPT přizpůsobte.
Tvorba webových stránek na google – Sites (10.)
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Transkript prezentace:

Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík

V následujícím materiálu se zaměříme na reálně vypadající pozadí animace. Jak jsme si už ověřili dříve, drobný pohyb je v celkovém vyznění animace výhodou. Jak vytvořit oblohu? Obloha je ve své podstatě tvořena většinou postupně se zesvětlující nebo ztmavující jednolitou barvou (slunce je blízko obzoru nebo spíš v nadhlavníku) a různě se pohybujícími mraky. Slunce samotné si dovolíme v tomto kurzu vypustit, protože vzájemná interakce slunce a mraků je opticky (a tedy i graficky) velmi náročná záležitost. Synfig studio – obloha

Základem musí být přechod – nejjednodušší je využití vrstvy typu „Lineární gradient“. Podle své představivosti nastavte barevný přechod. Všimněte si, že s trochou dobré vůle bychom teď mohli místo oblohy vytvářet scénu podvodní Pozadí oblohy

Jako mraky použijeme „noise gradient“ (přechod definovaný šumem. Abyste mohli vložit novou vrstvu, může se stát, že budete muset dočasně „zneviditelnit“ oblohu. Barvy opět zvolte – zde pro jasnou oblohu necháme obě části gradientu bílé, jen u jedné ze stran snížíme alpha (průhlednost na nulu). Mraky

Změna tvaru Jak dostat na oblohu pohyb? Oblaka se dynamicky tvarově mění a jsou hnána větrem. Obojí je poměrně snadno řešitelné: Tvarová změna: Přímo v nastavení Noise Gradient vrstvy můžeme nastavit Animation Speed – rychlost změny šumu.

Co se týká pohybu mraků po obloze, můžeme si snadno pomoci nám už známou vrstvou typu Translate, která se ovšem v případě celoplošných speciálních vrstev (jako je naše Noise Gradient vrstva) chová odlišně. Neposouvá totiž vrstvu, ale zdánlivě posouvá obsah, který je „větší“ než vlastní vrstva. Vložíme tedy vrstvu Translate, už známým způsobem převedeme vlastnost Origin na Linear (chceme lineární změnu) a vzniklou vlastnost Slope pak na Composite (chceme nastavovat každý směr pohybu zvlášť). Stačí pak podle potřeby nastavit pohyb v osách X a Y... Pohyb větrem

Postupnou změnu můžete pozorovat na několika screenshotech už naanimovaného nebe, snímaný interval je cca 1,5s....a mraky letí

 Pro některou ze svých předešlých prezentací vytvořte animovanou oblohu. Úkol

Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje