Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti s e-learningovými kurzy na FES Univerzity Pardubice
Advertisements

Inovace vzdělávání na školách zaměřených na ochranu osob a majetku Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Zahájení a ukončení:
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Brno, 2009 Projekty spolupráce na dálku. Brno, 2009 Kdo Vás bude seminářem provázet? Elena Tomanová Střední škola inf. technologií a sociální péče školitelka.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Cesta ke kvalitě v praxi
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
13. prosinec 2006 Kontrolní den VÚBP, Praha Projekt č. CZ / /0349 Kontaktní místo bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro region hl. m.
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Využití programu Learning Space při přípravě výukové jednotky pro distanční vzdělávání Kateřina Kostolányová.
Jako intranet Bc. Jan Beneš. Intranet - obecná funkcionalita  sdílení dokumentů  diskusní fórum  databáze kontaktů  novinky a aktuality  firemní.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
Podnikání na Internetu e-learning letní semestr 2005 Jana Holá X.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Seznámení s internetem Autor:
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
e-learning Lucie Rohlíková
Hodnocení DeMo v projektu NetZP Mgr. Andrea Preclíková.
Programové vybavení počítače
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
(komentovaný přehled)
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
Příprava novely autorského zákona Celostátní porada vysokoškolských knihoven Hradec Králové Vít Richter Národní knihovna ČR
Projekt Bezpečně online Mgr. Marie Svobodová. Hradec Králové, ISSS 2006 Sem prosím umístit úvodní stránku webu Dnes zahajujeme provoz …..
Environmentální výchova a
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Setkání účastníků neformální konsorcia Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha Brno
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Evropské jazykové portfolio v praxi
Teorie vzdělávání dospělých
Činnost komise IVIG v roce 2003 CPVŠ 2003, Hradec Králové, Ludmila Tichá
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
14. Informace vládnou sv ě tu Úloha ICT p ř i ř ízení podniku rb.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Centrum celoživotního učení Projekt Knihovny Kroměřížska.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Znalostní a vzdělávací databáze pro energetiku Praha, Květen 2009 INERGO, a.s. Praha CDFE, o.p.s. Praha INERGO výukový server.
Ministerstvo informatiky Cíle a plány. Cíle  Čtvrtina agend veřejné správy dálkově přístupná – ČR lídr e-Governmnetu ve střední Evropě  IT gramotná.
Z historie eTwinningu. Proč eTwinning? Součást Programu celoživotního učení (LLP) - Comenius součást KA2 Erasmus+ vznik 2005 fáze 2: září 2008 fáze 3:
I NOVATIVNÍ P ROSTŘEDÍ P RO U ČENÍ Innovative Learning Environments (ILE) deset základních principů pro vše, co obklopuje efektivně učící se jedince ve.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Program CZ07 – Spolupráce škol
Podnikavost P-KAP Ing. Lukáš Hula.
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Evaluace v mateřských školách
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
na Slovanském gymnáziu
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Teorie vzdělávání dospělých
Psychologie učení.
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové Konstruktivismus ve výuce (německého jazyka) a jeho základním principům odpovídající učební materiály, zpracované s pomocí počítače Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové Příspěvek na konferenci SCO 2005 – E-learning přichází, Brno 25. – 26. 5. 2005

Základní principy konstruktivismu procesuální učení (process-based learning) proces konstrukce vědomostí aktivní proces autonomní proces experimentální proces autentický proces sociální proces

Přínos konstruktivistického učení rostoucí jazykové schopnosti, zvláště pak schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi aktivní účast na učebním procesu hlubší a trvalejší uchovávání vědomostí zvýšená odpovědnost za výsledek učebního procesu zvýšené uvědomování si učebního procesu a jeho cílů zvýšený rozvoj myšlenkových operací schopnost rozlišovat stěžejní informace od podružných

Konstrukcionismus úkolové učení kognitivní nástroje otevřené a flexibilní materiály asistence učitele

Některé možnosti využití počítače ve výuce Offline-aktivity Textový editor Výukové CD-ROMy Online-aktivity Online učební aktivity E-mail a chat Autorské programy Tutorské prostředky Tvorba webových stran Vyhledávání na internetu

Přednosti využití internetu Poskytuje autentické učební zdroje. Tyto zdroje přístupné kdykoli a kdekoli. Rozvíjí sociolingvistickou kompetenci díky interakci s ostatními uživateli. Podporuje investigativní přístup. Individualizuje a personalizuje učební proces. Rozvíjí autonomní přístup k učení.

Možnosti využití internetu Využití on-line aktivit ve výuce dle Kabilana a Embiho: diskuse: o profesních problémech – vzájemná pomoc při řešení problémů spolupráce – projekty sdílení: materiálů, typů pro výuku atd. výměna: materiálů i zkušeností komunikace podpora: ze strany odborníků i široké učitelské veřejnosti   Dva základní aspekty práce s internetem: komunikační: e-mail, chat, online-konference atd. informační: vyhledávání informací na internetových stránkách, tutorské prostředky jako encyklopedie, slovníky, gramatiky atd.