Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Analýza zdrojů a schopností organizace
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Strategie podniku v globálním světě
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Koncepty měření a řízení výkonnosti podniku a jejich využití v praxi
SAP Ing. Jiří Šilhán.
2. téma: INOVACE, KVALITA A PRODUKTIVITA
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
Systém managementu jakosti QMS
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Analýza vlastního podniku
úvod pojetí a obsah marketingu
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
MARKETING.
Finanční analýza.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Měření a řízení výkonnosti podniku, faktory vývoje
Prosperita organizace
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KAMI.
Management systému řízení kvality
Copyright © 2003, SAS Institute Inc. All rights reserved. Město Vídeň: Moderní přístup k řízení města Petr Zavoral ředitel SAS Institute ČR, s.r.o.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Manažerské implikace modelu Balanced Scorecard Managerial implications of the Balanced Scorecard Model Josef F. Palán.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
BSC - Metoda Balanced Scorecard
SPACE ANALÝZA.
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Podnikové finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
8. Marketing.
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Generátory tvorby hodnoty
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Ekonomika malých a středních podniků
Digitální učební materiál
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Procesní řízení (management)
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Transkript prezentace:

Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek) ESF MU J.Skorkovský KPH

Cíle a měřítka BSC Cíle a měřítka BSC – zbavit se strnulého modelu finančního účetnictví a přitom zachovat tradiční finanční měřítka Tato měřítka vypovídají o minulých finančních transakcích. V průmyslové éře nebyly investice do dlouhodobých schopností a CRM kritickými faktory úspěchu Co je kritické ? Aby investice do zákazníků, dodavatelů, zaměstnanců, procesů a technologií a inovací přinesly HODNOTU

Cíle BSC Cíle BSC vycházejí ze 4 perspektiv Finanční Zákaznické Interních procesů Učení a růstu O co jde ? Měřítka hybných sil budoucí výkonnosti

Cíle BSC-finanční Finanční (vnější měřítko) Abychom měli finanční úspěch, jak bychom měli vystupovat před akcionáři ?

Cíle BSC-zákaznické Zákaznické (vnější měřítko) Abychom naplnili naši vizi, jak bychom měli vystupovat před zákazníky ?

Cíle BSC-interní podnikové procesy Interní podnikové procesy (vnitřní měřítko) Abychom uspokojily zákazníky a akcionáře, v jakých procesech musíme být nejlepší ?

Cíle BSC – perspektiva učení se a růstu Učení a růst (vnitřní měřítko) Abychom naplnili naši vizi, jak si udržíme schopnost měnit se a zlepšovat ?

Rámec pro převedení strategie do operačních úkonů Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před akcionáři? Cíle, měřítka záměry, iniciativy. Jak vystupovat před zákazníky Finance Vize a strategie Cíle, měřítka záměry, iniciativy Zákazníci Procesy Cíle, měřítka záměry, iniciativy Učení-růst- schopnost se lepšit

BSC-taktický systém měřítek BSC se používá k realizaci kritických manažerských procesů vyjasnění a předvedení vize a strategie do cílů komunikace a propojení strategických plánů plánování strategických iniciativ zdokonalení zpětné vazby a procesu učení se Když to nemůžete měřit, pak to nemůžete řídit !!!

Možný cíl : Optimalizace Cash-to-Cash I Pracovní kapitál (pohledávky, zásoby a závazky), jsou důležitou součástí kapitálového majetku . jedním z měřítek efektivnosti řízení kapitálu je cyklus Cash-to-Cash (hodnota prodaného zboží v zásobách a doby splatnosti pohledávek minus doba splatnosti závazků. Kapitál je vázán v zásobách od okamžiku nákupu do okamžiku prodeje. Délka splatnosti pohledávek měří dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům za vstupy do okamžiku plateb od zákazníků. Cash-to-Cash představuje dobu potřebnou k přeměně plateb dodavatelům na platby od zákazníků. Když podnik rychle inkasuje a s dodavateli má výhodné termíny, je schopen kapitál v každém cyklu získávat a ne spotřebovávat. Cíl : zkracovat co nejvíce Cash- to-Cash

Cash-to-Cash II Nákup surovin Prodej nebo zboží od výrobku dodavatelů Splatnost pohledávek Počet dnů na skladě Cyklus Cash-to-Cash Splatnost závazků Příjem hotovosti od zákazníka Platba dodavateli

Zákaznická perspektiva I podíl na trhu udržování zákazníků získávání nových zákazníků spokojenost zákazníků ziskovost zákazníků vlastnosti výrobku a služby image a pověst dodavatele značka

Hodnotová výhoda zákazníka Hodnotová měřítka Atributy výrobku Image Vztahy se zákazníky Cena Módnost Jakost Jméno značky Dostupnost Zkušenost z nákupu Strategická měřítka Průměrná cena Míra reklamaci Četnost neshod

Hodnotová výhoda zákazníka ->vazba na Bostnonskou matici-< Podíl na trhu Spokojenost dealera Spokojenost zákazníka Čas Kvalita Cena

Hodnotový řetězec interních podnikových procesů inovační proces provozní proces poprodejní servis

Obecný model hodnotového řetězce Zjištění potřeb zákazníka Inovační proces Určení trhu Vytvoření nabídky výrobku/služeb Provozní proces Vytvoření nabídky výrobku/služeb Dodání výrobku/služeb POPRODEJNÍ SERVIS Uspokojení potřeb zákazníka Poskytnutí servisu

Perspektiva učení a růstu Klíčové měřítka spokojenost zaměstnanců udržení zaměstnanců produktivita zaměstnanců

Propojení kritérií (vztahy příčin a důsledků) Zlepšení návratnosti Důvěra zákazníků Spokojenost zákazníků Segmentace Vývoj Opakovaný prodej Rychlá odezva Zvýšení produktivity zaměstnanců

Stanovení cíle a cesty k jeho dosažení Pomáhá dodavatel s formulací cíle? ANO .. „pomáhá“ Balanced Scorecards: systematický řetěz na sebe navazujících ukazatelů a cílů v perspektivách: Finanční Zákaznické Interních procesů Inovací a růstu Jednostránková strategie (JSS) shoda procesů a cílů

Tabulka jako podklad pro konstrukci grafu

Výsledný graf po aplikaci JSS

Literatura Robert Kaplan, David Norton : Balanced Scorecard – strategický systém měření výkonnosti podniku