Generování chování pro JADE z prostředí Agent Studio Labis 2007
Motivace Tvorba chování pro JADE je mnohdy opakující se zdlouhavá práce S pomocí Agent Studia, které definuje grafický jazyk pro popis chování agenta, je možné vytvořit nástroj pro generování kostry chování pro JADE
Příklad procesu dle Agent Studia Seller Agent Buyer Agent
Převod na struktury JADE Každý prvek procesu je chováním v JADE Společně jsou organizována do KA pomocí JADE chování FSMBehaviour Jsou vytvořeny kostry těch prvků procesu, které podléhají manuálnímu zásahu programátora. Např. “decision point”
Mapování prvků na chování JADE ProcessNode DecisionNode MessageActivity CustomActivity ParallelBlock
Struktura prvků procesu v JADE 1 Behaviour ParallelBehaviour FSMBehaviour Behaviour ProcessNodeParallelBlock OneShotBehaviour JoinNode DecisionNode ActivityNodeMessageActivity CustomActivity Vytvoření FSMBehaviour dle aktivitního diagramu, Inicializace a spuštění V onEnd() metodě chování manuálně definováno rozhodnutí Provedení uživatelsky definované aktivity Spuštění větví paralelního bloku, každá větev je opět FSMBehaviour Odeslání/přijetí zprávy N N
Příklad převodu – Buyer Agent Process CustomActivity BookAccept CustomActivity BookReject CustomActivity BookAsk MessageActivity ASK_BOOK MessageActivity OFFER_BOOK MessageActivity ACCEPT_BOOK MessageActivity REJECT_BOOK DecisionNode DecideAfterOffer JoinNode JoinNode1 ProcessNode BuyerProcess
Příklad převodu – Seller Agent Process MessageActivity ASK_BOOK MessageActivity OFFER_BOOK CustomActivity BookOffer ProcessNode BuyerProcess ProcessNode Thread1 ProcessNode Thread2 ParallelNode ParallelNode1 CustomActivity BookOffer CustomActivity BookOffer
Problémy Vstupní/výstupní objekty Analýza se nezabývá přesnou identifikací objektů které jsou pro aktivitu vstupní a výstupní. Záleží pouze na typu. Zde bude zřejmě nutný zásah programátora Možné řešení je také svázat typ IO objektu s polohou v procesu